hulp nodig voor het vangen van je paard in de weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lepolight

Re: hulp nodig voor het vangen van je paard in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:34

neem lang touw °als je met 2 bent neem jij de ene eind van de touw en die andere persoon de andere einde en zo de pony naar de hoek drijven
°als je alleen bent bind je de ene uiteinde vast een een hek of zo en de andere hou je vast en doe je hetzelfde

Heb dit ooit eens zien doen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:36

En wat doe je als de pony door het touw heen breekt of er overheen springt? Dat heb ik ook een keertje een pony zien doen Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:33

bovendien lijkt het in de hoek drijven van je paard om hem daadwerkelijk te vangen me nou niet bepaald bevorderlijk voor de relatie.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:21

merrieveulen schreef:
bovendien lijkt het in de hoek drijven van je paard om hem daadwerkelijk te vangen me nou niet bepaald bevorderlijk voor de relatie.

vind ik eigenlijk ook maar ik heb dat gewoon eens zien doen Knipoog
En je kan natuurlijk ook niet elke keer je paard in een hoek drijven Haha! en na een tijdje gaat het paard het ook weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:30

Een pony van onze manege laat zich heel makkelijk vangen, loop 10 meter met je mee, en rukt zich dan los om weg te rennen, nou ja vasthouden werkt natuurlijk niet ( ook veel te gevaarlijk ), Wie heeft hier tips voor?

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:33

Mijn verzorgpony laat zich meestal ook niet vangen. *tegenwoordig wel..
Heb er ook wel eens uren achter aan gelopen met halstertje in mn handen.. Maar nu ben ik er achter.. ze voelt zich gewoon te goed om aan een halster netjes mee het weiland uit te lopen:P als ik zonder halster kom, kan ik der zo pakken en loopt ze netjes mee naar stal..

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:00

naar paard toe lopen zodra hij wil weg stappen naar bijv. links loopp jij meteen naar rechts en dan weer trug.. waarschijnlijk komt ie achter je aan.. helpt vooral bij nieuwsgierige paarden
xx wendy