Wat te doen aan een dominant paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Wat te doen aan een dominant paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:30

sammy1 schreef:
hallo hoezo ze schoppen omdat ze van eigenaren zijn geweest die de paarden alles toe lieten ik ga alleen met jonge paarden om en ik whahahaahahaa lol aan gevallen meissy ga bouten

Kun je geen normale taal uitslaan? Ik zie het totaal anders dan jij. Ik verdiep me in het wezen paard en benader paarden op een andere manier. Mij schoppen ze niet, hoor. Haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:50

whaha lol

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:51

jullie zijn de gekke die overal meteen op ingaan jullie kenne mij niet eens en ik hou wel eens van een potje lol make

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:56

Tsja, een dominant paard moet je juist opvoeden !! Lips are sealed Zweep erbij met rijden, gaat hij in protest, tik !!! Whoosh! Let wel op dat je hem niet straft terwijl je niet waarom hij weigert, probeer eerst de oorzaak ervan te zoeken. Mss past zijn zadel niet goed en gaat hij van de pijn in protest, of is er iets anders lichamelijk mis ? Knipoog Is hij bang, gestresst ? Neem les met hem, zoek de oorzaak en pak hem zonodig flink aan !! Ja Laat niet over je heen lopen door hem, anders wordt het alleen maar erger en loop je de kans dat hij mss nog aggressief wordt ook... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Maxielover op 23-01-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:01

ja dat is wat ik ook bedoel

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:09

sammy1 schreef:
ja dat is wat ik ook bedoel

Ik bedoel er ook nog iets anders mee. Knipoog Zo te horen in dit topic gaat het jou met name om de macht over het paard, en ga jij telkens met ze in gevecht voor de dominantie. Dit win je niet !! Een goede band met een paard is alleen te bereiken als een paard jou accepteert, dan luistert hij naar je maar je staat niet boven hem. Als je boven een paard wilt staan, denk ik dat dit alleen maar zou leiden tot ruzie met je paard, en daagt je paard jou uit, net zoals in de kudde. Lips are sealed Dat moet wel een keer fout gaan... Nagelbijten / Gniffelen Ik zoek geen ruzie ofzo, maar denk daar maar eens over na. Vork Met mijn Haf heb ik een supersterke band, hij hinnikt naar me, we zijn echt dikke maatjes. Hij accepteert mij en ik kan alles met hem. Pling Wij zijn vrienden, maar hij weet wel wie er de baas is. Hij kan daar natuurlijk ook misbruik van maken aangezien hij sterker is, maar omdat hij mij accepteert doet hij dit niet. Lachen Een vriendschappelijke band met een paard is toch veel mooier dan dat het alleen maar gaat om dominantie ? Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:11

al de paarden wat ik rij die accepteren mij en hebben geen bang voor mij,ik rij 13 jaar rij op nivau en willen jullie me even vertellen hoe ik met paard om ga kijk als jullie meteen overal op in gaan ik maak lol moet eens kunnen,whaha

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:31

sammy1 schreef:
al de paarden wat ik rij die accepteren mij en hebben geen bang voor mij,ik rij 13 jaar rij op nivau en willen jullie me even vertellen hoe ik met paard om ga kijk als jullie meteen overal op in gaan ik maak lol moet eens kunnen,whaha

Ik probeer je alleen maar uit te leggen hoe ik rij en ik weet niet hoe jij rijdt, ik omschrijf alleen de indruk die jij bij mij wekt. Knipoog Ik heb er mijn twijfels bij, maargoed... Dat is mijn mening. Vork

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:52

sammy1 schreef:
whaha lol

Nou zo lollig is het niet hoor Je zal toch maar met zo'n probleem zitten en iemand loopt er allemaal over te grappen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:55

jajoa jullie gaan overal op in en ik ben ene lach me overal kapot aan,mensen komen niet voor niks na mij en vragen wil je mijn paard gaan rijden,ik doe op een concenquente manier,als ik op stal kom dan zijn de paarden al aan het hinneke,doen ze niet voor niks maarja als jullie meteen met jullie stink voeten over al in trappen kan ik er niks aan doen,

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:35

sammy1 schreef:
jajoa jullie gaan overal op in en ik ben ene lach me overal kapot aan,mensen komen niet voor niks na mij en vragen wil je mijn paard gaan rijden,ik doe op een concenquente manier,als ik op stal kom dan zijn de paarden al aan het hinneke,doen ze niet voor niks maarja als jullie meteen met jullie stink voeten over al in trappen kan ik er niks aan doen,

