pismerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Re: pismerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:13

oeps foutje Clown

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:16

Ik heb ook wel eens gehoord hier in de omgeving dat ze een soort van knikker in de baarmoeder doen als merrie's veel en/of lastig zijn tijdens de hengstigheid. Door die knikker denken ze dan dat ze drachtig zijn ofzo.... tenminste dat is wat ik gehoord heb!
Verder zou ik het ook niet weten!
Succes in ieder geval!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:26

Ga dit even volgen, een stalgenootje heeft ook een merrie die vrij vaak hengstig is en dan ook van heel makkelijk te rijden paard veranderd in een staatsgevaarlijk paard, bokken en zo.

Mijn eigen merrie heeft trouwens ook Regumate gehad, maar dit was juist om het drachtig worden te bevorderen. Haha!

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:14

Mijn 3 jarige had vorig jaar ook ineens zulke problemen. Bij haar was haar hormoonhuishouding volledig in de war. Ze is door een ostheopate behandeld (5 x of zo) en heeft accupunctuur gehad met een op haar afgestemd homeopatisch drankje.
Het heeft super gewerkt en is helemaal over gegaan.
Eric Laarakkers zal dit ook wel in zo'n combi aanpakken dus ik geef je hele goede hoop dat het goed komt!
Veel succes ermee.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:21

Regumate haal je bij de veearts(dierenkliniek)
moet je over het voed doen.
Mag je gerust het gehele jaar geven,de meesten geven het niet tijdens de winterrust maar normaal kan het geen kwaad.

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 12:25

Kayunta, wat jij schrijft vind ik erg interessant! Ik ben bij Laarakker geweest en ze heeft een 1 malige behandeling gehad en dat zou voor haar voldoende moeten zijn.... Alleen een beetje jammer dat er niemand opgevallen was daar dat ze een aantal blokkades had die de hypofyse verstoren, en die toch 2 weken geleden echt gevoeld zijn door een osteopaath. Ik heb haar toen niet laten behandelen, omdat ik naar de kliniek moest en we geen 2 dingen door elkaar wilden laten lopen. Alleen had ik in het verhaal van de osteopathe meer vertrouwen dan in een paar vage buisjes die ze op mijn paard hebben geplakt.... Maar goed volgens haar behandelend arts, mag ik over een week of 2 serieus resultaat gaan verwachten, dus wacht ik het nog maar even af..... Maar eh Kayunta, kun je mij misschien wat meer vertellen over de terapie die jou paard heeft gehad, waren dat 2 verschillende mensen zoals een accupuncturist en homeopaath en osteopaath???

bddv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:42

bddv schreef:
Hallo

Mijn merrie is al vanaf oktober in de war. Bij elk paar wat de bak binnenkomt benen wijd, staart omhoog en piesen maar.... En dit elke dag.

Vorig jaar merkte je aan haar dat ze hengstig was omdat ze dan wat schrikachtiger was als normaal, en zat er een cyclus in, en pieste zij ook niet. Maar nu is het elke dag drama!!!!!!!!!!

Medisch gezien is er niets met haar aan de hand ik heb haar 2 keer na laten kijken. Ze heeft hormoonbehandelingen gehad en is nagekeken door een ostheopaat. Verder heb ik diverse middelen van de paardendrogist geprobeerd.

Ook heb ik haar vantussen de ruinen gehaald in stal ze staat nu alleen en er komt morgen een merrie naast te staan. Ook komt ze niet meer met een ruin buiten.

Maar niets helpt en ze blijft elke dag piesen naar andere paarden. Is hier iets aan te doen, want ik begin het echt een beetje beu te worden omdat je haar niet met goed fatsoen kunt rijden...

Ik vind het erg jammer dat mijn paard opeens van superster is veranderd in pismerrie en vraag me af hoe dat opeens kan ontstaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?????

Graag goede tips en liever geen middeltjes van de paardendrogist want die heb ik echt allemaal al gebruikt : Blond Go jij! Go jij!
En ik ben echt behoorlijk desperate.....

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, die ws niet voor iedereen is weggelegd, maar ben dus met mijn merrie van stal veranderd, ze staat nu op een rustig pensionnetje waar ze dagelijks met dezelfde maatjes naar buiten gaat. Ik sta daar sinds juni en vanaf toen is haar probleem weggegaan. Ze heeft nu een normale cyclus weer en is weer helemaal happy!! Zo zie je maar weer dat verandering van omgeving voor sommige paarden ook een oplossing biedt!! Ik ben iig erg blij dat mijn meissie weer lekker in haar jas zit!! Misschien een goede tip voor andere mensen met een probleem zoals dit??

Groetjes

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:11

bddv, leuk dat je dat zegt. Ik ben niet van manege gewisseld maar mijn paard staat in een andere box en dat gaat helemaal goed! Hier komen nauwelijks mensen en paarden voorbij en ze is meer relaxed dan ooit!

kerihuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:23

Eén van onze merries heeft ook zo'n periode gehad. Dit duurde een aantal maanden. Ze is er nu weer vanaf. Er is nog hoop! Ik ben er nooit echt achter gekomen waarom ze inens zo'n bui had, maar het is opgelost, dus je hoort mij niet klagen!