Zijn friezen nu echt zo braaf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:23

Ieder paard is weer anders. Neem rustig de tijd als je een paard wil kopen en misschien kom je wel uit bij een schimmel (zoals mensen bij ons op stal die op zoek waren naar een fries).
Het ras alleen zegt niet alles het is maar hoe je ermee omgaat.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:54

Citaat:
ik denk dat je als eerste paardje beter voor een wat veelzijdiger ras kunt gaan.. friezen proberen altijd uit...

Alle paarden proberen uit.. Of zie ik dat fout ?

poll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:15

ik ken een fries dat gewoon echt sloom is en alleen geschikt voor recreatie, maar er zijn genoeg brave friezen die toch een heel fijn karakter hebben. ieder paard heeft zo zijn eigen karakter.

Manon15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:19

zelf hebben wy 3 friezen op stal staan, Als je dan de oudste neemt, die is heel rustig en zal nooit kwaad doen, de middelste zit wat meer pit in maar zal ook niet snel bokken en al helemaal niet steigeren, en ja dan de jongste, die is nog wel is in voor een geintje, maar dan is het alleen als vreugde,
ze zijn zeker aan te raden, ze zijn fijn te rijden en ook nog is lief in de omgang.

OemmiejO

Re: Zijn friezen nu echt zo braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:51

Hangt echt ontzettend af vabn het paardm de opvoeding, africhting e.d.
Maar gemiddeld zijn Friezen niet van die herrieschoppers. Ze zijn volgensmij wel voorwaarts.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:55

Kies niet op ras maar op karakter. De ene Fries is de andere niet.
Ik ken meerdere Friezen (waaronder Fedde) die niet geschikt zijn voor onervaren mensen. Ze zijn beresterk en nemen echt een loopje met je als je niet genoeg handigheid hebt.
En een goede Fries heb je niet voor weinig geld....

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:59

Friezen zijn over het algemeen best braaf.
Het is idd maar net het karakter van het paard.
Elk paard heeft weer een ander karakter.
Wat gabyfedde ook al zegt, friezen zijn niet de goedkoopste dus je zult niet gauw een goedkope fries vinden.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:44

ja, ze zijn wel braaf.. ik heb een knuffel kont als verzorgfries ( mn onderschrift) maar die is nog wel jong... als ik jou was zou ik dan niet een hele jonge kopen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:01

Het ligt niet aan de Fries, het ligt aan de opvoeding!! Je kan echt niet zeggen: mijn paard is zo rustig, WANT het is een Fries. Paarden hebben structuur en leiding nodig. Daarmee krijg je ook een druk paard onder controle.

Vergeet niet dat eigenlijk alle rassen deugnieten en goedzakken in hun stamboek geregistreerd hebben staan

Ga gewoon op zoek naar een paardje wat aan jouw eisen voldoet wat betreft karakter, en kijk dan pas naar de kleur en/of het ras

Succes in ieder geval!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:28

ik vind dat wanneer je geen voorkeur voor een ras heb, bij verschillende rassen moet gaan kijken. Bij elk ras zitten hele rustige en hete paarden.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:37

[i] friezen zijn echt superr ! alleen heb je natuurlijk verschillende karakters , ik ken 2 friezen die zijn zO langzaam en sloom die zullen er nooit van door gaan maar ik ken ook een fries die is toch druk en vervellend daar moet je echt een goede ruiter voor zijn,dus als ik jou was zou ik gewoon bij een paar leuke friezen gaan kijken en dan je keuze maken [i/]

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:41

Ik ken een fries die alleen maar bokt is al terug geweest om het eruit te krijgen maar bokt nog steeds er veel.