ik dacht dat mijn paard dood was!!! pv de blesse...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Re: ik dacht dat mijn paard dood was!!! pv de blesse...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:30

wanted schreef:
bibismurf: sill ging toch bij jullie weg omdat jij er niet naar om keek??

dat is wel heel kort door de bocht, binaca en sill waren gewoon geen combinatie met rijden het klikte niet
en mennen was sill gewooon te heet voor daarom is ze weggegaan....
in die tijd stond ik bij ze op stal en ik weet hoeveel moeite ze emotioneel gezien hebben gehad met de verkoop maar als de combinatie niet werkt is het wel de beste oplossing soms.
ik weet ook nog hoe blij ze waren toen ze hem aan jou verkocht hadden omdat ze dachten dat ze een erg fijn plekje zou krijgen bij je.....
helaas lees ik steeds dat je eigenlijk heel naar dnekt over deze mensen, jammer

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:32

het zou wel heel sneu zijn als sill hierdoor niet meer uitgebracht zou mogen worden in de sport die ze met zoveel plezier doet....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:16

Falona schreef:

Denk wel eerst even na over de gevolgen die dit kan hebben voor de huidige eigenaren. Als jij dit nu bij de KNHS gaat melden en het bewijs komt boven water dan zullen zij hun paard terug moeten trekken uit de sport terwijl het erop lijkt dat er nu niets meer aan de hand is. Misschien moet je daar eerst even over nadenken voordat je zover gaat.
Voor zover ik het kan opmaken zijn de huidige eigenaren op de hoogte van de problemen die het paard in het verleden heeft gehad en volgens mij zijn het ook redelijke mensen die een paard niet moedwillig pijn laten lijden. Denk aan de schade die je hun berokkend wanneer je het paard alsnog laat afkeuren.

tsja heel hard gezegd, maar ik zou dit dus wél melden!
ik weet wat een ellende het is als je paard afgekeurd wordt en hoe erg je daar van baalt
tuurlijk is het fijn dat het paard het nu goed heeft, maar deze oplichters praktijken gebeuren zo veel dat het maar eens in het daglicht moet komen.
Ik zou dus aangifte doen tegen de verzekering, rechtsbijstand bellen, KNHS op de hoogte brengen en alles
in dit geval lijkt het paard het aan te kunnen, maar ik ken paarden met vrij ernstige gebreken die alsnog levend teruggevonden zijn terwijl ze zogenaamd afgemaakt zouden zijn...
jammer voor de nieuwe eigenaren, maar die kunnen de verkoper waar ze dit paard gekocht hebben aansprakelijk stellen voor het aan hun verkopen van een afgekeurd paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:32

tJonge, ik zou blij zijn dat m'n paardje nog zo gelukkig was ipv geslacht!
Waarom vraag je nu niet aan de eigenaar hoe het zit met die wedstrijden?
Ik zou het zeker niet bij de knhs gaan melden.... Alleen als de huidige eigenaar niet goed zou zijn voor m'n vorige paardje.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:39

en dus gaat het de doofpot in en komt de verzekering er weer goed mee weg...waardoor er vele andere paarden ook de handel in gaan, ook degene die níet zo goed terecht zullen komen als het paard van de TS... nee
melding maken, overal!!!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:07

[quote="Renske]
tsja heel hard gezegd, maar ik zou dit dus wél melden!
ik weet wat een ellende het is als je paard afgekeurd wordt en hoe erg je daar van baalt
tuurlijk is het fijn dat het paard het nu goed heeft, maar deze oplichters praktijken gebeuren zo veel dat het maar eens in het daglicht moet komen.
Ik zou dus aangifte doen tegen de verzekering, rechtsbijstand bellen, KNHS op de hoogte brengen en alles
in dit geval lijkt het paard het aan te kunnen, maar ik ken paarden met vrij ernstige gebreken die alsnog levend teruggevonden zijn terwijl ze zogenaamd afgemaakt zouden zijn...
jammer voor de nieuwe eigenaren, maar die kunnen de verkoper waar ze dit paard gekocht hebben aansprakelijk stellen voor het aan hun verkopen van een afgekeurd paard.
[/quote]

nou hier ben ik het dus echt mee eens, ook al is het minder leuk voor de nieuwe eigenaar maar de andere kant bestaat dus ook zo als renske hierboven al zegt. ik ken ook zulke verhalen en ook al ben ik het eens dat de controle bij de endurance streng zijn en er dus eigenlijk weinig mis kan zijn met het paard je toch stappen moet ondernemen.
misschien is er voor de nieuwe eigenaren een mogelijkheid om het paard alsnog te laten keuren zo dat ie wel weer de sport in mag... gezien het feit dat ie volgens de verhalen niets mankeerd.
ben wel benieuwd wat de verzekering / knhs / etc hierover zegd en wat eruit komt.
sterkte

