hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:15

Gebitsproblemen heeft mijn 25 jarige pony nooit gehad. Ze wordt elk jaar gecontroleerd door de tandarts en ze eet echt alles wat de andere paarden/pony's ook eten. Als ze vanwege echt slecht weer op stal staat, heeft zij wel onbeperkt hooi te eten. Doen we dit niet dan wordt ze toch echt magertjes en gaat ze rillen.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:55

De pony van mijn "buurvrouw" zal dit jaar 36 worden. Dat is nog een pittig beestje waar je niet mee gaat lachen. Loopt nog lekker in de wei en een sprintje treken is nog steeds leuk.

dondeyne

Re: hoe oud zijn jullie oudste paarden en wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:08

Mijn paard is nu al 20. Ze loopt echt nog prima! Begin alleen met springen te merken dat ze sneller moe is.. Maar rijd wel nog gewoon flink dressuur met haar. Ze ziet er nog prima uit toch? [/img]http://afbeelding_http://tk.files.storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF67mDfVpmKqm_CaBwptKg_t8ALiCXwdMyjfzVYA5st-t8YkejDUHAlK5FLFEmph_MLg5lI4ww9YVSAQxt0hbpAh7AdHqca_PizOqTSBPlZw8l78SIJcJ60WYzhDEpRBzByjRO_4MaatwKFFzPNH1af_[img]

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:36

Sorry die was mislukt.. Hier even opnieuw: Afbeelding

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:45

Hehe nu lukt het eindelijk Wat een gedoe
Afbeelding

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:28

Wij hebben een haflinger-"oma" van 25. Ze staat in de wei van haar oude dag te genieten en mag meehelpen met de "opvoeding" van de wat jongere mormels. Verder wordt ze naar een paar meiden geborsteld en geknuffeld en zo'n 3 keer per jaar wordt ze "misbruikt" voor een rondje met kleine neefjes of nichtjes erop.
We zijn nogal voorzichtig met haar omdat ze drie jaar geleden heel erg hoefbevangen is geweest.

Verder heb ik het idee hoe ouder, hoe koppiger. Als ze ergens geen zin in heeft, kun je het wel vergeten, ze valt echt niet over te halen.

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:18

mijn pony is 29 rij der nog 1 a 2 keer in de week meestal bosritjes ander gewoon in de wei beetje dresuurmatig of over de weg. verders longeer k der ook nog 1 x per week en staat ze op de wei

Lando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:16

Onze oude pony, die even geleden verkocht is was ook 22 jaar en kan je nog vanalles mee doen! werden regelmatig buitenritjes mee gereden, gewoon dressuur in de bak, zelfs nog een klein beetje springen ( ofja echt heel erg laag, gewoon voor de afwisseling ) Helaas had hij wel gebitsproblemen en kreeg hij al zijn voer als slobber zeg maar, omdat anders zijn slokdarm verstopt gaat zitten.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:22

in 2004 was dat Vera een bonte shetmerrie die bij ons geboren is en ook gestorven is, ze is 34 geworden. Tot 2 weken terug was haar dochter, Beauty v.d. lochemse berg de oudste met 25 jaar. Nu is haar volle zus, jolanda v.d. lochemse berg de oudste met 23 jaar.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:45

26, staat lekker in de wei en af en toe gaan we een buitenritje doen. Binnenkort ga ik een keer met d'r naar het strand.

Mirjam

travler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:48

ik heb een verzogerpaardje van 26 en ik ga er me stapen half uurk of zo

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:49

Onze oudste is 13, nog een jonkie dus eigenlijk.
Ik rij er dressuurmatig mee, en soms en buitenrit.

Daannn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:52

Mijn verzorgpony is 25 ( als ik me niet vergis,)
Maar nog op en top fit ! Niks aan op te merken

Melvern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:15

mijn oudste pony is 13
nog helemaal niet zo oud
maar kan ook nog steeds alles loopt nog gewoon wedstrijden en keuringen met haar veulentjes.

racheltjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:24

Ik had een verzorgpony van 46
heb ik helaas mee moeten stoppen dmv van school ong 5 jaar geleden..
hij staat nu lekker in een wei van zn oude dagje te genieten en iemand anders gaat soms is met hem wandelen ! dat vind tie nog wel helemaal geweldig..als je een paard helemaal stil gaat zetten en alleen in de wei laat staan is het snel gebeurt..dus vandaar nog een beetje stappen ensjow..en hij maakt het goed:D

