Happen/bijten. Hoe af te leren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:22

eigenwijs23 schreef:
mijn fjord deed dit ook. toen heb ik hem echt heel hard in z'n oor gebeten (lekker al die haren) maar het heeft veel beter gewerkt dan hem een hele harde dreun te verkopen.


Ik hoop dat je een goede tandartsverzekering hebt...een ongecontroleerde beweging met zijn hoofd en je hebt kans dat hij een paard tanden uit je mond slaat. Bovendien zijn sommige paarden zo snel dat je moeite gaat hebben om bij hun hoofd te komen, laat staat een oor te pakken te krijgen, laat staan om daar in te gaan bijten.

Anoniem

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:06

en wat denk je bij een knol van 175 groot..veel succes

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:57

je kan er ook hard in knijpen. mijn fjord is 1,54 en bij hem werkt het goed. je moet per paard kijken wat werkt.

eigenwijs23
Berichten: 556
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: zeeland

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:07

die tanden kan hij er ook uit slaan als je hem gewoon een tik verkoopt. er is altijd risico. toen hij hengst was heeft hij me 1x hard gebeten. slaan werkte niet. nadat ik zijn oor te pakken had heeft hij het nooit meer gedaan. voor mij probleem opgelost.

Soniador
Berichten: 475
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Sint-truiden,België

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:12

Mijn paard bijt ook heel erg.
Ik heb mijn stem al laten horen en haar al een een flinke mep verkocht,maar echt niets helpt.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Happen/bijten. Hoe af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 01:02

eerst moet hij weten wat je stem betekent, wanneer ben je aardig, wanneer ben je boos. leer hem eerst het woordje 'nee', dat is de basis voor alle keren dat je hem moet corrigeren. als hij bijt, drijf je hem bij je vandaan. zo kan hij niet aan je komen, en weet hij dat hij fout zit. als je hem wegstuurt, gebruik je krachtig het woord 'nee' (schreeuwen is niet nodig). komt hij aandacht of een snoepje vragen zonder te bijten, dan beloon je hem. en niet door uit de hand te voeren, maar door hem te krabbelen op een plekje waar hij dat fijn vindt.

het wegsturen doe je door je groot te maken, en je voeten te laten horen ('stampend' in zijn richting). pas als jij aangeeft dat hij weer bij je mag komen, mag hij komen. je moet hem niet de hele wei doorjagen, maar gewoon net even één of twee meter bij je vandaan, dan komt de boodschap niet te hard aan, is het geweldloos, maar weet hij precies wat je bedoelt.