Dilan93 schreef:Ik snap het alleen even niet meer. Je hebt een paard dat liever op stal staat, volgens de OP.
Vervolgens wil je haar naar de Eiffel brengen, om haar 24/7 buiten te zetten. Ofwel 'niet zeiken, je gaat maar gewoon buiten staan'.
Maar je geeft ook aan dat ze op stal niet gelukkig is, ivm mogelijk luchtzuigen. Is het misschien een idee om eerst te achterhalen waarom ze niet gelukkig is, want het komt op mij nu over alsof je paard zowel buiten als binnen niet gelukkig is.
Is ze lichamelijk/hormonaal geheel in orde? Is ze eerder wel gelukkig geweest, op stal of op de wei?
Nee hoor. Jullie hebben het allemaal over niet zeiken, gewoon buiten staan. Wat een onzin. Als ik haar naar de Eifel zou brengen, doe ik dat voor haar hè. Beest is 4, en de Eifel kost me iedere maand 250€. Dus ik heb er weinig lusten van en alleen de lasten. Ik vind het nogal een stelling, niet zeiken en gewoon blabla.
Ze heeft dan de mogelijkheid te kiezen: wei of in de schuilstal.
Ze heeft als jong paard langere tijd op stal gestaan ivm een blessure. Ik denk dat ze daardoor in haar stal niet blij is, maar ook niet meer gewend is aan een wei.
Verder is het een vrij grote stal met altijd volk. Nu staat ze aan de deur, dus heeft ze daar weinig last van. Maar ik vind ook dat er regelmaat ontbreekt. De tijden waarop ze naar buiten gaan en weer naar binnen wisselen nogal eens.
Ja hoor, ze zat prima in haar vel toen ze jong was. Ze stond in een gemengde kudde, met schuilstal.
Lichamelijk is ze in orde. Hormonen, ja ze wordt vrij hengstig, maar niet buitensporig.
Alles hier in de buurt is massaal, tenminste wel als je er een fatsoenlijke (buiten)bak bij wil hebben en hooi ipv voordroog bijvoorbeeld.