2 jarige merrie loopt alleen maar rondjes in de paddock

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:57

Captain schreef:
Kinke schreef:
Reneee heeft toch gewoon gelijk? Ik snap het ook nooit als ik lees dat mensen een paard aanschaffen en geen paardwaardige plek ervoor hebben. Dat is toch ook gewoon raar?


Absoluut, maar ik lees bij TS geen onwil, hoogstens onwetendheid. Ze gaat nu toch op zoek, hoezo dan nog zo'n sneer er achteraan?



Precies!
Over 2 weken gaat het paard naar de wei op,lekker paard zijn.
Wanneer ze in oktober weer thuis komt zie je dan wel weer.
Niet iedereen heeft een aantal hectares tot zijn beschikking,dan maar geen paard nemen?
Wat een onzin zeg!
Wij hebben ook 2 paddocks van 8 bij 10.
En nog een longeercirkel.
Nog een stuk land en daar komen ze om de beurt in en kunnen lekker een sprintje trekken.
En degene die bijelkaar kunnen zetten we bijelkaar en anders appart.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: 2 jarige merrie loopt alleen maar rondjes in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:18

Als je dieren niet kan bieden wat ze nodig hebben moet je ze inderdaad niet nemen. Een paard nemen is geen recht he. Soms heb je gewoon pech.

Als je drie hoog achter woont en geen tijd hebt om een hond uit te laten, tja dan neem je die toch gewoon. Kinderen als je er niet voor kan zorgen, waarom niet. Schijnbaar moet iedereen maar alles hebben ook al lijdt het dier daar onder.

_Mir
Berichten: 1375
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:28

Cioccolato schreef:
Je kan een bedrijf inschakelen die jou merrie naar de opfok brengt. Verder hoef je er weinig heen want zij hoeft ook weinig. Helemaal in de zomermaanden.
Zoek er 1 die ook in de winter maanden de groepen buiten zet.

Of een pensionstal waar de paddocks voor de winter wst groter zijn en ze minimaal 1 speelmaatje heeft waar ze ook mee kan spelen in die paddock dus. En dan de zomer de wei weer op.


''Verder hoef je er weinig heen want zij hoeft ook weinig''

Waar slaat dit dan op?
Bepaal jij dat TS voorlopig niet naar haar paard hoeft? dat je er nog niet op kan rijden wil niet zeggen dat je er geen band mee op kan bouwen? Wat een onzin weer.

Verder wordt TS hier aangevallen op de manier die gebruikelijk is voor bokt. :')
Zo te lezen heeft ze echt wel het beste voor met haar paardje en hopelijk vind ze snel een geschikte plek.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: 2 jarige merrie loopt alleen maar rondjes in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:40

Als ik een shetveulentje zou kopen en in mn achtertuin zet (1,5x zo groot als jullie padocks) zou in no time neem ik aan de DB voor de deur staan.
Het is te vergelijken met de weinige ruimte die jou stal de paarden biedt.
Ik verbaas me erover dat er stallen zijn die zo minimaal ruimte bieden aan een loop en vluchtdier.
En al helemaal voor een jong dier reden voor frustratie. Het is echt belangrijk dat je haar de ruimte geeft om paard te zijn en uit te groeien tot een stabiele en evenwichtige pony.
Het is vast een mooie leuke pony (leuke kruising m.i. ) en ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt, vanuit een geschiktere lokatie!

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:51

_Mir schreef:
Cioccolato schreef:
Je kan een bedrijf inschakelen die jou merrie naar de opfok brengt. Verder hoef je er weinig heen want zij hoeft ook weinig. Helemaal in de zomermaanden.
Zoek er 1 die ook in de winter maanden de groepen buiten zet.

Of een pensionstal waar de paddocks voor de winter wst groter zijn en ze minimaal 1 speelmaatje heeft waar ze ook mee kan spelen in die paddock dus. En dan de zomer de wei weer op.


''Verder hoef je er weinig heen want zij hoeft ook weinig''

Waar slaat dit dan op?
Bepaal jij dat TS voorlopig niet naar haar paard hoeft? dat je er nog niet op kan rijden wil niet zeggen dat je er geen band mee op kan bouwen? Wat een onzin weer.

Verder wordt TS hier aangevallen op de manier die gebruikelijk is voor bokt. :')
Zo te lezen heeft ze echt wel het beste voor met haar paardje en hopelijk vind ze snel een geschikte plek.


Een jong paard heeft eerde ruimte nodig dan iemand die dagelijks komt terwijl dier alleen staat in 5x5 buiten ruimte.
Daar slaat het op. Beter verder of dus minder reizen dat dier goed staat dan andersom he.
Net wat je belangrijker vind :j

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:58

Onzin? Een 2 jarige, of okal was het een 10 of 20 jarige, een paard zet je niet op een paddock van 5x5, midden in de brandende zon of regen, want een boompje doet niet veel, mochten ze die al hebben.
Aan het ''grote mooie weideseizoen'' hebben ze de andere 6-9 maanden helemaal niets aan.
Nee ts, een ander plekje vinden, dit is geen leven voor der. En jawel, als je niet verantwoordelijk voor een dier kan zorgen dan heb je geen dieren, simpel als dat. Dat sommige geen 'hectares' aan grond hebben is hier niet van toepassing, dit gaat over een paddock van 5x5. beetje ver gezocht. Ts, jammer dat je geen auto\rijbewijs hebt, maar daar mag niet jouw merrie haar verzorging vanaf hangen. Misschien dat je haar voor een jaar naar een plekje verder weg kan zetten en dat jij in de tussentijd opzoek gaat naar een goed plekje voor haar dat aan zowel jouw, als haar eisen voldoet.