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:16

de nieuwe eigenaar weet ervan en kan idd de vorige eigenaar aansprakelijk stellen en er duswat aan doen en ik ga wel een melding maken bij de knhs ze had gewoon niet doorverkocht mogen worden goed of niet nieuwe eigenaar of niet hat mag gewoon niet en straks zijn het paarden met zware artrose, een gebroken been en ga zo maar door.... het mag gewoon niet en er moet wat aan gedaan worden
renske: wat jij zegt ben ik het ook zeker mee eens... Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:23

Renske_ schreef:
en dus gaat het de doofpot in en komt de verzekering er weer goed mee weg...waardoor er vele andere paarden ook de handel in gaan, ook degene die níet zo goed terecht zullen komen als het paard van de TS... nee
melding maken, overal!!!

Zoals eerder gezegd in dit topic, heeft ze waarschijnlijk een verzekering afgesloten waarbij zij 'm aan de verzekering "verkoopt".
Dat ze over de telefoon gezegd hebben dat hij/zij naar de slacht zou gaan is l*lLig, maar misschien dat iemand anders daar meer zeggenschap over had. En dat de telefooniste aan de hand van de info van de eigenaar had verwacht dat deze naar de slacht zou gaan.
Het gaat erom welke verzekering je afsluit en als je het zeker wilt weten, moet je erbij zijn.....
Wanneer hij aan de slachterij wordt verkocht, kan die 'm toch ook nog verkopen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:25

wanted schreef:
de nieuwe eigenaar weet ervan en kan idd de vorige eigenaar aansprakelijk stellen en er duswat aan doen en ik ga wel een melding maken bij de knhs ze had gewoon niet doorverkocht mogen worden goed of niet nieuwe eigenaar of niet hat mag gewoon niet en straks zijn het paarden met zware artrose, een gebroken been en ga zo maar door.... het mag gewoon niet en er moet wat aan gedaan worden
renske: wat jij zegt ben ik het ook zeker mee eens... Ja

Heb je het al wel gevraagd aan de huidige eigenaar hoe het zit?
Lijkt me wel zo eerlijk!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:49

superwoman schreef:
Zoals eerder gezegd in dit topic, heeft ze waarschijnlijk een verzekering afgesloten waarbij zij 'm aan de verzekering "verkoopt".
Dat ze over de telefoon gezegd hebben dat hij/zij naar de slacht zou gaan is l*lLig, maar misschien dat iemand anders daar meer zeggenschap over had. En dat de telefooniste aan de hand van de info van de eigenaar had verwacht dat deze naar de slacht zou gaan.
Het gaat erom welke verzekering je afsluit en als je het zeker wilt weten, moet je erbij zijn.....
Wanneer hij aan de slachterij wordt verkocht, kan die 'm toch ook nog verkopen?

jij hebt je duidelijk niet zo in de wereld van paardenverzekeringen verdiept als ik.
ik heb 2 afgekeurde sportpaarden, 1 werd niet uitgekeerd door de verzekering dus die hield ik sowieso, de ander werd bij overdracht aan verzekering als recreatiepaard doorverkocht, die heb ik dus voor slachtprijs teruggekocht, incl contract moeten ondertekenen met een aantal regels waar ik me aan moet houden.

ik heb me ivm beide paarden volledig verdiept in de verzekeringen en wat ze wel/niet mogen doen
als zij de TS zeggen het paard af te laten maken, horen ze dat ook te doen.
bovendien mag een paard afgekeurd als sportpaard nóóit doorverkocht worden als sportpaard, alléén als recreatiepaard.
de verzekering zit in dit geval dus sowieso fout!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:57

Citaat:
bovendien mag een paard afgekeurd als sportpaard nóóit doorverkocht worden als sportpaard, alléén als recreatiepaard.

Is hij dan verkocht als sportpaard of toch als recreatie paard, maar doordat het zo goed ging in de sport is beland?

Ik blijf erbij, dat wanneer je zeker wilt weten of hij geslacht wordt, dat je erbij moet blijven.....
Ook wanneer hij niet verzekert is!

Door alle regeltjes en kleine lettertjes, heb ik m'n paarden ook niet verzekert Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:13

Ik vind dat dit paard wel snel van de hand gedaan is om naar de slacht te gaan, als het nu weer vrolijk in de sport loopt....

Ik denk eerder dat de TS geen poot heeft om op te staan, paard is afgekeurd voor de sport en als recreatiepaard verkocht, gaat nu zelfs zo goed dat ze weer in de sport loopt, zou ik denken dat de TS blij zou moeten zijn dat het zo goed is afgelopen met haar paard!

