Alytje schreef:Luuz schreef:Hij kan toch 24/7 op het land? Wat kan het dan voor kwaad als je 2 keer per week even een uurtje aandacht van hem vraagt?
Ja, maar dat ligt eraan op wat voor manier je aandacht van hem vraagt, door hem te poetsen of te wandelen vind ik het alleen maar goed. Maar erop gaan zitten...
en ik vind persoonlijk een opfok of iets in die richting erg goed voor een jong paard, maar dan heb je zo'n beestje vaak niet aan huis en kun je hem weinig aandacht geven, dus als je dan veel met je paard wilt doen moet je hem thuishouden, en wordt het waarschijnlijk niet 24/7 in het land staan met leeftijdsgenotenTenzij je daar wel de mogelijkheid toe hebt.
en ja het probleem is dat als alles goed gaat het zo aanlokkelijk is om er dan ook maar meteen op te gaan zitten en te gaan rijden.. (dat hoeft natuurlijk niet, maar het gebeurt wel)
Leg mij nou eens uit wat het verschil is tussen 24/7 in een weiland met allerlei paarden of 24/7 in de opfok???
Daarbij vergeet iedereen de opleidingsperiode tussen dat vrijblijvende wandelingetje en het moment dat je opstapt. Zo loop je dus vrijblijvend te wandelen en dan is ie drie en moet er opeens opgezeten worden, liefst binnen een maand want anders duurt het inrijden te lang.
Waarom begin je niet met 2,5 op te bouwen en er naartoe te werken dat je op 3 - 3,5 zover bent dat je op kunt stappen en rustig wegrijden.
Aan de ene kant "verwijt" je dat men geen geduld heeft, maar aan de andere kant moet het paard het maar even binnen een maand allemaal leren.
Ik zal wel dom zijn, maar die logica gaat mijn pet te boven.