HELP! Paard Dekt mens:P

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leoonie

Re: HELP! Paard Dekt mens:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:11

Dancie schreef:
mijn zusje van 8 jaar kan der trouwens ook alles mee doen dus het is raar dat hij het alleen bij jou doet

tjah dat hebben we wel gezien, je broertje kan er ook goed mee opweg.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:14

het is meer spelen der weis maarja dan nog heb je hem liever niet op je .

hij speelt elke dag met mijn 3 andere paarden een uur in de bak en staat voor de rest heerlijk in de wei daarnaast loopt hij elke dag een stuk. dus aandacht genoeg .

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:15

ja ehm me broerttje en zusje spelen met hem rennen met hem door de wei niks aan de hand en bij hun doet hij niks

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:19

wij hebben ook een hengstje voor foto zie profiel maar die is nu een half jaar en ook al flink aan het uitproberen met als je met hem gaat lopen bokken en steigeren en bijten nou bij mij krijgt hij het meteen terug zet hem wel ff op zijn plekkie.
desnoods leg ik hem op de grond zodat hij niks meer kan doen klinkt zielig misschien maar dan weet ie het wel.
het is wel een hengst ook al is ie klein.
en dat liggen heb ik hem trouwens geleerd als ik zijn beentje optil en me hand bij zijn schoft legt dan gaat ie liggen.
maar als hij wat geflikt heb ligt ie ook hoor.

Ginootje

Re: HELP! Paard Dekt mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 09:31

Ginootje schreef:
Hallo medebokkers,
iK verzorg de kleine eigenwijze shetlander van Dancie@bokt.
En ik was dus vandaaag(29-12) aan het wandelen we waren gewoon aan het wandelen gaat die ineens steigeren en springt die boven op mijn rug(Om me te gaan dekken leek het wel)Het is een hengstje van 1.5 jaar dus ik weet niet of dit wel zo normaal is! Want hij deed het 2 keer! En dit heeft hij anders nooit gedaan! Zij heeft me der wel voorgewaarschuwd dat hij dekt bij merrie's maar ik ben toch gewoon een mens en geen merrie!

dus ik hoop dat iemand hier raadt mee weet...

Gr.Michelle

Ginootje

Re: HELP! Paard Dekt mens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 09:32

Ginootje schreef:
Hallo medebokkers,
iK verzorg de kleine eigenwijze shetlander van Dancie@bokt.
En ik was dus vandaaag(29-12) aan het wandelen we waren gewoon aan het wandelen gaat die ineens steigeren en springt die boven op mijn rug(Om me te gaan dekken leek het wel)Het is een hengstje van 1.5 jaar dus ik weet niet of dit wel zo normaal is! Want hij deed het 2 keer! En dit heeft hij anders nooit gedaan! Zij heeft me der wel voorgewaarschuwd dat hij dekt bij merrie's maar ik ben toch gewoon een mens en geen merrie!

dus ik hoop dat iemand hier raadt mee weet...

Gr.Michelle

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:05

Was je toen niet ongesteld? want een vrouw op stal had dat *LOL*
Ze had ook een shet hengstje en als ze ongesteld was, bleef die maar achter der aan rennen en flemen enzo.
Dus ze liet 'm altijd door iemand anders doen als ze ongesteld was. Lachen

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:08

ik heb ook een mini shet hengstje en hij heeft dat ook een heletijd bij mij gedaan! ik heb hem steeds afgstraft en nu doet hij het niet meer! hij springt alleen nog op alle andere ponys die hij tegen komt!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:17

eigenwijs23 schreef:
hahaha dit is dominantie. het heeft niks met de menstuatie te maken. alleen maar dat hij denkt dat hij meer is dan jou. neem in het vervolg een zweepje mee en laat hem naast je lopen. wil hij het weer proberen dan geef je hem een tik. maar zorg er voor dat je hem bezig houd en dat je altijd eerlijk tegen hem bent. blijft hij dit gedrag doen dan moeten ze hem laten helpen omdat het anders van kwaad tot erger gaat. en hengsten hoe klein ook kunnen behoorlijk fel uit de hoek komen. ik vind het onzin om te zeggen dat je er niet meer mee mag gaan wandelen, maar ik wil wel zeggen van kijk uit en zorg er voor dat je de situatie in de hand blijft houden. een hengst pakt je altijd terug als je hem niet eerlijk behandeld.