En ik geloof nooit dat de KNHS iemand een verbod op wedstrijden kan geven omdat een paard ooit een peesblessure heeft gehad, dus daar bereik je ook niet veel mee.

Verder ben ik het met de post van Cassidy eens: ipv het bij de verzekering te leggen kun je ook je hand in eigen boezem steken en bij het paard zijn als het wordt ingeslapen/afgemaakt. Zo zou ik het doen en dit soort verhalen zijn ook zeker de reden dat ik nooit een paard aan een slager mee zou geven of gratis weg zou geven als gezelschapspaard oid.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 01:56

afgekeurd als sportpaard mag nóóit meer als sportpaard verder, niet na doorverkopen van de verzekering en niet na terugkopen van de verzekering door de eigenaar zelf dus ook niet na verkoop als recreatiepaard er toch maar weer sportpaard van maken, dit is waar mijn verzekering zo'n punt van maakte, maar ondertusen doen ze het zelf dus precies zo Scheve mond
en dat is het kromme hier aan!!

als het paard nog geschikt was als sportpaard had de TS hem immers niet weggedaan, en bovendien als t paard nog geschikt was voor de sport, waarom heeft de verzekering het paard dan overgenomen? maw geaccepteerd&toegegeven dat het paard afgekeurd is voor de sport?
dan mag het paard de handel in als zijnde recreatiepaard, maar nooit meer als sportpaard door het leven gaan.

en dat is hier wel gebeurd, fout van de verzekering.
want ja als er geld aan te verdienen valt doen ze dat...

en ook de controle is dus schijnbaar erg slecht na het afkeuren!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 05:21

Als het paard ter goeder trouw gekocht word als recreatie paard en niks weet van afkeuring dan is het knap lastig lijkt me.
Hoeveel paarden worden er niet verkocht onder de benoeming recreatief.
Ik rijd recreatief maar toch start ik Shad in de sport gewoon omdat t zo lekker gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:42

Renske_ schreef:
afgekeurd als sportpaard mag nóóit meer als sportpaard verder

van wie mag dat niet?

als het paard nog geschikt was als sportpaard had de TS hem immers niet weggedaan

ik vind ook dat ze hem snel weg heeft gedaan

en dat is hier wel gebeurd, fout van de verzekering.
want ja als er geld aan te verdienen valt doen ze dat...

de verzekering heeft uitgekeerd terwijl het paard later toch nog goed is gekomen. Dat kóst de verzekering geld! Dus punt 1 netjes dat ze uitgekeerd hebben en de ts haar centen hebben gegeven, en punt 2 mooi dat het paard bij iemand anders een tweede kans heeft terwijl de ts die het paard niet gegeven heeft!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:35

@ [***]:

enibasnnes schreef:
daarna heb ik de verzekering gebeld en het verhaal verteld aan de telefoon hebben ze mij beloofd dat ze naar de slacht zou gaan ...
ik was verzekerd bij de blesse.
hij is doorverkocht voor de sport.

paard werd AFGEKEURD voor de sport en zou naar de slacht gaan(oke dat weet je nooit zeker, mijn verzekeraar zei dat ik dan zelf mee moest of hem moest terugkopen anders was de kans groot dat hij als RECREATIEpaard doorverkocht werd, dat mag nml, want een afgekeurd sportpaard kan in sommige gevallen verder als recreatiepaard en dan verkoopt een verzekering hem dus door, doorverkopen als sportpaard mag niet! regels vd verzekering zelf.)
het paard van de TS is afgekeurd als sportpaard, toegezegd dat hij afgemaakt zou worden maar doorverkocht als sportpaard

wat klopt er niet Lips are sealed
en ja hier verdiend een verzekeraar meer geld aan dan wanneer hij daadwerkelijk naar de slacht zou zijn gedaan.
en dit gebeurd veel te vaak, en dus moet het maar eens openbaar gemaakt worden!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:37

Voor iedereen die ooit een paard heeft of hebben zal dat VOOR DE DOOD van het erf af gaat:

Scheer zowel ALLE manen als ALLE staartharen (dus de KALE wortel blijft over) er af. Geen verzekering die hem/haar dan nog doorverkopen kan zonder dat iemand op z'n minst de wenkbrauwen fronst en vragen gaat stellen. Je kon vroeger ook altijd eisen dat er een A op de linker halsvlakte werd gebrand maar ik denk dat dat nu ook niet meer mag i.v.m. het brandverbod.

Over dit geval kan ik niet oordelen, ken het paard totaal niet maar er wordt wat afgehandeld met afgekeurde paarden........... niet elk afgekeurd paard hoeft naar de slager trouwens, er zijn er een heleboel die op een ander niveau prima meedraaien maar het gaat erom dat je een afspraak hebt waar BEIDE partijen zich aan dienen te houden.

