Mishandeling van mijn paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:11

Ik zou zeggen
Je laat je paard toch niet slaan Afbeelding

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:13

Pff wat *** voor jou en vooral je paard zeg! Meteen dat kind wegsturen zou ik zeggen, ff een flinke uitbrander geven! Je paard is veel te goed voor haar, zo'n iemand is het niet waard om op een dier te rijden! Ook al omdat ze al meerdere kansen heeft gehad en ze jouw regels niet respecteerd, maar vooral ze respecteerd je paard niet! Er zijn vast genoeg lieve, goede meisjes die je dolblij kunt maken met het verzorgen van je paard! Geef je paard beter! Succes!

Lottie84

Re: Mishandeling van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:15

ZO, dat lijkt mij toch duidelijk als ik jouw verhaal lees: WEG ERMEE!!!

Daisza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:17

Als het zo erg is... heb je haar al hard aan gepakt??
Geef haar aan voor dieren mishandeling!!!!! Straf haar!! en zoals iedereen zegt.... OPZOUTEN!!!! Waar mijn paardje staat, die buren hebben shetties die ook 'verzorgt' worden door jonge meisjes, maar hun zijn ook zo gemeen!! ook de hele tijd slaan en opfokken.. niet te begrijpen.....

De eigenaar zegt er niets van maar ik stap er wel op af als ik zie dat ze het paard pijn doen! ook al is het mijn paard niet... het is een dier.. Halllooo!! zo'n beestje is weerloos :S Snap het niet!!

Nouja... jij heel veel succes en hoop dat je een keer een leuke en goede bijrijdster vind.. (missch iemand die wat ouder en wijzer is)

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:23

Kitty84 schreef:
Ben daar misschien heel hard in, maar slaan is gewoon not done.

Dat is niet hard. Zíj is hard.

Edit: Ik vind het trouwens heel knap dat je je hebt kunnen beheersen om haar niet te slaan.. Ik zou niet voor mijzelf in kunnen staan..
Laatst bijgewerkt door imd op 08-06-06 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:23

Ik krijg de indruk dat de helft van de bokkers die hier nog posten het bericht niet heeft gelezen waarin de TS verteld dat de bijrijdster de laan uitgaat.

Slaan zonder reden, en met volle kracht, kan idd niet. Nu ken ik de merrie niet, maar toch even dit: urine die uit de vagina komt kan ook vocht zijn van een hengstigheid. Sommige merries lopen bij hengstigheid de hele tijd te piesen, zijn soms niet te hanteren en dan moet een welgemeende tik er soms wel aan te pas komen.
Dus op grond van de andere gegevens zeg ik: bijrijdster was onnodig en veel te hard voor het paard.
Op grond van alleen piesen: had ook alleen hengstigheid kunnen zijn....

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:52

Het kan best zijn dat ruiters (en dus ook eigenaar/ bijrijder) een iets andere manier van rijden en aanpakken hebben. Maar dat is nog wel overkomelijk. Maar als eigenaar en bijrijder zo erg verschillen, dan is er maar één keuze denk ik.

Dat is inderdaad als eigenaar beslissen dat dit niet prettig is voor jezelf of voor het paard. Jammer maar helaas..

Gelukkig is het opgelost, denk dat het prettiger is voor een paard om iets vaker stil te staan (tijdelijk) dan vaker rijden met af en toe eens flinke afstraffingen die onterecht lijken te zijn..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:54

weg sturen ze moet je paard niet mishandelen ze moet blij zijn dat ze er op mag rijden.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:58

wegsturen en nooit meer laten terug te komen..

Deze bijrijdster heeft geen gevoel voor paarden..
Meet heb ik er nu over te zeggen..

Girlgamer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:59

Dat je daar nog over na moet denken. Dat kind eruit schoppen.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:28

Ik zou haar gelijk de deur wijzen!!
Wie denkt ze wel niet dat ze is, dan mag ze om andermans paard rijden en dan behandeld ze het paard zo!?

Echt gelijk wegsturen, voordat je paard wat ergs overkomt.

Michelle_R

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:46

En wegsturen dat kind! Is vast een x te hard van haar paard gevallen en op haar hoofd terecht gekomen ofzo.. (oftewel.. er zit iets niet goed daarboven )

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:53

Jij hebt gezegd dat je al vaker dingen tegen haar gezegd heb dat ze zich anders moet gedragen en nou dit weer.

