Monty Roberts?!?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:20

Karoliefje_ schreef:
En naar mijn idee besteed hij dat geld niet alleen aan zichzelf, maar vooral om andere paarden te helpen. Dan heb ik er zeker wel €40,- voor over. Ja

Al besteedt hij het wel allemaal aan zichzelf...hij heeft het eerlijk verdiend door goede marketing en promotie en voorlichting etc.. Net als Bill Gates...die heeft miljoenen...heeft ie toch ook zelf verdiend....alleen maar knap om je talenten zo te benutten.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:43

Een standaard halster van 10 euro begreep ik als eentje die je kant en klaar in de winkel koopt. Dat je er maar 5 euro materiaal aan kwijt bent dat zou best kunnen. Dat stukje wat er aan materiaal meer aan het Monty halster zit zou het qua kostprijs al snel op 10 euro kunnen brengen. Had werkelijk totaal niet begrepen dat het in je eerste stukje om een kostprijs ging.

Als we ons hele leven in kostprijs gingen denken dan zouden we overal teveel voor betalen. Marketing van iets kost ook werk en opslag van het materiaal kost ook geld, het (voor)onderzoek naar het produkt etc. etc. etc. Dat soort dingen maken een prijs een prijs.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:33

Ik geloof ook wel in de methodes van Monty Roberts. Vind het wel interressant

Geertje_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:39

Ik heb het boek van monty roberts.. daar kun je in lezen dat hij egt niet nep is.. ik wil graag een keer naar zijn show toe.. lijkt me egt super gaaf.. ga eens naar de bieb en zoek het boek... egt ik heb em al heel vaak gelezen.. en steeds leer je weer een beetje.. egt super boek..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:43

Voor degene die willen weten waar het bij de join-up precies om gaat, hier even de link naar de sticky in het Natural Horsemandship forum, met vooral in het eerste bericht links naar eerdere topics over de Join-up van Mr. Roberts.

viewtopic.php?f=125&t=556025

Lees het door, laat het bezinken, maar denk er goed over na voordat je dit bij je eigen paard of pony toepast. Het is iig NIET de bedoeling om op jaarlingen of veulens toe te passen, en ook niet de manier om een betere band met je paard of pony te krijgen.

De Methode Roberts is geen hokus pokus, en er zijn andere mensen die het zelfde kunnen bereiken, maar dan op een andere manier en die zijn door iedereen te leren.

En voor degenen die het boek "De man die naar paarden luistert" hebben gelezen en het standpunt van een tante en nichtje willen lezen:

http://www.horsewhispersandlies.com/

Je moet je registreren, maar verder is het gratis....je kunt het boek online doorlezen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:22

2 Weken geleden is Annemarie van der Toorn, een leerling van Monty Roberts, bij ons op stal geweest om een clinic te geven, en ik heb met eigen ogen kunnen meemaken dat het absoluut echt is. Een pony die bij ons op stal staat, en normaal met geen mógelijkheid te trailer in wou, liep na een kwartiertje LOS achter haar aan de trailer in. Heel erg gaaf zo'n clinic, ook echt een aanrader als je een keer wat wil organiseren op stal oid.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:32

Ze zijn ook absoluut niet nep, ik ben van plan mijn paard door hun te laten beleren, waarom? Omdat ik zeker weet dat hun 100 % paard vriendelijk zijn. en handelen in het belang van het paard, inplaats van je paard even snel te beleren alleen om geld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:31

Ik ken ook anderen die het paard goed beleren in belang voor het paard, en de tijd nemen die nodig is om de basis er goed in te zetten. Vlak ook de eigenaren niet uit...heel veel mensen die een paard uit handen geven willen zo snel mogelijk resultaat zien, en accepteren niet dat een paard eventueel toch wat langer nodig heeft om goed doorgereden te worden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:40

Cassidy schreef:
Ik ken ook anderen die het paard goed beleren in belang voor het paard, en de tijd nemen die nodig is om de basis er goed in te zetten. Vlak ook de eigenaren niet uit...heel veel mensen die een paard uit handen geven willen zo snel mogelijk resultaat zien, en accepteren niet dat een paard eventueel toch wat langer nodig heeft om goed doorgereden te worden.

Ik zeg ook niet dat ze niet bestaan. Ik zeg alleen dat wat ik gezien heb mij heel erg aansprak. En dat mensen hun paard snel terug willen, en het zo goedkoop mogelijk willen. Dat is natuurlijk hun eigen fout.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:27

ik heb een optreden van hem gezien, en ik geloof absoluut in hem. het is bewezen, het is onderzocht. en je merkt het aan hem. als het niet zou kloppen dan zouden we er echt wel achterkomen

wij gaan ook een paard van ons beleren bij een 'leerling' van monti roberds. dus ik ben erg tespreken over zijn methode. toch heb ik wel zoiets van iedereen doet het op zijn eigen manier. dus ik gebruik wel 'dingen' bij onze paarden.; maar voor de rest pas ik mijn eigen manier daar ook bij toe.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:14

Karoliefje_ schreef:
Ik zeg ook niet dat ze niet bestaan. Ik zeg alleen dat wat ik gezien heb mij heel erg aansprak. En dat mensen hun paard snel terug willen, en het zo goedkoop mogelijk willen. Dat is natuurlijk hun eigen fout.

