Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
griebels schreef:Cassidy schreef:Niet mee eens. Een hengst gaat door waar een ruin of een merrie stopt. Tot er bloed vloeit of er doden vallen.
En hier ben ik het niet mee eens
Ligt er maar net aan wat voor een opvoeding je hengst heeft gehad...
welshfreak schreef:Niet elke hengst is een monster! Er zijn er natuurlijk wel agressievere bij maar om nou meteen over te gaan naar, overlijdens?
Anne_GTI schreef:Yep, allemaal leuk en aardig maar als je op een hengst zit met losrijden en er komt een andere hengst het terrein op die begint te brullen kan je je hengst nog zo goed opgevoed hebben maar het enige wat je dan nog kan is heel hard inkomen met hand, spoor en zweep en hopen dat ie er nog iets van meekrijgt zodat je de controle terug kan winnen. Ik kon er met 100 hengstige merries omheen rijden maar 1 hengst en hij wilde maar 1 ding; dat was knokken.
Een hengst die niet hoeft te dekken moet je gewoon laten helpen. Daar heb je alleen maar gemak van en het paard ook. Op welke leeftijd je dat dan laat doen moet ieder voor zich weten maar een paardendekhengst op wedstrijden hoort in de handen van een prof. Die ellende moet je als amateur helemaal niet op willen zoeken.
Anne_GTI schreef:Yep, allemaal leuk en aardig maar als je op een hengst zit met losrijden en er komt een andere hengst het terrein op die begint te brullen kan je je hengst nog zo goed opgevoed hebben maar het enige wat je dan nog kan is heel hard inkomen met hand, spoor en zweep en hopen dat ie er nog iets van meekrijgt zodat je de controle terug kan winnen. Ik kon er met 100 hengstige merries omheen rijden maar 1 hengst en hij wilde maar 1 ding; dat was knokken.
Cassidy schreef:En ik dus wel. En neem maar van mij aan dat het levensgevaarlijk is. Voor zowel mens als dier.
Cassidy schreef:Dit is de tweede keer dat in dit topic de opvoeding naar boven komt, maar ik ben het toch echt niet met je eens. Als de hormonen op gaan spelen is de hele opvoeding foetsie. Prijs je gelukkig dat je dat nog niet hebt meegemaakt.
Cassidy schreef:Ik heb het niet over keuringen en wedstrijden. Ik heb het over de dagelijkse omgang met het dier, op een stal waar meerderen staan. We hebben niet allemaal het voorrecht van het rijk alleen.
Neonlight schreef:Anne_GTI schreef:Yep, allemaal leuk en aardig maar als je op een hengst zit met losrijden en er komt een andere hengst het terrein op die begint te brullen kan je je hengst nog zo goed opgevoed hebben maar het enige wat je dan nog kan is heel hard inkomen met hand, spoor en zweep en hopen dat ie er nog iets van meekrijgt zodat je de controle terug kan winnen. Ik kon er met 100 hengstige merries omheen rijden maar 1 hengst en hij wilde maar 1 ding; dat was knokken.
Dit is dus onzin, kom met genoeg hengsten op wedstrijden (ook dekhengsten) en ik heb daar nog nooit last van gehad. Dat jouw hengst zo deed wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, niet alle hengsten over 1 kam scheren.