Mijn pOny valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Re: Mijn pOny valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:59

Het is niet zomaar een shetlandertje,,het is een grote new Forest merrie!
Verdrietig

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:00

Je bent 12 of 13?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:01

uhm een vraagje aan de TS, hoe oud ben je en hoe oud is de eigenaar van het paard en hoeveel tijd besteed die aan zijn/haar paard?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:04

pintogirl schreef:
Hallo

Als eerste zou ik de DA of iemand bijhalen die de pony controleerd

Als er niks aan de hand is en zij doet het weer dan moet je gewoon hardstikke kwaad worden!
Als je niks doet op dit uitprobeer gedrag (Want ik vermoed dat ze gewoon de baas over jouw wil zijn) dan heeft ze jouw binnenkort echt in je macht en kun je niks meer met haar.

Als je niet wilt slaan en schoppen pak dan een zweepje. Ga dan niet 1000000 x meppen maar gewoon 1 harde tik dat ze het niet snel vergeet.

Heb je geen filmpje ofzo ervan? Want dan is het veel duidelijker en dan kunnen meer mensen jou helpen.

Bij mij helpt 1 harde tik ALTIJD. Ook met veulens enz.

Veel succes ermee!
Pintogirl

van een zweep word het juist erger
een flinke trap terug verkopen onder de buik maar wel opassen dat die niet meteen weer terug trapt

mijn ruin viel mij vroeger ook aan
ook bij het naar buiten zetten en naar binnen halen
ik heb het opgelost met een hengsten ketting zonder te schoppen
maar als me 1 trapt trap ik gelijk terug is automatisme (ik laat me niet schoppen)

zoek hulp
of laat niet over je heen lopen maak een hengstenketting vast door zijn halster
(door beide zijgaten zeg maar ) zodat de ketting onder zijn kin doorloopt
en zodra die steigert
geef je eens een flinke ruk aan die ketting
en dat voelt die en zodra die stopt stop jij ook
steigert die weer geef je weer een ruk

zo heb ik het mijn ruin afgeleert
zonder schoppen Knipoog
succes

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:07

De eigenaar heeft ze verwaarloosd,,totdat ik kwam, ze zijn nu ingeënt,,naar de hoefsmid geweest en ontwormd,,alles wat nodig is.
De vrouw loopt met krukken en is heel eigenwijs.
Ze woont ook in Utrecht en komt eens per 3 maand bij de pony's.
Maar ze is ook een klein beetje Geestelijk Gehandicapt en eng,,Ze slaapt overdag, en 's Nachts maakt ze een boswandeling,,scary! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:08

ik heb er ervaring mee, zij dreigt, ik loop het land in, en ze begint, komt ze op me af, geen pardon, een tik met het touw of zweep, en ik loop gewoon door, waagt ze het nog een keer, weer een tik, en een UH! PAS OP! meestal is het na 1 keer genoeg, en kan ik gewoon naar haar toe lopen als ik haar moet hebben, anders loop ik gewoon door, ze weet dat ik niet bang ben, dus het is een stuk minder, ik loop dan ook gewoon door, en vaak rend ze langs me, ik reageer niet, kom ik daar, ik zeg bijv wel he meis, maar verder loop ik door, geen aandacht, ga eerst de dingen doen ik moet doen, en dan pas ga ik haar verder groeten, dit werkt vaak ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:09

jillie1994 schreef:
De eigenaar heeft ze verwaarloosd,,totdat ik kwam, ze zijn nu ingeënt,,naar de hoefsmid geweest en ontwormd,,alles wat nodig is.
Maar ze is ook een klein beetje Geestelijk Gehandicapt en eng,,Ze slaapt overdag, en 's Nachts maakt ze een boswandeling,,scary! Bloos

wat heeft dit er mee te maken? wat maakt het uit dat iemand dit doet, omdat iedereen overdag wakker is, is het raar en eng? laat haar lekker haar gang gaan, en op krukken een boswandeling maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:25

jillie1994 schreef:

als ze maar om de drie maanden komt wie geeft de pony dan voer en water? en mest de stalletjes uit enzo?

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:26

_paula_ schreef:
jillie1994 schreef:

als ze maar om de drie maanden komt wie geeft de pony dan voer en water? en mest de stalletjes uit enzo?

zij verzorgt hem toch?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:28

De eigenaar mest de stallen niet uit,,dus dat doen wij,,en ze krijgen geen eten! alleen wat gras,,klaar! Ik moest er water neerzetten en biks kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:28

zij verzorgt hem toch?[/quote]
maar ik denk niet dat zij iedere dag daar naar toe gaat Knipoog

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:34

_paula_ schreef:
zij verzorgt hem toch?

