Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Billy schreef:Ja, maar wat de een aanpakken vindt, kan voor de ander afrossen zijn
KiWiKo schreef:als de pownie dat nodig heeft wel Charos

Charos schreef:KiWiKo schreef:als de pownie dat nodig heeft wel Charos
Geen enkele pony heeft het nodig om afgeslagen te worden.
Charos schreef:Kim dan ben ik blij dat jij mijn instructrice niet bent, als pony hier vervelend is krijgt ze 1 tik en dan is het klaar.
Herhaaldelijk je pony slaan vind ik dierenmishandeling ongeacht of het onwil of pijn is.
KiWiKo schreef:lieve Charos............
ik werk langer met paarden dan jij oud bent....
Karin schreef:Dan ben ik waarschijnlijk net zo'n puber als de TS.

Liezel1 schreef:van paardensnoepjesgelijmde pony's krijg je verwende nesten die compleet over je heen walsen... en dat zou hier een van de mogelijkheden kunnen zijn...
als je de baas over ze bent, kun je pas een team vormen..
bedenk dat een paard een kuddedier is die zich aan je zal proberen te meten..
pas als hij in jou zijn meerdere erkent zal hij gehoorzamen en vertrouwen.. (en dan heb ik het hier niet over afgeranselde paarden etc)
dan is verkeersmak maken bv ook geen probleem, omdat hij jou vertrouwd en volgt....
NH werkt ook op dit principe..
lique schreef:ik had vroeger toen ik 12 jaar was een hengst,en die nam een loopje met mij....mijn instructeur zei dat ik hem een trap onder zn buik moest geven....ik vond dat echt zielig ,maar nadat ik dat gedaan had was het gedonder wel afgelopen....ik vind niet dat je een paard onterecht op zn donder mag geven maar je mag een paard best op zn plaats zetten...
KiWiKo schreef:lieve Charos............
ik werk langer met paarden dan jij oud bent....
KiWiKo schreef:Charos schreef:Kim dan ben ik blij dat jij mijn instructrice niet bent, als pony hier vervelend is krijgt ze 1 tik en dan is het klaar.
Herhaaldelijk je pony slaan vind ik dierenmishandeling ongeacht of het onwil of pijn is.
jouw feessie![]()
![]()
een paard dat pijn heeft en daaruit stout is, heb ik meer dan waardering voor......... maar een paard dat stout is omdat het stout wil zijn, heeft een majoor probleem met mij
en als jij het anders wil zien in de toekomst........ wens ik je veel succes met echte karakterpaarden