Paard verkopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:02

welshfreak schreef:
Ik heb zelf zo'n paard gehad Alano! Mijn reactie is dus echt wel met gevoelens vermengt, mijn merrie is verkocht (had schrik reed nooit) ze is nu bij supper lieve mensen die ze dag en nacht op de wei kunnen zetten (bij mij 23/24u op stal.) Ik hou nog regelmatig contact met die mensen, ze waarschuwen mij ook als er iets is gebeurd etc. Zo'n mensen vind je zelden maar ze ZIJN er echt wel. Gewoon 4mnd gewacht om te verkopen, dan kregen we een mailtje waarvan we zoiets hadden van: "JA die mensen zoeken we!" Met die mensen klikte het meteen zowel voor het paard als voor ons. Ik had haar niet aan eender wie mee gegeven. Ze is daar zoveel gelukkiger, ik ben dus blij voor mijn merrie dat ik het haar gegund heb voor haar te verkopen.
Ik ging dus echt niet kort door de bocht! Ik spreek uit ervaring.
Ik denk nog elke dag aan haar maar ze heeft het supper daar ben ik 100% zeker van. Ik gun haar zulk leven.

ja en daar ging het nu ff niet om. het gaat erom dat jij het ego vind als ze haar paard houd en er alleen maar mee longeerd en in de wei zet! ik kan je vertellen (ook uit ervaring ) dat paarden het leuker vinden op de wei en longeren dan dat er op ze gereden word.

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:04

Dat kwam ik daarna pas te weten, Alano. Ik kon mijn merrie perfect longeren poetsen wandelen vden etc maar ze MOEST gewoon rijden anders werd ze suffig, ongeinteresseerd en zuur. Dan was het voor haar gewoon beter.

jasmijn78

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:08

Volgens mij hebben jullie de reacties van TS niet goed gelezen. Ze heeft er geen zin meer in, het kan financieel niet echt uit en ze is er bang voor. Waarom een paard dan nog houden? Beetje duur niet?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:09

Jij wilt vooral buitenrijden. Zij wil vooral het bakwerk doen. Jij vind het bakwerk niet erg leuk. Daarnaast durf je ook niet zo goed. Je zegt zelf, ik heb mijn paard natuurlijk niet voor een ander, maar als je er zelf angst voor hebt dan is dat toch een duidelijke zaak?

Weg doen naar een plekje waar ze het ook goed krijgt. Eventueel kun je nog een contract opstellen met bijv. De mogelijkheid om te komen kijken en bij een evt. herverkoop de eerste te zijn die haar aangeboden krijgt.

Verkoop haar ook al is het voor je gevoel moeilijk, want wat ik hier uit jouw antwoorden opmaak heb je die beslissing al wel genomen, maar durf je de stap van het echt te koop zetten nog niet aan.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:15

fjordnina schreef:
Eventueel kun je nog een contract opstellen met bijv. De mogelijkheid om te komen kijken en bij een evt. herverkoop de eerste te zijn die haar aangeboden krijgt.

Maar waarom zou TS een paard terug willen kopen waar ze eerder vanaf wilde, waar ze bang voor is, geen zin meer in heeft en eigenlijk het geld niet voor heeft?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:16

jasmijn78 schreef:
Volgens mij hebben jullie de reacties van TS niet goed gelezen. Ze heeft er geen zin meer in, het kan financieel niet echt uit en ze is er bang voor. Waarom een paard dan nog houden? Beetje duur niet?

daar heb je gelijk in. maar waar het mij om ging is dat de TS echt niet ego is als ze haar paard WEL zou houden.

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:20

Nee maar het zou ook niet aso zijn moest ze 'm verkopen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:20

jasmijn78 schreef:
fjordnina schreef:
Eventueel kun je nog een contract opstellen met bijv. De mogelijkheid om te komen kijken en bij een evt. herverkoop de eerste te zijn die haar aangeboden krijgt.

Maar waarom zou TS een paard terug willen kopen waar ze eerder vanaf wilde, waar ze bang voor is, geen zin meer in heeft en eigenlijk het geld niet voor heeft?

