Help, mijn paard valt aan!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:28

Gertruud1984 schreef:
hmm...zou niet proberen hem af te straffen door schoppen/slaan op dat moment, beetje gevaarlijk op dat moment, paard schopt een stuk harder!

Misschien kun je een zweep meenemen? Niet om gelijk mee te gaan meppen als ze bij je komt om te kriebelen, maar om haar wel goed duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om je aan te vallen. Zoals je zelf al zegt 'rangorde hoort', dus denk wel dat het nodig is om die rangorde weer even te verfrissen tussen haar en jou.



idd *LOL*

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:31

@hns: Ze heeft al aangegeven hulp te zoeken van iemand anders...ik hoop iemand met verstand van zaken.

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:32

Jeetje, dat is wel een probleem zeg... Sterkte ermee! En houd ons op de hoogte!

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:37

Gertruud1984 schreef:
@hns: Ze heeft al aangegeven hulp te zoeken van iemand anders...ik hoop iemand met verstand van zaken.


Hopen we dat het goed komt.
Ik ken een paar van zulke verhalen, je moet écht weten wat je doet.
Anders wordt het meer dan één ramp.

Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:03

hns schreef:
Ik vind het héél gevaarlijk om hierop advies te geven.
Het beste is als je naar iemand persoonlijk toegaat die verstand van zaken heeft en ook er ervaring met zoiets.
Als je neit weet wat je doet kan dit slecht aflopen.
ja, ben ik mee eens! Het is raar dat je paard "opeens" je komt aangevallen! Maar ik zou hem ook niet terug gaan aanvallen!! Zeker niet doen, hij kan je nl heel erg verwonden! Dus nee, doe dat niet alsjeblieft! Een paard is veel sterker dan jou, en zijn hoeven veel pijnlijker dan jouw handen. ten tweede is het nooit een oplossing. je bent nog altijd geen paard! volgens mij schort er wel iets tussen jullie relatie leider-paard. Maar het is moeilijk & idd "gevaarlijk" om hier advies op te geven..

Mobi
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:27

Ik denk omdat je paard nu met rangorde te maken heeft dat hij boven jou probeert te komen,

Je mag dit natuurlijk niet nemen, maar ik kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent
Ik zou inderdaad een zweep meenemen en zeker de eerste keer dat je weer naar je paardje en als hij weer lelijk doet dus oren naar achteren, duidelijk aanspreken wil hij wat doen gelijk een tik met de zweep

Ik zou als ik jou wel was wel iemand meenemen naar je paard, omdat je in zo'n situatie beter met z'n tweeen kan zijn.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:35

ik volg dit even!!
mijn eerste reactie hierop is.. pak iets en laat zien wie de baas is! maar kan me ook voorstellen wanneer een paard steigerend op je af komt dat dit eng is!
Nu ben je erop voorbereid..

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:30

ik zou volgende keer een zweep mee nemen
en een ontzettende mep verkopen.
mensen staan hoogst op de rangorde.

katrien13
Berichten: 431
Geregistreerd: 21-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:43

Mijn pony doet ook zo maar het is nu al bijna over. Zij komt ook op je afrennen en dreigen. En ze heeft me ook al een paar ker flink geslagen. Daardoor ben ik een tijdje bang geweest om haar uit het weiland te halen. Maar stel: je wil je pony uit het weiland halen dan moet je niet halverwege denken oeh... hij pakt me maar in 1 lijn lopen naar hem toe, want als je gaat stan afwachten is er de kans dat hij op je afkomt. En je kan ook altijd even een touw meenemen of een zweep. Wat ook wel handig is om altijd wat lekkers mee te nemen dat een tijdje volhouden en dan komt hij op het laatst uit zich zelf want dan denkt hij elke keer dat je wat mee neemt. (als het goed is... dat holp wel bij mijn pony)

veel succ6!

P.S. laat je niet weg jagen door je pony dat heb ik ook eens gedaan en dan word het alleen maar erger. Probeer je groot te maken als je aankomt lopen.

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:15

Bij het logeren doet mijn pony dat ook !
En het is een ruin. Die steigerd echt op mij af en constant met zijn hoofd zitten te schudden , dan is het laatste waar ik aan denk om hem nog een schop te verkopen ..

Saraby

Berichten: 19
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:35

Bij mij lopen ook de rillingen over mn lijf als ik dit lees. Dit is zoals al meerdere mensen hebben gezegd echt niet goed en zeer gevaarlijk!
Het is duidelijk dat jouw paard geen respect voor jou heeft. Ik zou er inderdaad snel iemand bij halen voordat er echt ongelukken gebeuren. Natuurlijk moet je het niet alleen door iemand anders laten oplossen. Daar bedoel ik mee dat het goed is dat er iemand komt kijken die er verstand van heeft en kan zien hoe je paard in elkaar steekt, maar dat het ook erg belangrijk dat jij ook de lichaamstaal van je paard leert zien en begrijpen en daarop inspeelt. Waarschijnlijk heb je toch ook te maken met een dominant paard, je geeft zelf al aan dat ie het met longeren ook doet, je aanvallen, en dat is ook niet goed.
Je moet altijd in je hoofd houden dat je paard altijd respect voor je moet hebben en dat jij de dominante bent.

Veel succes en houd ons op de hoogte!