Je Paard Schoppen!???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Je Paard Schoppen!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:37

Precies WCF Lachen Ik geef mijn paard wel eens een schop, ja! En daar heb ik op dat moment nooit spijt van. Ik kan haar ook wel schuw maken aan de kop door haar op dr hoofd te tikken, maar een schop werkt naar mijn inzicht beter. Jij bent meteen van je boosheid af, je paard weet meteen waar je aan toe bent, en van een schop is mijn merrie niet zo over de zeik dan van een klap.. Ik geef bijna nooit een schop, alleen als mijn merrie echt te ver gaat. En dan niet in de lies (vind ik gemeen) maar een beetje op de plek waar je ook je been legt als je aangalloppeert. Misschien een persoonlijk iets wat je 'fijner' vind, maar het liefst spreek ik haar gewoon hard en boos toe, wat al snel het gewenste effect heeft.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:39

Ik schop ook als het nodig is hoor.
Niet zomaar natuurlijk, maar als ik een trap krijg krijgt ie hem ook terug. Liever 1 keer een schop, dan 10 tikjes. Een paard dat trapt is gevaarlijk, belangrijk dat ie dat nooit weer in zijn hoofd haalt!

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:41

als mijn paard bv, met het hoeven krabben een keer uitzwaait met zijn been naar mij. krijgt hij ook echt wel een schop terug. maar gellukig hoeft dat eigenlijk nooit. en wat _ella_ zei het is beter dan 10 tikjes.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:50

Nou, ik had eerst een lief klein veulentje dat na een jaar toch Echt wel wat groter werd en me een keer probeerde aan te vallen, steigeren, bijten , gemeen doen.. Die ik toch echt wel een flinke trap heb verkocht. T was gelijk over, en nu is mijn lieve kleine froet weer terug Vingers aflikken en ik heb er Noooit spijt van gehad!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:54

Ja hoor. Dan zal ie die schop ook best verdiend hebben anders geef ik hem zeker niet.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:26

_Charlotte_ schreef:
ik vind niet dat je een dier een schop moet verkopen Verdrietig
je kunt het toch wel anders oplossend an eens chop????? Verward
ik hoef maar een schreeuw te gefen of onze paarden weten het al !!

hoe zou jij het trouwens vinden als ik je een schop tegen je ribben geef Verward

Kijk is naar het gedrag van paarden onderling... Die trappen elkaar ook als ze iets niets aan staat. Ik kan lang niet zo hard als een paard trappen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:53

Schoppen doe ik niet, nooit gedaan ook.
Maar heb mezelf ook nog nooit echt moeten 'verdedigen' tegen een paard die de leiding over mij wilde nemen. Als dat het geval zou zijn, zou ik misschien wel een flinke schop verkopen, om dan toch te laten weten wie er de baas is. (ik dus).
Maar om te straffen vind ik meestal een boze stem of eventueel een tik voldoende.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:54

Onze instructeur heeft een keer een haflinger een schop(-je) verkocht, ze liep echt niet door. Hij deed dat vlak achter de singel zeg maar. Ze reageerde er wel op

*Edit* Als ik een paard leidt en hij komt te dichtbij zeg maar dat hij tegen mijn rug aan gaat lopen, til ik mijn voet op en maak een 'trapbeweging'. Helpt wel.. Clown
Laatst bijgewerkt door Dewii op 07-03-07 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:03

ziggy_janet schreef:
_Charlotte_ schreef:

hoe zou jij het trouwens vinden als ik je een schop tegen je ribben geef Verward

Kijk is naar het gedrag van paarden onderling... Die trappen elkaar ook als ze iets niets aan staat. Ik kan lang niet zo hard als een paard trappen.

Klopt helemaal,
Paarden trappen elkaar ook.
En dat lijkt me toch wel een stukje harder aan komen! Verdrietig

Joeygabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:05

_Charlotte_ schreef:

Nou dan zullen jou paarden wel bang voor je zijn.
Als ze na een scheeuw van jou al meteen luisteren.
Ze zullen er best in het begin van op kijken.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:06

_Charlotte_ schreef:

Ligt eraan wat voor een reden Lachen

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:11

als mijn paard mij wil schopen maar dan ook gericht , dan kan die ook een schop trug verwachten. gelukkig heb ik dit met Helene nog nooit gehad , maar wel met een ander paardj en ja die heeft een schop trug gehad.
maar ik straf een paard niet snel met een schop.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:12

