Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alicia2u schreef:Zowel Machteld van Dierendonck, Chris Irwin en Inga (studiebegeleider, studeert in Engeland. Heeft Master in gedrag) zeiden dat er op het eerste gezicht niets mis was met de manier waarop ik het paard houdt en er mee omga. Dat misschien een ervaring in het verleden oorzaak heeft gehad aan het huidige gedrag en dat het geen zin had om te straffen als hij niets verkeerds deed en dat die taak aan andere mensen lag die dat gedrag wel tegenkwamen.
Verder vonden Martine van Tilburg en Chris Irwin dat ik een goede manier van 'blokken' had als het paard toch iets deed wat niet gewenst was en dat ik vooral door moest gaan op deze manier te werken. Dat was het zo'n beetje.
Alicia2u schreef:Ik vind het moeilijk met mensen op stal te praten en helemaal na dit gebeuren. Ik heb toch het idee, ondanks dat er hier gezegd is dat het niet fijn is als mensen achter je rug over je praten, dat dat nu toch met mij gebeurd, waardoor de kloof nog groter wordt en ik het nog moeilijker vind. Ik ben eigenlijk heel onzeker, ben vroeger veel gepest en eindelijk de laatste paar jaren heb ik het idee dat ik helemaal niet zo'n slecht persoon ben en dat er best dingen zijn waarop ik trots kan zijn. Nu met dit gebeuren is dat zelfvertrouwen juist weer weg en ik weet niet of ik het wel aandurf om actief een discussie over dit onderwerp te starten. Ik voel me gewoon totaal niet meer op mijn gemak en ik ben bang dat ik, als ik me in het nauw gedreven voel, dingen ga zeggen die ik eigenlijk niet meen en dat wil ik niet dat dat gebeurd.
Dit zeg ik niet om zielig te doen ofzo, of om confrontatie uit de weg te gaan. Ik moet alleen wat moed verzamelen voordat ik die stap op dit moment durf te zetten.