Wij hebben zelf ook een afgekeurde merrie, maar WISTEN dat heel goed bij aankoop, en de prijs was er ook naar. Na 2 jaar fysiotherapie is het ons beste paard op stal................. Binnenkort komt de vorige eigenaresse weer even kijken, ze is blij dat wij dat paard een kans gegeven hebben!
Maar zelfs deze totaal "afgekeurde" merrie zou nu zonder problemen de sport in kunnen, en heeft al 2 x 32 km Endurance goed volbracht, t.m. de eindkeuring.

zo kan het dus ook gelukkig! Haha!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:54

wanted schreef:
bibismurf: sill ging toch bij jullie weg omdat jij er niet naar om keek??

Pardon?? Zoals susan al zei, waren wij geen combinatie. Het was onze bedoeling om haar voor de wagen te zetten, maar hier was ze te heet voor! Aangezien het paard niet van mij alleen was, en mijn ouders er ook graag iets mee wilde doen. We hebben toen dus de moeilijke beslissing genomen om haar naar iemand te doen die er meer plezier van zou hebben(helaas doorverkocht naar de verkeerde mensen blijkt achteraf)

En waar jij het verhaal vandaan hebt dat ik er niet naar om keek weet ik niet. Want ik was en ben nog steeds elke dag te vinden op stal!!

Ik vind het echt niet fair van je om het bij de KNHS te melden. Zo help je die mensen en het paard om zeep. WIL JE DAT?
Ik snap best dat er mensen zijn die paarden weer in de sport laten lopen waarvan het echt niet kan. Maar sill is absoluut niet zo'n paard!!

Hij loopt niet voor niets zo goed in de endurance, dan had dat ook absoluut niet gekunt.

Nogmaals je hebt geen poot om op te staan dus laat het rusten!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:56

Renske_ schreef:
het paard van de TS is afgekeurd als sportpaard, toegezegd dat hij afgemaakt zou worden maar doorverkocht als sportpaard

Wie zegt dat de gene die hem nu heeft gekocht als sport paard gekocht heeft mischien heeft zei hem wel als recreatie paard gekocht Knipoog
En is hem gaan trainen wat lekker ging en besloot om te starten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:58

dan nog mag dat niet kido, regels zijn regels
paard is afgekeurd, enige optie is herkeuring aanvragen waardoor de afkeuring ongedaan gemaakt wordt

de prijs van een afgekeurd sportpaard, dus recreatiepaard, is er dan ook naar...
en volgens de TS is het paard aan de nieuwe mensen doorverkocht als sportpaard, wat dus al niet had gemogen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:12

Maar als de nieuwe eigenaar t toch niet weet als ze hem koopt?

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:53

de eigenaar voor d huidige heeft een aardige prijs voor de merrie betaald dus kan het nooit dat ze er bij verteld hebben dat ze afgekeurd is!!!
en je MAG EEN AFGEKEURD PAARD NIET DOORVERKOPEN VOOR DE SPORT... hoe jullie het ook allemaal willen gaan draaien het mag gewoon niet!!!!
ik ga van de week nog effe nadenken of ik er melding van ga maken.. kijken wat ik daarna zelf kan doen en anders moet de nieuwe eigenaresse maar kijken wat ze doet ik zeg ook zeker niet dat het paard bij haar weg moet en als het goed gaat prima maar ze is gewoon voorgelogen en vind dat ze haar geld of iig een deel ervan terug moet krijgen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:55

De nieuwe eigenaaresse heeft het paard dus ter goeder trouw gekocht?
Tjah moeilijk...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:30

Maar wat ik niet helemaal snap.. Als je paard is afgekeurd voor de sport.. Hoezo rij je haar dan niet recreatief door? Ik zou mijn paard nooit weg doen om die reden.. Als mijn paard niet meer mag werken maar wel pijnloos op het land kan staan, doe ik dat. En ik heb ook maar geld voor 1 paard.. Maar mijn paard heeft zoveel voor mij gedaan.. Dan ga ik hem niet aan de slacht geven omdat hij niet meer 1.50 meter kan springen. ( niet om je aan te vallen absoluut niet, ik begrijp het alleen niet.)
Daarnaast vind ik dit een valse streek van de verzekering dat ze lopen te liegen tegen jou!
Maar gelukkig heeft het paardje nu een best leven en ach..Dat zou ik het belangrijkste vinden.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:41

zoals ik al eerder zei ik ben ook blij dat ze nu een goed adres heeft...
maar de prognose van de veearts was toen dusdanig slecht en hij zei dat ZE NOOIT zonder pijn zou zijn en bij elke stap pijn heeft...