maar ik denk niet dat zij iedere dag daar naar toe gaat Knipoog[/quote]
Nee idd,,zij gaat er om de 3 maand heen!
Maar er is dan nog iets waarom ik dan denk dat ze dit doet,,ze waren eerst wild,,we hebben ze nu alle 2 zadelmak, verkeersmak en beleerd gemaakt,,Maar ze waren dus nogal wild,,We kregen ze neit te pakken en halster? Ho maar,,maar nu kunnen we er wel alles mee, en er kwamen (of komen?) stiekem kinderen die erop rijden,,want de zadels en hoofdstellen lagen op en andere plek etc, dus hebben we nu een kast met slot waar alles in staat en ligt,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:36

ik vind het wel een vreemde eigenaaresse dat ze er maar om de 3 maanden heen gaat. misschien waren dat kinderen ,kennisen, nichtjes neefjes van de eigenaaresse die er op rijden of ze heeft misschien extra verzorgster:S

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:53

Nee, dei vrouw protesteerde eerst toen ik vroeg om te verzorgen, omdat ze gevaarlijk waren, en je kon er echt niet op rijden! En die vrouw heeft niet meer dan een moeder,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:55

vraag het anders even na of er extra verzorgsters zijn. misschien hebben die het zadel enzo verplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:57

jillie1994 schreef:
Nee, dei vrouw protesteerde eerst toen ik vroeg om te verzorgen, omdat ze gevaarlijk waren, en je kon er echt niet op rijden! En die vrouw heeft niet meer dan een moeder,,

beetje raar dit, rare dingen houd je erbij, ze heeft alleen haar moeder?! sjonge jonge, maak haar niet zo zwart! ze kan zich niet eens verweren, zeg het dan recht in haar gezicht, ze is geestelijk gehandicapt, en jij haalt haar naar beneden hier? zwak, heel zwak!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:02

Hahaha, ik vind de TS juist wel een grappig meisje. Knipoog
Ik vind het nogal respectloos hoe de pony zich gedraagt tegenover jou, ik zou haar één keer keihard, genadeloos straffen. Zoek er hulp bij. Iemand die echt goed weet wat hij/zij doet.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:06

SpikyBlue schreef:
Hahaha, ik vind de TS juist wel een grappig meisje. Knipoog
Ik vind het nogal respectloos hoe de pony zich gedraagt tegenover jou, ik zou haar één keer keihard, genadeloos straffen. Zoek er hulp bij. Iemand die echt goed weet wat hij/zij doet.
Succes!

grappig, gehandicapte mensen naar beneden halen, en ze waren o zo wild, maar zijn nu getemd? geloof er niet veel van, en ik kan er heel slecht tegen als gehandicapte mensen zo naar beneden worden gehaald, waarom heeft ze (als het waar is) alleen haar moeder? omdat mensen zoals jij haar raar vinden, omdat ze anders is, kijk verder dan je neus lang is

_kleinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:09

ik vind het een beetje een raar verhaal
hoe kan in godsnaam als de pony's zo wild zijn als zei zegt dat een meisje van 12 13 jaar hem beleerd zadelmak maakt ik geloof er niet al te veel van volgens mij is het weer zo'n penny meisje die aandacht tekort heeft en even stoer wil doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:13

hoe oud ben je eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:13

1994 dus reken maar uit Knipoog 12 / 13

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:14

@ Dees_daan: Maar natuurlijk zie je mijn knipoog-smiley dan niet?? -> Knipoog
Ik ben er ook volkomen op tegen dat er mensen naar beneden gehaald worden. Maar daar gaat de vraag van de TS niet over, toch?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:16

Huilen van het lachen grappig topic
(vind het wel niet echt grappig dat iemand die gehandicapt zwart word gemaakt Sigaar vaak hechten die mensen net wél veel belang aan hun dieren dus geloof er niet veel van dat ze maar 1 keer in de 3maanden komt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:18

SpikyBlue schreef:
@ Dees_daan: Maar natuurlijk zie je mijn knipoog-smiley dan niet?? -> Knipoog
Ik ben er ook volkomen op tegen dat er mensen naar beneden gehaald worden. Maar daar gaat de vraag van de TS niet over, toch?

nee, maar ze haald er allerlei dingen bij die niet terzake doen, dus dan reageer ik daarop, ik kan er niet tegen dat mensen zó naar beneden gehaald worden, wel eens nagedacht waarom ze snachts boswandelingen maakt? (gaat moeilijk met krukken) mischien is ze wel depressief, en kan zo rustig rondlopen, zonder mensen om haar heen, ik ben ook in het donker wel eens met de hond weg, heerlijk rustig even lopen, (niet in het bos, daar ben ik te schijterig voor Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:18

Leentje_ schreef:
Huilen van het lachen grappig topic
(vind het wel niet echt grappig dat iemand die gehandicapt zwart word gemaakt Sigaar vaak hechten die mensen net wél veel belang aan hun dieren dus geloof er niet veel van dat ze maar 1 keer in de 3maanden komt)

precies! en aangezien ze op krukken loopt, zal het ook moeilijk gaan, om er elke dag heen te gaan