Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:06

Mijn eigen paard komt, normaal gesproken een paar uurtjes per dag buiten. Het liefst een uur of vier, en dan in de paddock.Hij mag daar alleen onder toezicht in, dus als ik 's avonds moet werken moet ik of een stalgenoot bereid vinden hem binnen te zetten, of het is wat minder. Nu het vriest en sneeuwt en zoals de afgelopen week de bomen/stukken golfplaat/afrastering door de wei/paddock/bak vliegen, dan is het echt behelpen. Op het moment komt hij er wel elke dag een uur a anderhalf uur uit, aan de hand, en als de binnenbak vrij is los. Gelukkig gaat het overmorgen weer dooien, dan kan hij de paddock weer omspitten!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:08

mijn paard komt er 1,5 uur uit voor rijden etc, en daarbij gaan ze zo'n 5 a 6 uur naar buiten

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:10

Mijn paard wordt ongeveer om 11 uur buiten gezet, en dan gaat hij 's avonds als ik kom (7 uur) of soms nog veel later naar binnen. Als het vies weer is dan haal en ik ben er om 5 uur ofzo zet ik hem ook wel binnen. Maar hij gaat wel elke dag de wei in.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:17

Mijn paarden gaan zo rond 10 uur half 11 naar buiten de wei in (is het erg bluberig dan de bak in) en gaan zo rond 4 uur half 5 weer naar binnen. Is het erg slecht weer en regent het de hele dag dan gaan ze ongeveer 1 uurtje naar buiten (ook al regent het ofzo) en ga ik ondetussen de 2 stallen uitmesten en wat vegen enzo. We hebben eigen terrein met twee stallen en 1 hectare grond dus is wel fijn dat we geen rekening met anderen hoeven te houden zodat ze in de bak kunnen met blubberig weer Lachen

Daarna gaan ze weer naar binnen

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:18

me eigen shet staat 24/7 op de wei
en wapi staat van 's nachts op stal en daarna staat ze buiten Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:21

Mijn bijrijdpaard staat nu van een uur of 11 tot een uur of 5 buiten in de kleine bak, samen met haar vriendje Lachen
In de zomer staan ze van 's ochtends 8/9 uur tot 's avonds 9/10 uur buiten (afwisselend in de bak/wei).

En daarnaast staat ze 3 maanden in de zomer 24/7 op een groot weiland met allemaal andere paarden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:03

bij ons lopen ze blubberkroketje te spelen
dus 24/7 buiten met schuilstal

hoewle die schuilstal er ook voor jan met de korte achternaam lijtk te staan lol

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:06

Ik had mijn paard eerst op een pensionstal staan waar hij ook niet veel naar buiten kon, hij heeft hierdoor last van zijn knieen gekregen. Ik wandelde wel elke dag met hem en liet hem lekker los in de binnenbak, maar toch was dit niet voldoende. Nu heb ik hem bij een particulier staan en daar staat hij de hele dag buiten en gaat om 5 uur op stal. Het gaat nu veel beter met hem, hij is veel vrolijker en gezonder, ik ben blij dat ik deze beslissing heb genomen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:07

Layla wordt s'ochtends even losgelaten in de buitenbak en na 1,5 uur gaat ze het weiland in. En s'avonds uiteraard weer op stal. Lachen

Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:44

Ongeveer een uurtje per dag rijden en vaak laat ik haar smiddags nog even lekker rennen..half uurtje ofzo

Baccaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:57

In totaal denk ik 2 uur per dag, de rest staat hij lekker in zijn stalletje, natuurlijk bij wedstrijden is hij de hele dag op pad. Soms rijd ik 2 keer per dag. Soms staat hij op de wei of een uurtje buiten; verder staat hij op stal.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:05

voor poetsen e nrijden zeg maar 2 uur er uit per dag. Als t droog weer is kan hij heel de dag lekker buiten lopen in kleine paddock. Bij slecht weer blijft ie dan lekker binnen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:06

Ylana schreef:
Ik vind dat erg weinig...
Mijn paarden gaan om 09.00 de weide op. Om 5 uur, of in ieder geval vlak voor het donker wordt haal ik ze weer naar binnen.

Voor die van mij geldt hetzelfde. Als het ooit heel slecht weer is gaan ze een paar uurtjes en dan weer binnen, maar dan moet het echt superslecht weer zijn (zoals met die storm van vorige week)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:08

zomer 24/7 of iig minstens 12 uur op de wei. swinters is lastiger. Doordeweeks iig 3 uur eruit (inclusief buitenspelen, rijden etc) en de weekenden probeer ik hem er iig 5 uur uit stal te hebben Lachen

soms wil je meer, maar kan dat niet..

