Als ik een stuk ga wandelen loop ik wel naast ze maar niet wat betreft uit stal halen enzo.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar hij loopt ook welleens gewoon achter me ofzo..

Risje80 schreef:Ik laat mijn 2 jarige een meter achter mij lopen. Dit omdat ze voorheen nog wel eens omhoog kwam. Ik ben haar leider, dus ik loop voorop. Het voordeel hiervan is ook, als er een eng opstakel komt dat ik gewoon normaal door blijf lopen en mijn merrie dat dan ook automatisch doet.

Sim0ne schreef:Als je bijvoorbeel voorop loopt maar je paard mee moet sleuren, ben je dus duidelijk geen leider.. Terwijl als je ernaast loopt en het paard past zich aan aan jouw tempo en richting, dan ben je dus wel de leider....

friesiszwart schreef:indien een paard achter je loopt kun je het paard niet in de gaten houden. En mocht het paard schrikken komt ze over je heen. Nee schuin voor/naast het paard is de veiligste plaats.

MarRic schreef:friesiszwart schreef:indien een paard achter je loopt kun je het paard niet in de gaten houden. En mocht het paard schrikken komt ze over je heen. Nee schuin voor/naast het paard is de veiligste plaats.
Als je paard respect heeft, walst hij niet over je heen als hij schrikt, jíj bent de leider, daar loop je niet doorheen!
en vind het ook fijner dan achter me , zo kan ik ze nog een beetje " in de gaten " houden .
Voor laat ik hem niet lopen want dan gaat meneer aan de wandel naar de grassprietjes haha