Ulfeino schreef:Nadat mijn paard op mijn knie ging staan zou een vriendin hem wel even op de trailer zetten.
Zij hebben thuis veel meer paarden ook jonge paarden en hengsten dus niet onervaren, ze is de helft zwaarder dan ik en ze had hem stevig bij het halster vast.
Maar ook haar sleurde hij mee naar rechts, wat een rotzak riep ze!
Hij is maar 1.62 maar als bijna 600 kilo een andere weg kiest dan moet je van goede huize komen om het te winnen.
Geloof me hij is niet verkeerd, maar hij had ontdekt dat hij dit kon flikken en daar maakte hij gebruik van.
Hard aanpakken helpt idd niet was ik ook al achter, het enige wat je ermee bereikt is dat je paard je helemaal niet meer wil volgen en alleen maar bij je vandaan wil.
Door zo'n halster of ketting te gebruiken veroorzaken ze door hun gedrag zelf ongemak en niet jij, een paard heeft snel genoeg in de gaten dat het bij jou in de buurt een stuk aangenamer is dan wanneer het zich misdraagt, helemaal wanneer je hem wanneer hij toegeeft beloond met een aai, woorden en een brokje.
Heb je ook meer te vertellen als je haar met het hoofdstel om naar de wei brengt?
Dan ging het met de mijne wel wat beter alleen was ik van mening dat je je paard ook gewoon aan het halster mee moet kunnen nemen.
De paarden waar ik langs moet zijn van de buren, kan moeilijk van hun verlangen dat ze hun paarden in een andere wei zetten omdat ik er langs moet.
met hoofdstel gaat het idd veel beter,maar net zoals jij zegt ,het moet gewoon ook met halster om kunnen.