Tips voor bewaren van geduld..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iepoetjuh

Re: Tips voor bewaren van geduld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:08

@ KiWiKo: bedankt voor de tip. Het staat misschien een beetje raar als ik ga zingen in de les, maar in mijn hoofd kan geen kwaad Haha! Zal het eens proberen
@ Sisco 4life: Bedankt voor de tip. Ik doe dit ook al regelmatig, maar het probleem is als ik dan eenmaal rustig met haar draaf en ik probeer aan te springen gaat ze weer net zo hard en als je ook maar 1 meter rechtuit gaat gaat ze weer hard.
@ Alanta: Nou vergeet het maar. Het is geen hobby voor me, maar zo'n beetje me leven geworden ook al lease ik maar twee keer per week. Ik ga dus mooi niet stoppen!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:10

Cassidy schreef:
Iepoetjuh schreef:
Ja.. dat kan, maar ze gaat zowiezo al met d'r hoofd naar beneden lopen tijdens longeren.

Hoofd laag betekend niet automatisch dat de rug meegaat en de achterhand eronder komt.

Ze rekt d'r rugspieren dan toch een beetje op als ze met d'r hoofd omlaag loopt. Die achterhand gaat niet mee nee, maar de spieren worden toch soepeler?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:50

Ben het zeker met FloortjeM eens, met Cassidy ook; maar niet helemaal. Veel opties heb je niet met een leasepaard twee keer in de week en dat van die pessoa; het probleem ligt 'em niet in de bespiering, maar tis een rijtechnisch probleem, die uitloopt tot onverantwoord gedrag van de ruiter. Dát moet eerst opgelost worden.
Goed zadel was al plan, daar dus de vaart in. En die oefeningetjes om je geduld te bewaren, iets zou je moeten doen, in de praktijk toepassen, zodat je probeert ontspannen te blijven en niet direct over op de strijd met de zweep en andere foute boel.

Knipoog

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:53

Die zweep dient nu alleen nog maar als hulpmiddel. Ja ik snap op zich ook wel waarom ze die pessoa voorstelde. Als de achterhand eronder zit worden de rugspieren soepeler en werk je het paard meer los, maar Sanja racet hoe dan ook. Ook als ze helemaal los is, het is gewoon een gewoonte bij haar.
Zadel komt snel, dat zeker en ik ga veel geduld oefeningen doen Knipoog Bedankt allemaal Lachen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 21:12

Wat mij betreft kan hier een slotje op. Ik heb mijn tips voor geduld bewaren en de rest liep een beetje uit de hand Haha!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:22

Iepoetjuh schreef:
Soms galoppeer ik gewoon helemaal niet omdat ik weet dat het al een ramp wordt..

Kan dit er niet wat mee te maken hebben? Als ik met een 'oh-jee-het-is-winderig-vandaag-als-ze-er-maar-niet-vandoor-schiet'-instelling op mijn paard klim, dan gaat heb ik een kans van 99% dat ze er ook daadwerkelijk vandoor schiet!

Daarnaast werkt het bij mij nog altijd het beste om af te stappen en een paar rondjes mee naast te lopen...

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:59

Ja, daar ligt het ook wel een beetje aan. Ze voelt het zó goed aan. Als ik al gespannen ga zitten en ook maar iets verander in mijn rijden gaat zij al meteen harder draven of aangalopperen. Misschien moet ik dan idd maar eens eraf stappen en mijn benen strekken. Diep zuchten en er weer ontspannen op gaan. misschien helpt dat. Vandaag ging het trouwens heel goed met galop, maar met vrij rijden heb ik die spanning ook niet zo... Ze was wel een beetje kwaad in de galop, maar dat kwam omdat ze d'r beste vriendin de bak uit zag lopen terwijl zij nog door moest lopen Tong uitsteken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:05

FloortjeM schreef:
Twee dingen. Ten eerste: wat me opvalt is dat je een topic opent waarin je heel eerlijk aangeeft dat je met rijden een probleem hebt en dat dat probleem jouw probleem is: je drift. Als mensen je daarover dan tips geven, en daarbij jou niet ontzien, reageer je eigenlijk al redelijk geirriteerd. Ik vind het super dat je je openstelt om het probleem op te lossen, maar probeer dan ook de tips die mensen je geven, te accepteren en te bezien of je er iets aan hebt.

ten tweede: Wat je verstandig doet, is als ze weg springt, terug, ademhalingsoefeningen, iets blijs denken, haar iets vragen dat ze heel goed kan, zodat je weer blij en trots op je paardje bent. Dan kan je haar weer belonen, en dan opnieuw proberen juist dat moeilijke te doen. Een tijdje niet meer lang galopperen, maar net een volte en dan weer een tijd iets anders doen.

Als je echt voelt dat je (onterecht) boos op het paard wordt, omdat ze niet precies doet wat jij zou willen dat ze deed: stap eraf. je moet dan wel zeker weten dat het aan jou ligt, en dat het niet voor haar een manier wordt om onder het werk uit te komen, maar het is niet eerlijk als jij chagrijnig wordt en je rothumeur op je paard botviert. Stap eraf, ga haar even poetsen, geef haar iets lekkers en probeer het een volgende dag opnieuw. Je bent zelf ook soms moe en dan kan je minder hebben: ga dan het gevecht niet aan, want daar worden jullie allebei boos van en dan raak je op termijn je vertrouwen in elkaar kwijt.

succes.

Niets aan toe te voegen.Heel mooi neer gezet.