paard opjagen,maar hij heeft nooit zin om te lopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: paard opjagen,maar hij heeft nooit zin om te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:53

Dan is het toch goed! Gaat het nu wat beter om je paard te laten lopen in de bak?

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:36

hey xxontarioxx,
je heb een foutje gemaakt haha ,je heb het onder mijn naam geschreven ipv je eigen naam haha
geeft niet hoor vriendin maar voortaan ff opletten.Haha!

xxOntarioxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:42

hey sorry canadakim ,haha was ff bij jou ingelogd maar was vergeten dat ik het via jou plaatste,
en het gaat nu al een stuk beter ,hij luisterd al goed,binnenkort maar is proberen met longeer touw,
hij luisterd nu al goed op commanda en heb geen zweep meer nodig,het stappen en draf snapt die goed,alleen soms de galop snapt die nog niet helemaal ,maar daar zijn we dan mee bezig het gaat goed gelukkig Haha!
en canadakim kom binnen kort weer is naar jou paardje kijken,kom je dan ook weer is een x langs mij he,want heb nu een nieuwe stal Haha! je moet nog ff kijken Duivel

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:04

Mijn paard gaat ook niet uit zichzelf rennen als ik haar losgooi. Ze gaat maar wat rond staan kijken en eten zoeken. Ik laat het maar zo. Ik ga er niet achteraan rennen. Blijkbaar heeft ze niet de behoefte om gek te gaan doen.
Ze komt iedere dag op de wei en ik rij 5x in de week, dus beweging krijgt ze genoeg.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 20:00

Jij rijdt je paard dus, maar dit paard is 2,5 jaar en wordt dus nog niet bereden.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:42

Haay,

Je paard is pas 2,5 jaar oud verwacht dus nog niet direct zoveel van hem. Zo'n jong paard is geestelijk nog helemaal niet gestelt om zoveel dingen opzich te nemen. Jaag hem ook niet elke keer op als hij los in de bak is, hij moet ook een plek hebben waar hij rustig zijn eigen gang kan gaan, waar hij zich veilig kan voelen. Waarom wacht je niet gewoon tot je hem kan longeren? Zodat je hem rustig alles kan leren. Dat lijkt mij veel verstandiger, Lijkt mij dat dit alleen maar averechts gaat werken.

Wil je toch doorzetten:

Weet dan dat belonen eerder werkt dan straffen. Je kan heus wel op zijn donder geven, maar probeer ook te negeren en beloon hem uitbundig zodra hij wel braaf is: Dan gaat hij vanzelf inzien als hij wel doet wat je van hem vraagt hij daar voor beloont wordt, en als hij iets fout's doet niks gebeurt..
Wissel ook veel af met beweging, ga eens een uur wandelen laat hem een dag lekker zijn eigen gang gaan. Of een dag lekker met mijn leeftijdgenootjes rond dwarrelen.
Heb ook gedult met hem, hij is jong en onervaren. Iets wat hij niet snapt en verkeerd wordt uitgelegd, krijg je later alleen maar als nadeel op je bord terug
Ik hoop dat je snel sucses krijgt met je plannen.

Heel veel liefs prissey

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:12

Gelukkig dat het al een stuk beter gaat! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:29

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties verwijderd, dat is verder niet relevant voor dit topic Lachen Graag gewoon normaal reageren over en weer Knipoog