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:10

dag en nacht..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:11

Mijn moppies hebben een uitloop, geen wei maar een paddock.
Zomers mogen ze wel op de wei.
Mensen die denken dat paarden beter af zijn op stal???
Mijne staan meestal buiten en hebben vaste speeltijden, s'morgens gaan ze flink uit hun dak.
Dan krijgen ze eten en daarna een tukje.
De shet en Tink slapen het liefst buiten, Arabje ligt liever binnen in het stro...
Maar het mooie is juist dat ze kúnnen kiezen, dan merk je vanzelf wat ze het liefst doen, en dat is écht niet op stal staan!
Maar niet iedereen heeft deze mogelijkheid.
Probeer in ieder geval je paard er zo vaak mogelijk uit te halen, paarden zijn gemaakt om te bewegen!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:13

Het is echt heel luxe als je paard de hele winter naar buiten kan! Geniet daar maar van.
Want dat is echt niet de praktijk.
Het is echt wel de meest ideale situatie, dat wel. Maar ik weet uit ervaring dat heel veel pension- en/of trainingstallen de paarden over het algemeen niet in het land hebben in de winter. Want dan wordt het land vertrapt en dan heb je er in de zomer niets aan.
Die paarden komen er alleen uit voor de training.
Ik vind dat TS het helemaal niet zo verkeerd doet.
Tuurlijk ik 24/7 buiten het allermooiste, maar in ons land met ons klimaat niet haalbaar voor de meeste mensen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:16

Mijn paardje wordt om een uurtje of 10 buiten gezet en om een uurtje of half 5 gaat ze weer naar binnen.
Als het slecht weer is kan ze droog staan.
Van de zomer wil ik haar een paar maanden op het land hebben, 24 p/d dus!
Ik besef wel degelijk dat ik hiermee een ontzettende bofkont ben.
Maar toen mijn vorige paard op stal stond kwam ze er ook inimaal 3 uur uit!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:16

Bij ons ligt het geheel aan het weer of ze naar buiten gaan.
Normaal gesproken gaan de pony's en sommige paarden 's morgens om 8 uur naar buiten tot 16.30 uur.
De sportpaarden bij ons op stal gaan niet de wei in maar komen elke morgen ongeveer 3 kwartier aan de stapmolen.
''s middags of 's avonds als de eigenaar komt beslist deze zelf wat ze nog met het paard doen,poetsen,knuffelen, rijden, longeren, aan de hand stappen enz enz.Hoe lang ze hier dan mee bezig zijn is per persoon verschillend.
Als het 'regent' ( en dan bedoel ik niet een miezerbui of wat druppeltjes maar echt continu harde regen) of het heeft hard gevroren gaan bij ons de paarden niet de wei in.
Het risico van een blessure op een bevroren grond vinden wij te groot.
En van een hele dag stortregen worden de beestjes ook niet echt vrolijker!
Op zulke momenten komen ook deze paarden 's morgens aan de stapmolen en wachten vervolgens ook weer op de eigenaar/eigenaresse.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:30

Op dit moment meestal vanaf een uurtje of 12 tot een uurtje of 5. Zodra het weer beter wordt en de weides minder nat gaan ze overdag de hele dag naar buiten. En in de zomers 24/7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:54

van 's morgens tot 's avonds, 's nachts staat hij binnen.
In de zomer precies andersom, dan staat hij overdag binnen met de ventilator aan en 's nachts buiten op het land.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:57

VEEL te weinig naar mijn zin Boos! maar helaas is het niet anders in de winter
geen enkele stal in de buurt laat paarden op de wei in de winter
gelukkig kan ik haar wel losgooien in de bak,maar dan moet ik wel op stal blijven.
ik zou ze liever elke dag een paar uur op het land willen hebben ,maar helaas.............

vroeger [jaren 70/80] hadden we een paar pony`s en die stonden in loopstallen lekker buiten
en op zandgrond,dat was erg prettig voor ze!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:59

Jaro_Lover schreef:
dag en nacht..

's zomers en 's winters Knipoog

Champ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:59

zoveel mogelijk! jonge paarden moeten lekker buiten kunnen 'spelen'

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:56

Zowiezo een paar uurdjes, maar zoals het weer afgelope tijd was kon het soms niet eens langer dan een kwartiertje. Scheve mond