essti schreef:Waarschijnlijk is er veel te veel van hem gevraagd waardoor hij in verzet kwam. Het niveau was te hoog voor hem gegrepen en daardoor raakte hij onzeker en kwam hij in verzet, het is wel degelijk bekend bij een paard dat wanneer ze het niet meer trekken protest verzet en andere "ondeugden"naar voren komen, jullie vragen niet zoveel van hem en hij kan dit bij benen en voelt zich hier prettig bij dus vooral doorgaan en wederzijds vertrouwen en respect opbouwen, wel vreemd trouwens dat dit bij de verkoop niet vernoemd is zo worden we allemaal wel eens belazerd helaas..
Ben het helemaal eens.....
Hij is gewoon supergevoelig! Voor "straf" maar ook voor complimenten! Als je hem beloont, voel je hem onder je groeien en doet hij nog meer je best voor je. Erg mooi hoe dat bij paarden werkt, hoef ook alleen maar streng zijn naam te noemen als hij ondeugend is, dan dimt hij meteen in. Hij was gewoon onzeker, nu is hij het paard wat overal langs loopt buiten, zelfs als 2 voorgangers het echt te eng vinden dan loopt hij er daarna toch langs!!! Ben heel trots op hem, respecteer hem en vertrouw hem. Ik geef hem ook het vertrouwen d.m.v. lang teugeltje buiten, op eigen benen lopen, veel buiten rijden, ontspanning voor allebei, 3 keer in de week dressuur, pas aan het werk zetten als ik voel dat hij ontspannen is. Krijg via hyves ook berichtjes van meiden die hem van vroeger kennen en op hem hebben gereden ( het lijken me ook geen meiden die heeeel veel van hem vragen) maar zij vinden het ongelooflijk dat hij met mij buiten rijdt. Hij was daar al in de buitenbak niet te hanteren. Ach ik ben gewoon superblij en hij zit goed in zijn vel and that's what counts