Omdat haar gevoel in dit geval ook spreekt. Als je dit op neemt in het contract weet je in ieder geval, dat jij de eerste bent aan wie ze het paard aanbieden als ze er vanaf willen. Of je het op dat moment kunt of wilt behapstukken is iets wat je op dat moment kunt bepalen. Mocht ze er spijt van hebben dan kan ze het paard gemakkelijker terug kopen, dat bedoel ik er alleen maar mee.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:21

@jasmijn78 jij doet wel erg negatief! jij doet alsof het al besloten is dat TS haar paard weg doet. terwijl de vraag van TS was of ze hem wel of niet moest verkopen.

mijn paard gaat binnenkort naar een goed plekje waar hij de hele dag op de wei staat en als het slecht weer is in de stal staat. als deze mensen hem weg willen doen of wat dan ook dan wil ik de eerste mogenlijkheid hebben om hem terug te krijgen....misschien begrijp je die gevoelens niet maar je hebt ook een band met je paard opgebouwd!

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 15:29

Juist Alano, precies zoals jij zegt

Ik heb dit paard gekocht toen ze nog bij haar moeder stond en inmiddels is ze een 4 jarige gelukkige tante. Ik twijfel er zéker niet aan dat ze het niet goed heeft of dat ik egoistisch zou zijn als ik haar zou houden, want ik weet gewoon dat dat pertinent niet zo is.

Ik vraag me alleen af wat voor nut het zou hebben als ik haar zou houden. Zij loopt lekker op de wei en kost mij geld, terwijl zij liever lekker in de bak aan het werk is en ik het ook weleens fijn zou vinden om eens aan mezelf te kunnen gaan denken.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:32

Quellian schreef:
Juist Alano, precies zoals jij zegt

Ik heb dit paard gekocht toen ze nog bij haar moeder stond en inmiddels is ze een 4 jarige gelukkige tante. Ik twijfel er zéker niet aan dat ze het niet goed heeft of dat ik egoistisch zou zijn als ik haar zou houden, want ik weet gewoon dat dat pertinent niet zo is.

Ik vraag me alleen af wat voor nut het zou hebben als ik haar zou houden. Zij loopt lekker op de wei en kost mij geld, terwijl zij liever lekker in de bak aan het werk is en ik het ook weleens fijn zou vinden om eens aan mezelf te kunnen gaan denken.

het is een hele moeilijke beslissing.....het is het ene afwegen tegen het andere. toch denk ik dat je haar beter kan verkopen aan goede mensen. en inderdaad een contract opstellen.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 15:34

Een contract is toch alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:35

hoe bedoel je?

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 15:39

Nou, als je je paard verkoopt, geef je hem/haar uit handen, daar verandert geen enkel contract wat aan. Daarbij moet een contract opgesteld zijn door een notaris, dus gaat het vaak op 'goed vertrouwen'.

Op het moment supreme kopen weinig mensen hun paard daadwerkelijk terug, want er is ook een reden geweest voor verkoop.

Snappelevous?

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:42

Quellian schreef:
Nou, als je je paard verkoopt, geef je hem/haar uit handen, daar verandert geen enkel contract wat aan. Daarbij moet een contract opgesteld zijn door een notaris, dus gaat het vaak op 'goed vertrouwen'.

Op het moment supreme kopen weinig mensen hun paard daadwerkelijk terug, want er is ook een reden geweest voor verkoop.

Snappelevous?

ja begrijp ik....maar ik bedoel dat je bijv. in het contract kan zetten dat ze goede verzorging moet krijgen en dingen die jij belangrijk vind...
ik weet voorderest niet zo veel van de contracten kant af maar als je zelf dus een contract "maakt" dan geld dat niet? moet dat perse bij de notaris? (dat zal namenlijk ook een boel geld kosten)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:43

dat is inderdaad voor de gemoedsrust, maar het werkt wel!

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 15:44

alano schreef:
ja begrijp ik....maar ik bedoel dat je bijv. in het contract kan zetten dat ze goede verzorging moet krijgen en dingen die jij belangrijk vind...
ik weet voorderest niet zo veel van de contracten kant af maar als je zelf dus een contract "maakt" dan geld dat niet? moet dat perse bij de notaris? (dat zal namenlijk ook een boel geld kosten)

Tja, dat kan je wel in het contract zetten, maar wie controleert dat? Dat is ook hetgene dat me zo tegen de borst stuit, je geeft de touwtjes uit handen en dat is moeilijk. Al zetten ze het paard zonder drinken op stal, ik zal het niet horen Misschien dat de DB erover gaat klagen, maar dan nog zal ik niet meer het eerste aanspreekpunt zijn. Dus het is de vraag of je erachter staat om dát uit handen te geven.