Als je dit gwoon doet leert hij het vast wel af Knipoog

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:34

Haha ! maar toch hoort hij het niet te doen,eigenaresse waarschuwen?Is dat een idee,of weet zij het al?

mich07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:38

Nu ik heb heel hetzelfde tegengekomen! Heb hem verkocht... Misschien heb jij hem nu, ik weet namelijk niet waar hij is Clown
Nuja... vond ik ook nie plezant! zat eens tegen mn hoofd nzo.. was er niet blij mee!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:52

ik word een beetje gek van dit mongolen gelul hierzo dit slaat nergens op

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:53

ik weet allang dat hij het doet maar niet bij mij dus en hij doet het nu ook niet echt meer bij haar

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:09

ik heb ook een shetje hengst gehad die alles en iedereen wou dekken.
zo 'verkrachte' hij mijn ander ruintje. Wat echt zielig was (dat vond hij namelijk niet zo prettig Nagelbijten / Gniffelen )
en later ging hij met het schaap proberen. Bij ons gelukkig nog net niet Bloos
Hij ontsnapte overal, en soms kregen we telefoontjes van de politie dat hij eventjes 3 dorpen verder in een wei met een merrie van 1.70m beland was. waar hij pogingen ondernam om 'erop te kruipen' Clown
Het beestje was al een jaar of 10, dus castreren zou geen oplossing geweest zijn...
Uiteindelijk wisten we geen raad meer, en hebben hem verkocht
Dus als je denkt dat hij dit echt doet om te 'dekken' zou ik toch castreren overwegen..
Voor het te laat is..
Maar het kan natuurlijk ook dominantie gedrag zijn

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:19

tja altijd zonde dat dit gedrag niet eerder is afgestraft.of het dier niet eerder is geholpen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:34

ja echt jammer, hij kwam trouwens van mensen die in een caravan woonden en niets maar dan ook niets van paarden afweten. We hebben hem meer uit medelijde gekocht, het dier leefde van een ultra-mager 'gras'(eerder modder)landje van 7vierkante meter ofzo, nooit van zijn leven bekapt geweest enz..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:42

waarom heb je niet geprobeerd hem alsnog te laten helpen? dat wil ook weleens goed uitpakken. tja zelf heb ik weleens een hengstje gered die bij mensen in een bloemenkas stond. na hem stevig de les verteld te hebben over wat wel en niet mag is het nu een super diertje.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:59

Dat was nu net het probleem. Naar ons toe was het een fantastisch dier, luisterde perfect. Kon vrijheiddressuur, knielen,stijgeren,liggen ..alles op commando. Heeft nooit een voet verkeerd gezet.
Het probleem was dat hij niet alleen kon staan, want hij brak overal uit(alles soorten omheiningen geprobeert). Wanneer er een ander dier bij hem stond brak hij niet uit. Maar het was absoluut niet fijn voor het ruintje(hij verkrachte hem letterlijk!!)en het beestje stond onder de wonden. Nauja, dan maar een schaap bijgezet..Kreeg die ook een beurt!!
En in de wei kan ik geen 24u aanwezig zijn om hem aftestraffen uiteraard. De mensen die hem kochten (nauja, we hebben hem weggegeven) waren ingelicht. En gingen hem proberen in een kudde zetten tussen 'grote' ponys. Jammergenoeg hebben we niets meer van hun gehoort. Dus geen idee hoe het nu met hem gaat. Het was nochthans een fantastisch braaf beestje(kindjes van 5j reden erop) maar zijn testosteron speelde iets te veel op Lachen

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 09:13

Even een mededeling,, Hij doet het nu al wat minder! Gister middag weer een stukje gaan lopen hij heeft niks gedaan'Gelukkig'

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 09:30

goed zo, gewoon door blijven gaan. succes

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:39

Ginootje schreef:
Even een mededeling,, Hij doet het nu al wat minder! Gister middag weer een stukje gaan lopen hij heeft niks gedaan'Gelukkig'

blijf zo door gaan Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:03

Hahaha, dit had mijn shetlander ook eens geflikt, voet in zijn achterste gepland gekregen en hij heeft het nóóit meer geprobeerd. Je kunt wel elke keer tikjes geven als ze het doen, maar één keer goed boos worden, zodat ze er echt van schrikken helpt veel beter.

Ik ben het wel met Cassidy eens.. waarom al zoveel met dat beest doen? Hij hoort gewoon met vriendjes op de wei, hooguit 10 min. per week wandelen, maar echt niet meer Lips are sealed

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:10

Paula@ hij kan niet met vriendjes op de wei want we hebben geen andere shetlanders op deze stal en hij ontsnapt de hele tijd..! en hij doet het nu al minder!

marieke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:02

ik hoop dat ie het niet doet als ie ouders is Clown Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:16

hij is 1,5, en begint dus echt te ontdekken dat ie man wordt. het springen is een natuurlijke reactie op zijn hormonen, zijn instinct zegt springen, dus hij springt. je kunt het het beste afleren door een schreeuw te geven, en met het halstertouw achter je langs te zwaaien (bij wijze van staart) vóórdat hij springt. dit is wat een boze merrie ook zou doen, dus voor het paardje ook te begrijpen. springt hij wel, dan geef je een schreeuw en stamp je dreigend naar achter. je moet zorgen dat hij je als leider gaat zien, dan is het het snelst over. mocht hij echt te ver gaan, dan is een schreeuw en een trap naar achter een goed laatste redmiddel.