Ik heb het hengstje van afgelopen jaar ook weleens een schop verkocht en die van het jaar daarvoor ook weleens.
Puur omdat zij dan gericht naar mij trapten. Tja, easy, dan kun je een schop terug krijgen. Het is daarna ook nooit meer gebeurd. Overduidelijk iets van de rangorde bepalen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:18

ik geef hem liever een schop,dan dat er mensen vol op los beginnen te meppen met een zweep,dat is nutteloos,ik ben nu ook met jonge dieren bezig,en die zijn vaak toch wel wat lomper,en als die mij dan een schop willen verkopen dan schop ik ook,maar niet hard,gewoon stem verheffing en meteen een schopje,

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:34

Als een paard naar mij slaat of dreigt te slaan, krijgt hij zeker een schop terug. Ze doen het bijna nooit, maar áls ze het doen, ja hoor.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:38

Als het nodig ik schop ik ja, is niks vergeleken wat ze onderling naar elkaar doen.

Mijn zus heeft een andere manier, erg bijdehand.
Als het paard bijt, bijt zij het paard terug.
Als het paard schopt, schopt zij terug.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:05

Cassidy schreef:
Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.

heel mooi verwoord Cassidy... ik ga helemaal met je mee hierin... Lachen

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:14

Ik schop ook als het nodig is ,want hij bedreigt mij weleens en da hoeft echt niet te doen.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:15

ik vind eigenlijk dat je een paard niet moet schoppen.
ik heb mijn paard 1 keer geschopt....ik stond namelijk naast hem en ging zijn neus schoon maken met een babydoekje (dat vond hij niet leuk) en toen gaf hij me een knietje...naja toen gaf ik hem een knietje/schop terug tegen zijn borst omdat dat gewoon echt niet mag....als hij iets niet leuk vind wat bij hem word gedaan probeert hij het nog steeds maar ik hoef maar een keer naar hem te kijken en dan denk hij al:"oja dat zal ik maar even niet doen" Vork Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:33

Ik schop nooit. Mijn stem verheffen is al meer dan genoeg.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij mijn paarden nog nooit in een situatie ben geweest waarbij ik mezelf moest verdedigen. Er bestaat veel miscommunicatie tussen paarden en mensen, waardoor gedrag misschien verkeerd begrepen wordt. Hoe vaak hoor je niet dat het schattig is als je paard zijn hoofd op je schouder legt, terwijl dit een grote vorm van dominantie is. Als het paard dan op een gegeven moment boven jou gaat staan in rangorde, kun je hem dat niet eens kwalijk nemen. Jij liet het zelf toe. Miscommunicatie, waar hij dan wel voor gestraft wordt. Maar goed, het zijn natuurlijk geen schoothondjes, maar wel beesten van honderden kilo's.

Probeer niet altijd van het slechte uit te gaan. Paarden zijn eerlijke beesten die ons toch vaak een spiegel voorhouden. Uitzonderingen daar gelaten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:39

ken een manege waar de eigenaar de pony's altijd zomaar trapt Lips are sealed
gaat nergens over, vind het echt een groot minpunt aan een manege als het zo gaat.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:55

Joscaa schreef:
Schoppen!? NOOIT!

Nooit en altijd zijn woorden om heel spaarzaam mee om te gaan.
Bij onze eigen paarden is een schop niet nodig, maar ik heb er geen moeite mee om een paard dat mij wil overlopen of trappen een schop te verkopen en dan maakt het me helemaal niets uit of de eigenaar erbij staat of niet. Tong uitsteken

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:00

idd wartje wat joscaa schrijft.. vind het goed uitgelegt..

ben het er met een hoop eens.. hier in het topic.. maar ook niet..

tis al vaker gezegt.. in de natuur als ze elkaar bijten geven ze elkaar ook niet een klein correctie tikje van foei niet doen

maar dan slaan ze met volle krachten.. dus jah

als een paard mij expres pijn te doen of aan te vallen of in die trend dan krijgt het net zo hard weer terug.. Ja

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:23

Ik heb nog nooit een paard geschopt. Meestal verhef ik m'n stem, en dan weet hij dat hij er mee op moet houden. Soms geef ik hem een tik op z'n kont, of op z'n schouder, maar ik hem hem nog nooit geschopt eigenlijk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:33

Banjer schreef:
Cassidy schreef:
Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.

heel mooi verwoord Cassidy... ik ga helemaal met je mee hierin... Lachen

En ik ook.