PfoePfoe... Bij mij hinniken mijn paarden ook hoor Knipoog en trouwens, rijden en africhten is anders, als je al kan rijden is het niet moeilijk meer om een paard in bedwang te houden onder het zadel maar aan een halster is het moeilijker... Ik heb geen zin in ruzie dus ik ga niet doorzagen Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:38

hej meid goed zo eindelijk ene die het goed doet haha,luister wil ook geen ruzie hier maar wou gewoon eens kijken hoe iedreen hier op in ging

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:39

sammy1 schreef:
hej meid goed zo eindelijk ene die het goed doet haha,luister wil ook geen ruzie hier maar wou gewoon eens kijken hoe iedreen hier op in ging

Oké dan geen problemen meer Tong uitsteken , maar even aan de TS, Ik zou gewoon laten zien dat je de baas ben hoor Knipoog

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:45

@ sammy1: Ik vind het heel irritant om te lezen, mischien zijn leestekens een sugestie en een goede zinsopbouw etc? Clown

En weer ontopic: Ik heb niet alles gelezen. Idd gewoon heel consuquent zijn. Doet hij iets wat niet mag dan moet je dit corrigeren. Gelijk, binnen 3 sec. Aangezien een paard daarna vergeten is wat hij doet. Een verme tik of iets dergelijks is genoeg. Dus niet doorslaan.
Als het paard door je heen wilt lopen (dus als hij moet halthouden gewoon door loopt) terwijl je hem aan de hand heb. Gewoon het aantal stappen (ongeveer) wat hij vooruit zette, achteruit laten zetten. Athans dit doe ik met [***], en dat werkt prima Lachen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:52

Luister mensen. Sammy kan wel rijden en ze is helemaal niet zo hard naar paarden als ze laat denken. Ze is nu gewoon uit aan het proberen hoe jullie op alles happen.

Maarrrr Sammy, let er wel op dat het hier geen tmf-chat is! Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:54

haha ja daar heb je gelijk in haha

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:56

sammy1 schreef:
haha ja daar heb je gelijk in haha

Die zit daar totaal in lol achter de pc Tong uitsteken Tong uitsteken Clown Duivel

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:05

ja sorry moet serieus blijven maar gewoon hoe mensen daarop in gaan vind ik heerlijk

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:11

Tong uitsteken

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:15

kijk ik weet welhoe ik met paarden om moet gaan,ik heb er tig ingereden paarden zijn bijna allemaal in de sport,kijk maar eens op die paddox te koop die heb ikook ingereden paard gaat super nu,

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:16

Ik heb eigenlijk meer paarden doorgereden als ingereden tsjaa en shetlander ingeredenen een a pony maar ik ben zelf ook pas 13 Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:18

oh ja komt wel haha

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:19

Tong uitsteken ik kan moeilijk paarden inrijden van 1.66 Tong uitsteken ik ben ook klein dus maar even weer ontopic Tong uitsteken

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:30

Even een paar reacties:

Sammy1: wat geef jij ongelooflijk kinderachtige reacties zeg! Dat je op niveau rijdt, wil absoluut niet zeggen dat je weet hoe paarden in elkaar zitten en hoe ze denken, dat blijkt dus ook wel uit jouw acties die ik hier lees. Denk jij inderdaad dat een paard het ook maar in zijn hoofd haalt om jou te schoppen of te slaan als jij een duidelijke leider bent? Nee. Dit doen ze alleen maar als jij ongeveer even hoog in rang staat of lager. Dus de paarden waar jij mee omgaat geven zelf het antwoord. Bovendien voegen reacties als: ''hahaha ik lach me hier dood'' niets toe aan dit topic, dus die kan je ook wel weglaten. Ik zeg dit allemaal niet om ruzie te maken, maar probeer eens op een normale manier te reageren in plaats van zo kinderachtig, je bent zelfs ouder dan ik, en ik kan het toch ook? Als jij niet tegen een andere visie kan dan die van jezelf lijkt het me geen goed idee om je vaker in zo'n discussie te mengen, jij maakt je alleen maar kwaad en het voegt dus niets toe. Lachen

