Anzjuhlaa schreef:ik had eerst besloten niet te reageren, maar ik doe het nu toch. Ik vind dat ieder voor zich moet weten wanneer hij of zij haar paard inrijdt. Als iemand dat met 2 wil doen prima, wil iemand dat met 5 jaar doen ook prima. Doe lekker waar je jezelf prettig bijvoelt!
Ik heb zelf een haflinger jaarling, en ook ik ben al bezig met opvoeding ed. In de westernsport is het heel normaal dat paarden met de 2 worden ingereden en die zijn echt niet met de 3 afgeschreven! Als ze er af en toe opklimt, kan dat echt geen kwaad!!! En de dierenbescherming ervoor bellen, sorry maar die doen er echt niks aan! weet je wat ik pas dierenmishandeling vind. Je paard 24 per dag opsluiten in een stal en dat hij er af en toe eruit gehaald wordt om te rijden, of een enkele keer maar in de wei mag anders blesseerd ie zich misschien. We moeten eens stoppen met het betuttelen van paarden! Ieder zijn eigen, en ieder zijn eigen manier!
Jij regeageerd nogal fel.
Krijg een beetje de indruk dat jij de gene bent die dit van plan was of zo?
Nou ieder misschien dan wel zijn/haar eigen manier. Maar als je niet eens weet dat een 2 jarig paard dat nog vol in de groei is absoluut niet mag belemmeren op zijn rug en er gewoon maar eens opklimmen ben je er misschien ook niet klaar voor om een eigen paard te hebben van deze leeftijd.
Je zegt: Doe lekker waar je jezelf prettig bijvoelt? Het gaat hier toch echt om het paard en niet wat de eigenaar wil of niet.