Ik zal haar niet NOG een kans geven maar meteen laten vertrekken!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:57

Had dat kind al lang een trap onder der hol verkocht! wat denk ze wel niet!! Zulke mensen verdienen het niet om op een paard te mogen rijden zeg!!!! er zijn genoeg meisjes die op zoek zijn naar een verzorg pony en die wel met liefde met ze om gaan, dit kind heeft gewoon geen gevoel voor paarden METEEN wegsturen! dat is tog het beste voor je paard of niet;) heel veel suc6 Xx Kim

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:59

Goed dat je haar hebt weg gestuurd.
Ik zou je als tip willen geven niet meer zulke mensen in te huren als bijrijdster.
Wat ik daar mee bedoel is een leeftijdsgrens zetten.
Vraag wat voor instellingen diegene op paarden heeft.
Maak een proefrit.
Kijk of die persoon ook wel genoeg verantwoordelijkheid heeft en kan hebben door bv. te kijken of die genoeg tijd heeft, studeert diegene nog, moet die veel leren etc.
Ook zou ik van iemand verlangen dat die ervaring heeft van zo en zoveel jaar en genoeg theoretische als praktische kennis heeft.
Zo valt de helft van de aankomelingen al weg

Ps: mensen lees eens pagina een door

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:01

weg met die hap dat kan ze toch niet flikken met jou paardje! pff! echt zeg der gewoon wat je vind maar laat je niet ompraten zij mag dan wel lief doen m aar dat is ze niet voor je paardje

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:01

Miss_Montana schreef:
LadOyyPaard schreef:

Wegsturen òf Nog een kans geven?

Ik snap uberhaupt niet waar jij mee bezig bent. Eraan denken om nog een kans geven terwijl je paard eronder lijd? Sorry hoor maar op dit moment ben ik ff even kwaad op jou als op je brijrijdster. Waarom heb jij haar in godsnaam niet van je paard afgesleurd toen je zag dat hij doodsangsten uitstond? Dat snap ik dus echt niet he?!

Ik zou persoonlijk alle tanden uit haar mond rammen als ik zoiets zou zien. Waar haalt ze het vandaan om je paard zomaar te meppen! Nouja, goed iig dat je haar weg stuurt. Die beslissing had je overigens ook zelf kunnen maken meteen toen je het zag gebeuren dan ipv het eerst een je moeder te vragen. Maar ik vind het heel erg dat je niet voor je paard bent opgekomen op het moment waarop hij jou heel hard nodig heeft. Ik hoop niet voor je dat hij jou ooit zo laat stikken.

Ik ben het met je eens.
Alleen misschien wist de eigenaar gewoon niet wat ze zag en wist ze niet wat ze moest doen.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:03

sorry lees nu pas dat je haar al weg hebt gestuurd;)

Selmah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:06

Zoiets heeft helemaal niets meer met paardrijden te maken! Ik zou haar echt wegsturen! Liever vandaag nog dan morgen!!

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:10

Ze is al weg

X__Hardc0re_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:13

nou denk dat je goede keuze hebt gemaakt want dit slaat nergens op dat je een paard zo hard slaat waar haal je het lef vandaan zeg om iemand anders ze paard jou paard zo te slaan ahum.
Beetje raar ja succes met vinden van een andere verzorgster.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:53

Ik zou ze ter plaatse van mijn paard gesleurd hebben Volgens mij heb je dus een goeie keuze gemaakt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:17

ik heb serieuze twijfels bij dit verhaal

je zegt dat je doodsangsten had en je geeft zelf toe dat ze mishandeld werd

en jij wou zo iemand een 2de kans geven

sorry
niet overtuigd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:21

Ik ook niet om heel eerlijk te zijn.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:28

Nou meteen wegsturen, niet eens over nadenken! Is ze helemaal gek geworden. Je zegt tegen haar dat je het allemaal gezien hebt en hier echt helemaal klaar mee bent, laat haar verder niet haar verhaal vertellen, want je hebt het met je eigen ogen gezien en je hoeft geen tijd meer aan haar te besteden. Ze is gewoon nooit meer welkom, als ze dan met smoesjes aankomt van ik hou zo van haar en bla bla bla zeg je gewoon dat ze dat dan eerder had moeten laten merken en iemand die van Lady houd zou zoiets nooit doen.

geef Lady maar een kus van mij arm paardje toch

edit; ik ging even terug lezen en ik zag dat ze al weg was
maar ik zie ook dat mensen het hebben over dat je zulke mensen niet moet inhuren vanwege de leeftijd, maar ik ben nu 15 maar ik heb altijd les gehad van een grand prix ruiter en heb met behulp van hem pony's ingereden, ik heb nu zelf een pony ingereden en dat gaat erg goed, dus ik zou iemand niet op leeftijd 'afrekenen' maar op rijden, verzorging en dat soort dingen
(wil niet kapsonerig over komen hoor )