Pasoagirl schreef:Overspronggedrag: bij een conflict tussen twee gedragssystemen wordt gedrag uit een derde gedragssysteem vertoond.
(even opgezocht)
ehh.. je valt in herhaling
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pasoagirl schreef:Overspronggedrag: bij een conflict tussen twee gedragssystemen wordt gedrag uit een derde gedragssysteem vertoond.
(even opgezocht)

Lenneke_ schreef:Gapen doen ze ook wel als ze niet weten hoe ze op een bepaalde situatie moeten reageren.

MRIIIS schreef:Ooit gehoord dat hij last van z'n maag kan hebben..

maartje123 schreef:Hmm raar.Ik volg dit even.
De van mij gaapt als ik haar hoofdstel om doe.
hihi, hij wordt gewoon moe van je
. De ander idd ook vaak bij het poetsen. Ik denk dat het geen negatief gedrag ofzo is behalve als je paard in een lange tijd heel vaak achter elkaar gaapt dan zou er iets kunnen zijn? maartje123 schreef:Hmm raar.Ik volg dit even.
De van mij gaapt als ik haar hoofdstel om doe.
gesina schreef:Daar ik regelmatig tegen een zeer lui uitziende en in volle overgave gapende bonte snoet kijk,dacht ik dat het een uiting van slaperigheid net als bij ons is.
Hier en daar hoor ik dat gapen ook op een maagprobleem kan duiden.
Weet iemand hierover meer???
maartje123 schreef:Lenneke_ Gapen doen ze ook wel als ze niet weten hoe ze op een bepaalde situatie moeten reageren.
Dit geloof ik wel, Mijn pony is 24 jaar en word niet meer bereden en soms doe ik het hoofdstel aan om met haat te wandelen dan ga ik er achter lopen het een lange lijn. En als ik het hoofdstel dan om doe gaapt ze ook een aantal keer en normaal doet ze dit nooit. Ze even bijna nooit een hoofdstel om.

MISTRAL94 schreef:Ik denk overigens ook dat het een "gewoonte" kan zijn/worden.
Mijn merrie heeft dit altijd al gedaan als ik het hoofdstel om wilde doen, dat ze begon te gapen. ik hang de teugels over haar hals en dan begint ze al, ik wacht tot ze klaar is met gapen en dan doe ik het hoofdstel om.