Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ibbel schreef:Armaris, niet zuigen. Avanoort heeft aangegeven niet met je in discussie te willen, laat het daar dan ook bij.
Overigens kan ik wel een reden bedenken:
Je suggereert dat join up eigenlijk niet moet worden geprobeerd, slechts als laatste redmiddel. Je suggereert dat join up wreed is. Je legt niet uit waarom, en het staat in schril contrast met het feit dat de halve wereld Monty Roberts en join up hebben verheven tot 'de ultieme waarheid/methode'. Waarbij ik met genoegen in het midden wil laten of dat al dan niet terecht is, want daar gaat het even niet over.
Voeg daarbij het feit dat de TS in jubelstemming was, dat die door jouw zo verguisde join up het probleem heeft opgelost, en je kun je voorstellen waar haar irritatie vandaan komt.

) 
Ibbel schreef:Als in dit specifieke geval een join up de oplossing bleek te zijn, is dat dan niet 'the proof of the pudding' dat het in dit geval noodzakelijk was? Is in dit specifieke geval dat paard dan niet tóch 'gedwongen geweest te drinken'?
Ik begrijp de commotie niet. Het probleem is opgelost. De één vindt het gebruik van touwen dé oplossing, een ander vindt dát nou net 'paardje pesten' en bloedlink bij 500 kg 'jong geweld', de volgende vindt die join up het wreedste wat je een paard kunt aandoen, de ander blijkt hiermee het probleem (in ieder geval op dit moment) opgelost te hebben.
Kunnen jullie niet gewoon concluderen en respecteren dat wat voor één werkt voor de ander geen optie is?

avanoort schreef:@armaris......
Armaris schreef:Beste Avanoort,
Ik zou heel graag hebben dat je me nog eens even uitlegt waarom ik een topic kom verzieken?Ik geef alleen advies,als jij het daar niet mee eens bent is dat jouw probleem,niet het mijne