Je voorgaande reactie impliceerde anders wel iets anders...

Dorien05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:49

ik heb ook 2 boeken van hem gelezennou hij heet het vroeger dus echt niet makkelijk gehad met die pa van hem en ze waren bijna altijd platzak dus ik gun het hem zeer zeker dat hij nu een lekker bedrag verdient!! en watbetreft die site the horse whisper and lies vind ik in enin triest dat mensen zo proberen nog een graante mee te pikken door hem proberen zwart te maken, wie zegt dat dat echt die familie van hem is die de site heeft gemaakt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:18

Dorien05 schreef:
ik heb ook 2 boeken van hem gelezennou hij heet het vroeger dus echt niet makkelijk gehad met die pa van hem en ze waren bijna altijd platzak dus ik gun het hem zeer zeker dat hij nu een lekker bedrag verdient!! en watbetreft die site the horse whisper and lies vind ik in enin triest dat mensen zo proberen nog een graante mee te pikken door hem proberen zwart te maken, wie zegt dat dat echt die familie van hem is die de site heeft gemaakt?

En wie zegt dat de verhalen van Dhr Roberst op waarheid berusten?
Als ik de nodige dingen die Dhr Roberts in zijn boek beweerd door meerdere bronnen weerlegd zie, als ik zie dat personen waar hij beweert dingen mee te hebben beleefd van uitgave tot uitgave veranderen, als ik lees dat mensen waar hij dingen mee zou hebben gedaan hem nieteens kennen, twijfel ik eerder aan de waarheid van het relaas van Dhr Robers, dan aan alle anderen die op grond van zijn boek "De man die naar paarden luisterd" zijn geintervieuwd. Iemand kan op een gegeven moment in zijn eigen verhalen gaan geloven.

In die tijd waren er wel meer mensen platzak. Een arme jeugd hebben er meer gehad, en je gunt het ze allemaal dat ze er nu beter voorstaan dan toen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:31

Ach en wat maakt het ook eigenlijk uit of het nou waar is wat in dat boek staat en of Roberts dat nou zelf geschreven heeft. Ik vond het persoonlijk een goed boek, ikheb het in één adem uitgelezen en ik heb ervan genoten. En ik heb er ook nog wat dingen van geleerd (vind ik dan).

Er wordt in veel boeken veel zinnigs geschreven en in evenveel andere boeken veel onzin. Mensen (en vooral wetenschappers) hebben elkaar soms te vuur en te zwaar bestreden in diverse boeken.

Nu internet bij iedereen in de huiskamer aanwezig is, gaat dat soort discussie nog veel sneller én feller en het echt vervelende is dat door veelvuldig gebruik van pseudoniemen (of schaduwaccounts zoals ze binnen bijvoorbeeld Bokt genoemd worden) de ware identiteit van de schrijven niet te achterhalen is.

Niet alles wat je leest is waar. Dat geldt voor een boek en dat geldt nog veel erger voor Internet. Als je niet oplet word je belazerd waar je bij staat!

Ik gun het Monty Roberts dat hij er goed geld mee verdient. Veel mensen hebben baat bij zijn adviezen (zeggen ze zelf) dus laat ze. En laat vooral degenen die er tegen zijn het dan ook niet doen. Offe.....leer dan tenminste van Mony hoe je je ideeën zo goed aan de man brengt dat je er een leuke cent aan over houdt. Marketingtechnisch gezien doet 'ie het nog niet zo slecht Knipoog

twister5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:22

ga eens kijken bij zn shows je zult versteld staan wat hij doet en trouwens iedereen kan dat als je maar de taal kent van paarden, hoe je met ze kan communiceren

werkt perfect

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:31

twister5, dus simpel gezegd kom je met gewoon kijken, inleven en je boerenverstand gebruiken net zo ver?

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:37

Heeej,
Ik heb het met mijn eigen ogen mogen meemaken in Belgie,
Was mijn vzpaard uitgekozen om in zo'n show mee te mogen doen.
Ik heb het daar dus de hele dag meegemaakt en monty doet echt niks met de paarden, Hij laat andere mensen de paarden longeren enz, en dan bekijkt hij de paarden van een afstand. En maakt die een keuze.
Hij heeft afgelopen jaar ook bij annemarie op stal gestaan en gaat 8 januari weer terug.