Kiko: de tweede manier die jij gebruikt voor jouw paard is een jion-up. De join-up is de ergste straf die je een paard kunt geven, het is voor een paard een keuze tussen leven en dood, al ziet dit er misschien niet zo uit. Het is niet voor niets dat Mony Roberts, de gebruiker van de join-up zegt dat je een join-up maximaal 15x bij een paard mag gebruiken, in heel zijn leven! Ik wil je hiermee niet aanvallen, ik probeer je alleen te laten beseffen wat die tweede methode nou eigenlijk met je paard doet. Lachen

Lolaaatjuhh: die manier met de longeerlijn vind ik dus echt afschuwelijk, je kijkt totaal niet naar het paard en laat hem niet in zijn waarde. Volgens mij is de TS vooral op zoek naar een NH-methode en dat is dit absoluut niet.

TS: ik denk inderdaad dat grondwerk de beste manier is. Ik heb zelf ondervonden dat het paard achteruit laten stappen wanneer het jou voorbij gaat erg goed werk. Je hoeft het maar een paar keer te herhalen en dan zit het er wel in bij je paard. Gebruik als het nodig is een kort zweepje om hem terug te zeten. Tik hiermee zachtjes op zijn borst, steeds harder, totdat hij achteruit gaat. Let goed op dat het paard op de goede positie blijft: zijn hoofd ter hoogte van jouw schouder en geen stap verder! Vanzelfsprekend mag hij ook pas weer gaan lopen als jij gaat lopen. Succes!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:34

dorientjuh schreef:
Even een paar reacties:

Sammy1: wat geef jij ongelooflijk kinderachtige reacties zeg! Dat je op niveau rijdt, wil absoluut niet zeggen dat je weet hoe paarden in elkaar zitten en hoe ze denken, dat blijkt dus ook wel uit jouw acties die ik hier lees. Denk jij inderdaad dat een paard het ook maar in zijn hoofd haalt om jou te schoppen of te slaan als jij een duidelijke leider bent? Nee. Dit doen ze alleen maar als jij ongeveer even hoog in rang staat of lager. Dus de paarden waar jij mee omgaat geven zelf het antwoord. Bovendien voegen reacties als: ''hahaha ik lach me hier dood'' niets toe aan dit topic, dus die kan je ook wel weglaten. Ik zeg dit allemaal niet om ruzie te maken, maar probeer eens op een normale manier te reageren in plaats van zo kinderachtig, je bent zelfs ouder dan ik, en ik kan het toch ook? Als jij niet tegen een andere visie kan dan die van jezelf lijkt het me geen goed idee om je vaker in zo'n discussie te mengen, jij maakt je alleen maar kwaad en het voegt dus niets toe. Lachen

Kiko: de tweede manier die jij gebruikt voor jouw paard is een jion-up. De join-up is de ergste straf die je een paard kunt geven, het is voor een paard een keuze tussen leven en dood, al ziet dit er misschien niet zo uit. Het is niet voor niets dat Mony Roberts, de gebruiker van de join-up zegt dat je een join-up maximaal 15x bij een paard mag gebruiken, in heel zijn leven! Ik wil je hiermee niet aanvallen, ik probeer je alleen te laten beseffen wat die tweede methode nou eigenlijk met je paard doet. Lachen

Lolaaatjuhh: die manier met de longeerlijn vind ik dus echt afschuwelijk, je kijkt totaal niet naar het paard en laat hem niet in zijn waarde. Volgens mij is de TS vooral op zoek naar een NH-methode en dat is dit absoluut niet.

TS: ik denk inderdaad dat grondwerk de beste manier is. Ik heb zelf ondervonden dat het paard achteruit laten stappen wanneer het jou voorbij gaat erg goed werk. Je hoeft het maar een paar keer te herhalen en dan zit het er wel in bij je paard. Gebruik als het nodig is een kort zweepje om hem terug te zeten. Tik hiermee zachtjes op zijn borst, steeds harder, totdat hij achteruit gaat. Let goed op dat het paard op de goede positie blijft: zijn hoofd ter hoogte van jouw schouder en geen stap verder! Vanzelfsprekend mag hij ook pas weer gaan lopen als jij gaat lopen. Succes!

Steeds harder en dan zeggen dat onze manieren onvriendelijk zijn.. Met een zweep steeds harder tikken uitdelen is ook totaal geen goede oplossing!!!! Hij zal dan alleenmaar banger en banger worden!