Manen trekken is een hel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Re: Manen trekken is een hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:56

merrieveulen schreef:
ik trek per definite geen manen en kom het dus ook niet proberen. mijn paard was met de DA voorheen net zo, en hij is nu ook zo mak als een lammetje. breng hem maar langs, ik trek geen manen, maar kan hem misschien wel van de angst voor het trekken afhelpen. uiteraard heeft dat alleen zin als er geen manen meer getrokken worden.

voor de rest is ze lief en braaf, enkel raar karakter, en ben wel zo slim als er geen manen worden getrokken dat de angst er niet is Vork
als ik eens in de buurt ben kom ik er mee langs Haha!
maar de praam klinkt erg, maar als het uiteindelijk helpt, dat m'n paard niet gek doet, zich druk maakt, niet dom doet,...maar mooi rustig blijft staan en er geen gewonden vallen, dan gebruik ik liever de praam, ik wens liever niemand het ziekenhuis in en ook geen paard die plots zo dom doet dat ie mss op de grond valt, ook zorgt de praam ervoor dat er een tijdelijke natuurlijke verdoving is, dat is maar 15min van duur ong. daarom doen we het in 3 keer zodat er toch niet te veel innerlijke stress meer komt

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 00:00

ik heb de praam in het begin ook moeten gebruiken, alleen voor de enting al. oefenen luidt het devies bij zulke dingen. mijn paard laat zich nu gewoon prikken, vindt het niet leuk natuurlijk, maar ondergaat het, zonder stress oid. ik weet wat de praam doet, toch ben ik er niet voor, als het niet écht nodig is. een prikje kan écht nodig zijn, manen trekken niet. dan knip je ze netjes, als ik de manen knip ziet niemand het verschil. het kost even tijd, maar dan heb je ook wat, en je beschaamt het vertrouwen van je paard er ook niet mee.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:53

merrieveulen schreef:
Margot_VH schreef:
honden met een plukvacht is anders, die haren sitten meestal al vrij los die trek je er makkelijk uit (kan het weten heb in een trimsalon stage gelopen) als een paard het niet leuk vindt dan moet je niet doorgaan, ik ga mijn paard er niet onnodig mee pesten

helemaal juist! waarom zou je het dier dat voor je werkt, en doet wat je van hem wil, pijn doen? alleen omdat getrokken manen er mooier uitzien? daar begrijpt zo'n dier niets van, je doet hem pijn zonder dat hij begrijpt waarom.

(PS: de plukvacht zit normaal gesproken inderdaad vrij los. mijn hond is bijna elf en laat het haar niet zo makkelijk meer los. eerst deed ik twee keer per jaar plukken ongeveer, nu een stuk minder vaak. het haar zit veel vaster, en daarom is het ook zo naar voor haar (en dus voor mij) om te doen.)

Inderdaad daarom ben ik na 1x probeeren ook gelijk gestopt ik knip het zo af en toe wat bij maar trekken begin ik niet meer aan

(indd als een hond ouder wordt gaat d plukvacht vaster zitten indd)