Alles links doen? (Opstappen, lopen etc)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alles links doen? (Opstappen, lopen etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 06:40

mij is geleert om alles links te doen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:02

Zaterdag kinderfeestje aan he begeleiden.. Kindje zo: ; aan welke kant moet ik opstappen..? Ik: LINKS.. Ehhm oops, moest direct aan dit topic denken..

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:05

Op een manege heb je niet veel keus en moet je je aan de geldende regeltjes houden (hoewel lang niet alle maneges zo'n sterk linkse voorkeur hebben)... Maar als je je eigen (verzorg)paard hebt zou ik zeggen: vooral zoveel mogelijk afwisselen, zowel voor jezelf, als voor het paard, en voor het materiaal. Een paard gaat er niet zo snel stuk van als je alles links doet, maar het is nergens voor nodig! (en super handig als je alles zowel links als rechts kan doen).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:02

voor je paard is het beter om beide kanten te gebruiken, we willen immers allemaal een rechtgericht paard. aan beide zijden opstijgen is dan wel zo logisch.
voor de keuring loop je inderdaad links van het paard, en ik leer de mijne ook dat ze aan de fiets rechts van mij blijven (ivm verkeer), maar voor de rest maakt mij het weinig uit. wel leer ik ze dat ze aan een kant blijven als ik dat wil, maar als we lekker wandelen fladderen ze meestal overal heen aan hun touwtje. ze weten dan wel wanneer ze weer netjes schuin naast/ achter me moeten komen.

lyset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:21

Als je altijd maar links opstapt heb je op den duur dat je beugelriem uit gaat rekken, dus dan is de één langer dan de ander..
Afwisseling is zeker niet slecht! Misschien ook nog beter voor je paard dat hij daar ook aan gewend is.. Knipoog

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:13

Ja wandelen meestal links.
maar als ik gevoel heb hij is rustig laat ik hem gewoon lopen waar hij wil zolang ik maar voor loop.
en niet hij.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:57

Rozanne schreef:
Ja het is wel een regel volgens mij.. Ik doe het ook uit "gewoonte"

Ik ook Knipoog
Maar ik had ergens gelezen dat de Arabieren (de mensen Tong uitsteken) alles rechts deden met het paard.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:54

Nee! Ik loop zeker 30 naast mijn paard, vaak in stelling. Dat maakt hem mooi soepel. Tenzij je hem alleen maar naar links stelling aanvraagt.

Ik kon absoluut niet rechts van mijn paard lopen. Dan keerde hij om. Het was voor hem zoiets als: het klopt niet, dus ren ik maar terug naar stal. Nu maakt het hem niet uit aan welke kant ik loop.