Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ellepel schreef:nee helemaal niet, wij hebben ook veulens en die worden ook 2-3 x per week gepoetst gaan we een stukje met ze lopen en dan mogen ze weer terug.
wij poetsen ze dus wel helemaal uitgebreid,mag ook wel want er komt nog zat winterhaar af en ze vinden het heerlijk.
en voor degene die zij dat poetsen slecht is? die mening deel ik dus niet![]()
maar er is dus ook een dame bij die wat hoger in het bloed staat, een echte tuttebel is en af en toe laat merken dat ze het er niet mee eens is.
poest ik haar te hard dan laat ze dat merken, we weten nu dat ze wat gevoeliger is dus poesten we met zachtere borstels.![]()
maar ze heeft nukken gehad dat ze vervelend was met het geven van de achtervoeten,puur omdat madam de baas is in het groepje en wil testen hoe ver ze kan gaan
ben het hier mee eens !
dan pak ik geen zweepje en tik haar daarmee maar gaf haar gelijk een flinke trap onder haar kont zodat ze goed wist wat er gebeurde als ze mij om onzinnige redenen wil trappen.
1x gedaan en madam geeft keurig netjes haar voeten nu![]()
daarom vraag ik me dus nog steeds af wat jij bedoelt met een tikje om haar te motiveren,misschien lok je daarmee juist ene verkeerde reactie van haar uit?
als je heel zeker weet dat ze slaat om je uit te testen mag je van mij dit op een "paardse" manier aanpakken, dus een trap terug geven![]()
doen de paarden in de groep ook, en werkt vast en zeker beter dan een tik met een zweepje wat ze misschien helemaal niet herkent als straf.
trouwens zowiezo.later met rijden heb je dat zweepje nodig als hulpmiddel, en als ze daar bang voor word kun je je misschien wel voorstellen wat dat voor problemen kan gaan geven

runningkawa schreef:En als men het geld er niet voor over heeft om hem naar een africhtingsstal te brengen...wordt hij beleerd bij Stegeman...