senna21 schreef:Om als ruiter en paard naar elkaar toe te kunnen groeien, is een veilige ruimte (en tijd) nodig. Rijden langs de openbare weg is dat niet. Misschien is rijden in de bak aan de longe een optie? Het klinkt alsof je paard ook bij jou veel ruimte krijgt om haar eigen ding te doen.
En 6x rijden is echt weinig om elkaar te leren kennen. Laat haar les nemen en gun haar om te leren.
Lukt dat niet, vraag ik mij af of het wel verstandig is.
Oh we hebben een rijbak, drie zelfs. Dat is het probleem niet zo. Maar in de bak kan ik haar niet verder helpen en zowel de eigenaresse van stal die zelf instructrice is, als twee andere instructeurs zeiden na een poging Nala in de bak te laten lopen “ga maar liever naar buiten, ze heeft hier duidelijk zo’n hekel aan dat het haar nog bijna het plezier in het gereden worden ontneemt, en dat wil je ook niet”.
.
.
. Soms vraagt het type paard ook wel om ergens 'bovenop' te zitten i.m.o.
. Ik heb regelmatig het resultaat van verkeerd werken met voedselbeloning mogen zien en dan mag je echt mega consequent zijn om dat op te lossen, dat zie ik je bijrijder nu niet doen
En dan gaat ze staken, zich opkroppen tot een klein propje met de handrem erop, vies kijken, etc... Één keer duidelijk, al is dat dan met toch wel een redelijke zwiep van de zweep, en de oren gaan een seconde naar achter waarna ze vrolijk met de oortjes naar voren doet wat je vraagt, want dan hou je na je vraag ook op met zeuren ipv steeds maar door te drammen zonder reactie.