Pivanti schreef:Ja ze hebben het een keer gemeten met een boot ernaast, toen rende de andere arabier naast de boot, en die ging 70 km/uur!! Die arabier waar ik op reed kan harder dan die andere dus harder dan 70 km/uur.
Een boot is niet echt een goede referentie, ik ben kwijt hoe het ook al weer precies zat, maar de snelheidsmeter van een boot vertaalt niet zuiver naar land. Een auto (of motor) ernaast zou je een betere indruk geven. Bedenk hierbij wel dat snelheidsmeters meestal wat voorzichtig zijn afgesteld, je rijdt meestal iets minder hard dan de snelheidsmeter aangeeft
Wil je echt weten wat je snelheid is, dan is een GPS de beste optie.
Pivanti schreef:Wel jammer dat 'k geen gps heb... Niemand hier die er eentje heeft? En die de rengalop van z'n paardje op wil meten ?
Snelheid van het ene paard zegt weinig over de snelheid van een ander paard. Stel dat ik meet hoe snel mijn paard over de hei crosst, dan weet jij nog steeds niet hoe hard jouw paard dat doet. Waar een (bepaald type) arabier misschien wel die 70 haalt, zal een Welsh Cob daar nog niet eens van dromen en al lang blij zijn als hij de 50 haalt.
maar in het echt denk ik harder

op Chesney, was niet leuk, maar wel snel! in een gewone galop op een buitenrit *ook in de bak trouwens
* gaat ze al flink hard. Volgensmij, als je die op het strand laat rennen dat ze rent tot ze erbij neervalt als jij niets doet. Maar ze kan hard
of misschien zelfs nog harder