Paard pijn, trappen is ok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:00

darkmoona schreef:
een hond bijt ook als je hem op zijn staart staat.

Dan weet ik toch wel niet wat hond jij hebt? Die van mij doet dat namelijk niet .... Heel veel kabaal maken wel, maar bijten heeft die nog niet gedaan ... (en zal die hopelijk ook niet snel doen).

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:10

er zijn maar twee redenen voor mij om een paard een fors pak slaag e geven, steigeren en slaan

NOT DONE, NOOIT onder geen enkele voorwaarde

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:16

Citaat:
darkmoona schreef:
een hond bijt ook als je hem op zijn staart staat.

Dan weet ik toch wel niet wat hond jij hebt? Die van mij doet dat namelijk niet .... Heel veel kabaal maken wel, maar bijten heeft die nog niet gedaan ... (en zal die hopelijk ook niet snel doen).

ik heb geen hond
maar ik ken genoeg honden die me (niet überhard) in mun enkel hebben gebeten als je perongeluk op hun staart/poot staat

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:29

Een paard dat steigert of slaat is niet zomaar, daar heeft het een reden voor en dat bereik je niet om het paard af te beulen.

Ik heb zelfs een verhaal gehoord van een zeer brave hengst die gereden werd op hoog niveau springen of dressuur (weet niet precies), en dat die eigenaar van de hengst altijd zeer chagerijnig was en zijn frustraties botvierde op zijn hengst. Hengsten schijnen heel lang geduld te hebben en ook deze hengst had lang geduld, maar toen de eigenaar de hengst om niets weer op zijn falie gaf was de hengst het zat en heeft zijn baas doodgeslagen. Mensen die getuige waren vertelde dat het eigenlijk nog veel te lang goed bleef gaan.

hiltje1973

Re: Paard pijn, trappen is ok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:22

Het paard op het filmpje slaat echt onmiddellijk zonder enige waarschuwing het licht uit de ogen van die arme man.

Levensgevaarlijk paard dus en absoluut geen normale reactie voor een paard. Normale reactie voor het paard is proberen weg te komen, als dat niet lukt een paar keer dreigen en als de pijn blijft aanhouden zal het paard op een gegeven moment wel zichzelf gaan verdedigen maar dan is met brandmerken de pijn al weer voorbij, dus komt het niet zover.

Een paard hoeft dat brandmerken echt niet stilstaand zonder enige protestuiting te ondergaan (daarom ook die aparte box met schot) maar de reactie van dit paard is absurd.

Zo is het ook met dierenarts behandelingen, is het ongemak voor het paard op zich te dragen, dan hoort het zich ook te gedragen. Is een behandeling echt pijnlijk dan wordt er voor verdoving gezorgd.

En wiens schuld het is, weet je niet en doet er ook niet toe. Paard heeft misschien dingen meegemaakt en ik vind dat je een dier nooit zoals een mens een verwijt kunt maken. Dit paard is zo (of zo geworden) maar is dus in mijn ogen wel levensgevaarlijk. Niet omdat het beest gemeen is en er over nadenkt en bewust handeld, maar omdat zijn reacties ongekend fel zijn.

En als die man echt het leven heeft gelaten, dan zou ik het heel goed begrijpen als het dier is afgemaakt. Niet als straf voor het paard maar omdat er geen risico's meer kunnen worden genomen met zo'n dier.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:25

Ik weet niet wat voor honden sommige mensen hebben hier. Maar die van mij bijt echt niet meteen hoor als ik op zijn poot of staart sta. Hij rent eerder (piepend) weg.

Allejandro

Re: Paard pijn, trappen is ok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:26

laartjuh schreef:
Licht eraan watvoor pijn vind ik, ik bedoel als je wat tehard aan de staart trekt tijdens het kammen wil ik geen trap verwachten.

maar als je een paard onnodig flinke pijn doet zoals brandmerken moet je het niet vreemd vinden als je oppeens een trap krijgt.

Idd.. hier ben ik 't mee eens!

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:42

imhotep schreef:
Jij hoort uit te kijken, niet het paard.

Zo werkt het bij ons dus niet,als ik mijn paard uit het land ga halen en er komen er nog een paar aan huppelen moet zij gewoon uit kijken en op mij letten,zoals in zoveel situaties.

Dat vind ik ook erg logisch, als de leider van de groep een ruzie binnen komt vallen gaan ze ook zonder pardon opzij en letten ze ook op,zodra ik weg ben zoeken ze het maar uit,maar als ik er bij of naast sta moet zij uitkijken en opletten waar ik sta,en dat werkt bij ons iig goed.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 06:42

Je moet altijd uitkijken als je met paarden omgaat je weet nooit wat ze doen, en een hond die bijt als je op zijn poot staat dat doen er zo veel.
Is gewoon een reactie jij geeft hem pijn geeft hij het terug.