Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

LilianR schreef:Mijn paardje begint ook steeds meer te bijten, en z'n kont tegen je aanduwen, achterbenen gericht optillen ect. Als hij achter me staat als hij me bijt geef ik meestal een een klap naar achter, zonder dat ik kijk waar ik hem raak of een tik op z'n neus. Als ik naast hem sta, knijp ik hem meestal bij z'n mond alsie bijt. Als hij vaststaat en hij achterbeen gericht naar me op krijgt hij een klap tegen z'n achterbeen. En doet hij vervelend tijdens het vaststaan en ik sta dan naast hem, wil ik hem nog weleens bijten. Maar ik wil hem 'vriendelijker' kunnen straffen, want ik vind het zielig, en heb er na der hand altijd erge spijt van, dat ik hem bijv. heb gebeten. Ik hoop op tips om het 'aardiger' te kunnen straffen.
ik wil graag weten of ik dingen fout doe Frederika schreef:grappige discussie, sorry hoor maar ik zit echt te genieten van de uitspraken.
Favory_love schreef:Ik gaaaaa.
Val vooral erg hard dood.
*wat vast wel zal gebeuren omdat je zo stoer zonder cap moet rijden;)*
runningkawa schreef:Iets niet zo snel zielig vinden
Als jij in het het ziekenhuis ligt door een mep, vind je paard jou dan ook zielig?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wat niet wil zeggen dat je een paard dagelijks af moet gaan staan rossen.
Wat wel wil zeggen dat je consequent moet zijn en niets van dergelijke akties moet pikken.
En hem dan een keer een optater geven is niet zielig.
Sls je kijkt bij paarden in de wei, dan zoeken ze grenzen op.
Gaan ze erover komt er bij een klein vergrijp een aktie als oren inde nek of een kleine gil.
Dat is hetzelfde als dat wij nee, op pas op zeggen.
Maar gaan ze dan door, komt er een geme bijt, of een flinke tik (en zo hard kunnen wij niet eens slaan)
Gaan direct over de schreef, komt er niet eens een waarschuwing, maar direct die bijt of tik.
Wij mensen moeten niets anders doen dan dat,
Eerlijk maar consequent zijn.
LilianR schreef:In haar profiel staat dat ze werkt met probleempaarden, dat ze ze traint

Favory_love schreef:Ja,ik ga heel veel op bokt lezen!!!
dan leer ik zeker weten hoe ik moet slaan!
En tsja,nederlands cursusje is misschien ook handig?
Ik zie namelijk maar 1 "scheldwoord" staan en dat is viswijf.
Verder heb je net komen kijken en net komen kijken maar ja,dat zal je dus wel niet snappen.
En idd,ik werk met probleempaarden LilianR.
Maar ook onder mensen die met hetzelfde soort paarden werken,zijn meningsverschillen.
runningkawa schreef:Probleem paarden zal ze wel hebben ja, als ze ze altijd de zin geeft![]()
En dan kwamen ze op de stal waar ik voorheen reed.
En kreeg het paard een flinke optater en was weer lief

runningkawa schreef:Daarom
De een zijn dood is de ander zijn brood.
Dood is hier nu misschien net wat te overtrokken..maar goed...