Contract opstellen is volgens mij niet echt stikduur.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:49

ja daar heb je helemaal gelijk in. als alano weg gaat dan ga ik echt wel eens "stiekem" (gewoon zonder afspraak) daar kijken. je weet het maar nooit....het gaan inderdaad vaak op goed vertrouwen....ik ga zeker weten een contract op stellen...op jou paard kan er nog gereden worden dus die zal niet snel bij de slager liggen maar die van mij kan dus eigenlijk "niks".....

ikke1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:51

Als je niet zeker weet of je ze wilt verkopen, maar ook niet zeker weet of je ze wilt houden, waarom dan niet de gulden middenweg?

Waarom niet iemand erbij als mede eigenaar?
Zoek iemand die een paard wilt, zorg dat je op 1 lijn zit.
Je kan op papier zetten dat het paard gewoon voor de helft van haar is, evenals de bijkomende kosten.
Bovendien kan zij het werk met hem verrichten, en jij ontspannen buitenritjes..

Maar een paard zomaar verkopen, dan moet er niks geen gevoel meer zitten, anders krijg je spijt..
Sukses

miek140

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:57

Ik zou het paard verkopen. Ook al is dat heel erg moeilijk.
Maar als je paard iets anders wil dan jij, dan kan het gewoon niet goedkomen. Plaats een advertentie waarin je duidelijk maakt wat je paard wil, wie jij voor je paard wil. Zelf kan je dan een rustig lief paardje kopen die het wel heerlijk vind om rondjes te wandelen in het bos.
Het zal wel heel moeilijk zijn, maar je moet ook kijken naar het paard. Wat wil die? Waarschijnlijk is hij/zij net zo gelukkig, niet gelukkiger met een baasje die wil wat zij ook wil, lekker in de bak, en met haar op wedstrijd.

Succes met de keuze.

Niffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:00

Verkopen..je bepaalt zelf aan wie je 'm verkoopt..dus als het niet goed voelt hoef je 'm niet te verkopen

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:00

Ik HEB een buitenrij paardje

Ik wacht ff nog op de reactie van Cissy en anders ga ik verder kijken

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:04

Ik zou dan iemand zoeke waarvan je denkt dat die echt voor je paard gaat,

Cuddle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:07

Misschien klinkt het stom of is het een slecht idee maar....

Zoals de eerdere advertentie denk ik dat, dat eventueel wel een goede oplossing zou zijn. Stel je voor jouw paard staat elders bij iemand op stal en er is iemand die jij oke vind en jouw paard toevertrouwd.....

Diegene rijd, verzorgd en vertroeteld je paard. Zij of hij betaald een groot deel van de stalling, hoefsmid en dergelijke. Zo krijg jij financiele lucht en meer tijd voor Stan? ( zeg ik dat goed???) Plus jij blijft de officiele eigenaar en hoeft dus geen afscheid van haar te nemen en kun je haar altijd opzoeken wanneer jij maar wilt!

In ieder geval ik zou het zo ook zelf willen doen. Een paard van iemand anders leasen. Rijden, verzorgen en aandacht geven. Les nemen, wedstrijden rijden en ga zo maar door. Wellicht door de bossen ( bij onze stal gaan ze twee keer per jaar naar Wolfheze, Veluwe)..... Ik zou graag samen met een ander een paard willen doen... alleen ik heb nu even geen geld om een paard aan te schaffen.... maar dat zou geloof ik voor meerdere mensen een optie zijn!

Denk er maar over na! Volgens mij had je al iemand gevonden of was je met iemand in gesprek... Ik wens je in ieder geval heel veel succes met jouw beslissing... maar zoals ik het dus zie, hoef je haar niet te verkopen en zijn er oplossingen!

Groetjes

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:32

Dank je wel Cuddle

Mocht dit niet doorgaan, dan wil ik zeker kijken naar andere opties, evt. voor leasen. Verkopen is heel definitief.