InekeH87 schreef:mijn jonge merrie sla ik eigenlijk niet. 1 keer heb ik het als reflex gedaan en daar voelde ik me ook meteen rot over. Toen beet ze me in mijn arm (moet wel toegeven daarna heeft ze het niet meer geprobeerd) ik probeer het anders op te lossen. Wat ze nog veel doet is naar je zakken graaien en alles in der mond nemen om op te sabbelen of knabbelen, dit heeft waarschijnlijk met haar leeftijd te maken. Op het moment dat ze dat doet duw ik met mijn hand kort tegen haar neus en ik zeg nee. Gaat ze door dan loop ik weg en heeft ze geen aandacht meer van mij. Dit vind ze verschrikkelijk en daarna gedraagt ze zich ook weer goed. Een paard van een ander zou ik niet slaan om de doodsimpele reden dat ik niet degene ben die dagelijks met het paard omga en dus vanuit een rangspositie niks te zeggen heb. (ik laat me natuurlijk niet trappen ofzo, dat los ik op dezelfde manier op)
Ik snap je punt over met een onbekend paard omgaan, maar je kunt het ook anders zien. Als mijn paard iemand in de maling neemt door er bijvoorbeeld overheen te lopen en diegene doet niks omdat het haar paard niet is. Dan grote kans dat mn paard het de volgende dag ook bij mij doet. Wat bij sommige paarden voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik bij een onbekend paard misschien wat liever ben. Maar als ze door me heen lopen of bijten, kunnen ze toch een tik verwachten.