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:56

amigo is zo'n 20 jaar en daarmee rijd ik vooral veel buiten, zo af en toe een poging tot dressuur in de bak, en ook eens in de zoveel tijd een sprongetje. Zolang hij zelf nog aangeeft te willen lijkt mij dit allemaal geen probleem.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:28

Gipsy is al 24 jaartjes jong !
hij staat gewoon in een box, mag maar 1,5 tot 2 uur per dag op de wei ( anders word hij te vet of hoefbevangen)
verder stap ik veel met hem op het terrein of in het park.
af en toe longeer ik hem ( meestal maar 2 keer per week)
soms met lekker weer ga ik onder het zadel een rondje buiten stappen en beetje draven )
en heel soms rij ik hem nog weleens in de bak ( maar daar heeft hij zelf nooit wat een gevonden )
hij staat ook smorgens altijd een tijdje los in de (spring) buitenbak. ( is vrij groot en staat in de hoekjes ook wat gras )

deze foto is in februari gemaakt....

Afbeelding

deze ongeveer 3 weken geleden

Afbeelding

en deze alweer een jaar of anderhalf terug ( je zou toch niet zeggen dat die pony daar al 20 was he ?:P me zusje zit er hier trouwens op ze sprong over een bergje gemaaid gras )

Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:35

17 jaar
Niks meer, tenminste af en toe knuffelen en lekker eten geven enzo. Maar niet meer rijden enzo. Ze heeft versleten benen en mag dus lekker in het land hobbelen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:02

wij hebben een fries van 24.. en we doen er vrijwel niets mee.. hij staat al heel lang stil en nu sinds kort staat ie bij ons.. ejn ik vind het beter als die zo blijft staan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:05

Evottie is 20 jaar en ik ze heeft nu even zwangerschapsverlof (haar 3e veulen op rij, ze is dit jaar niet gedekt)
Ik denk dat ik komende week weer met rijden begin, ik heb weer zin in de springles en zij denk ik ook! Is nog niet veel van te merken dat ze wat ouder is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:05

Michael is 18 jaar, en onze toppony voor de wedstrijden. Hij is nog steeds actief dus als sportpony, en we hopen hem nog een jaar of 4 mee te kunnen nemen. Wel hebben we gezegd dat we hem nog maar maximaal 2 keer uitbrengen op een dag, wat voorheen dus 3 tot 4 keer was.

Narsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:37

Ik werk op het moment met 3 merries die 17, 18 en 19 zijn. Ze zijn allemaal in topconditie, zelfs kenners schatten hen soms nog voor 4-jarigen in!!!

Ons geheim is veel weidegang, verantwoorde en deskundig onderlegde training en vooral: ieder paard als een individu behandelen!En onvoorwaardelijke liefde zal ook wel een deel van het geheimpje zijn, als een paard gelukkig en veilig bij zijn eigenaar is zal hij ook op latere leeftijd nog prima erbij lopen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:23

Heb een oude pony van 27 jaar.
Rasta loopt nu in de zomer dag en nacht in het weiland en in de winter staat hij 's nachts op stal en voor de rest zoveel mogelijk buiten in de bak.
Zoafentoe maken we nog een ritje met hem langs de weg of word er recreatief met hem in de bak gereden.

Noesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:32

Mijn merrie is inmiddels 25,5 jaar oud om precies te zijn
In de zomermaanden staat ze heerlijk in de kudde op het land en doe ik verder heel weinig met haar, wel lekker borstel en dan zo af en toe een stuk lopen of een lekker buitenritje.
Het rijden beperkt zich bij ons tot stap en draf, galop durf ik niet meer aan als ik op haar zit, los in het land doet ze dat nog wel..
In de wintermaanden rij ik 7 dagen in de week een uur buiten. De bak ga ik alleen in als het sneeuwt of als het echt glad is of heeeeel erg hard regent, voor de rest vind ik deze te zwaar, ben dan bang voor blessures!

hinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:35

het oudste ponytje waar ik mee werkte is een maand geleden overleden
ze was 30 en werkte nog drie keer in de week een half uurtje ze deed dit enorm graag

de d-pony waar ik dagelijs mee werk is 16
die longeer ik in de week dagelijk
en drie dagen rijd ik erop
in het weekend een buitenwandeling

het paard waar ik mee werk 6
rijd dagelijks en word als ik een dag weinig tijd heb gelongeerd
in het weekend gaat hij de andere dag dan de bovenvermelde wandelen