Nadya schreef:Sorry hoor, maar er wordt totaal niet geluisterd naar wat dit paard aangeeft. En als je dan de mogelijkheid niet hebt om er iets aan te doen (bv. andere stalling met meer weidegang zoeken), dan vraag ik me af waarom zo'n eigenaresse uberhaupt een paard heeft. Paarden pikken al zo ontzettend veel van ons, dan kun je toch minstens je uiterste best doen om je paard's (natuurlijke) behoeften te vervullen?
Ik kan met mijn paard ook direct achter ons huis gaan staan, luxe pensionstalling met 's zomers weidegang en 's winters op stal. Maar ja, die van mij wordt helemaal GEK op stal en hij is ook nog eens jong, dus staat 'ie 24/ 7 buiten, verderop. En daar is hij dolgelukkig en ik ook, want ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik zou weten dat mijn paard niet happy is om zo lang binnen te staan.
ik durfde het niet te zeggen, bedankt nadya. ik snap het ook niet, waarom mensen een paard, dat duidelijk aangeeft naar buiten te willen, en zich niet prettig te voelen op stal, toch opsluiten. stalling waarbij je alleen weidegang hebt (kan vaak gewoon bij de boer) is nog goedkoper ook. lekker de wei op, de kudde in met dat dier. hij is gewoon op van frustratie, dat moge duidelijk zijn.
je kunt met emmers water, stroom of rubber matten de symptomen wel bestrijden, maar het paard blijft even ongelukkig. het enige voordeel is voor JOU, jij hoeft niet meer die herrie aan te horen. ondertussen wordt je paard er geen spat beter van.

)