Ik wil jullie mening wel eens weten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:38

Ligt eraan of het paard het echt Eng vind, of dat ze het gewoon zag, en ondertussen misbruikt maakt van de situatie om onder het werk uit te komen.
Ze mag van mij best het 1e rondje even kijken wat daar nou echt te zien is, en dan merk ik wel of ze het echt eng vind.
Als het aanstellen is, dan hoeft ze van mij niet meer te kijken, en mag ze er gelijk normaal langs lopen. Als ze het eng vind, mag ze van mij nog best een paar keer kijken, maar ook dan komt er een eind aan.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:40

en als er bijv. ineens iets "engs" ligt langs de bak? ik zeg maar bijv, een fel iets wat daar eerst niet lag.. wat doen jullie dan?

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:43

Dan mag ze van mij wel even kijken, en als ze echt schrikt vind ik het ook niet erg. Wij schrikken toch ook wel eens?
Maar ze moet niet blijven klooien daar, na 3x heeft ze dat dan echt wel gezien, en mogen ze er van mij gewoon normaal langs.

poll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:17

als ik merk dat m'n verzorgpony gespannen wordt laat ik hem kijken.. na een paar keer het gezien te hebben snapt ie het wel en loopt ie er zo langs heen.

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:20

Gemma_Luuvv schreef:
en als er bijv. ineens iets "engs" ligt langs de bak? ik zeg maar bijv, een fel iets wat daar eerst niet lag.. wat doen jullie dan?

Zelf doen alsof je het niet ziet en doen alsof er niks aan de hand is en niks engs ligt. Wanneer jij al zit van owow dat zal ie wel eng vinden en dan zal ie wel kijken en stoppen, dan doet ie dat ook zeker
Gewoon doorrijden dus alsof er niks aan de hand is, als ie elk nieuw dingentje dat er ligt uitgebreid moet bekijken dan schiet het natuurlijk ook niet op als je ergens anders rijdt of op wedstrijd ofzo.. Want daar ligt voortdurend van alles

Madusa

Re: Ik wil jullie mening wel eens weten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:57

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen paarden die kijken om je in de maling te nemen en paarden die kijken vanuit angst. Als je een bang paard wegtrekt zou het de angst kunnen vergroten, maar als hij je in de maling neemt moet je hem juist wegtrekken, anders heeft hij een mooie manier gevonden om onder het werk uit te komen. Een kwestie van aanvoelen dus.