Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:36

Mijn welsh x shetlander, gaat vrij regelmatig op een blok hout staan met dr voorbenen en dan staat ze te snoozen in de zon.. {:} Ook als er niemand in de buurt is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:39

Met mijn arabierig typje doe ik dubbele longewerk. We beginnen meestal met de longeerlijnen door de bovenste ringen van de longeersingel om wat cirkelwerk te doen om los te worden. Als dat klaar is, doe ik de longeerlijnen door de onderste ringen van de longeersingel en gaan we op de hoefslag nog wat werken waarbij ik achter haar loop.

De laatste paar keren ging ze na een korte zijde zo raar scheef naar de hoefslag en wat ik ook deed, ze bleef scheef lopen ...
O wacht, dat scheef lopen is haar invulling van "schouder voor", een oefening die we dan vaak doen. :)*

Gepavlovd door een paard dat iets te slim is voor haar hoefijzermaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:16

Als het weide seizoen er weer aan komt, gaan de paarden ‘s ochtends eerst op de paddock en daarna de wei in. Dan kom ik ze dus al eerder halen dan wanneer het normaal tijd is om naar binnen te gaan. Maar de oudste van mijn paarden denkt nu altijd als ik overdag buiten kom: GRASSSSS. En begint dan enthousiast te hinniken. Als het mooi weer is en de wei is droog genoeg, dan laat ik haar er ook nog op ook. Dus ik weet nog niet wie van ons twee nu gepavlovd is :D.

Karlijn_dv

Re: Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:22

Miepende cavias als je een banaan openknakt omdat ze de schil zo lekker vinden :+ en uiteraart de welbekende koelkast

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:24

En ik kom tegenwoordig elke avond bij mijn paard om zijn rotstraal te behandelen, fjord van mn zus geef ik altijd wel een knuffel vaak wat lekkers. Nu staat elke avond een fjord met zn liefste koppie bij het hek klaar

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:31

Wij hadden vroeger twee geiten (Bea en Trix) die op een gegeven moment door hadden dat als 's ochtends de badkamerlamp aan ging, ze even daarna eten kregen. Hadden we dus op een gegeven moment twee luid mekkerende geiten om 5 uur' s ochtends :') Toen Bea overleden was is Trix naar de overburen gegaan zodat ze nog een maatje had. Maar nog steeds heeft ze tot haar dood enkele jaren later elke ochtend staan mekkeren als onze lamp aan ging

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:32

Oh, hoe meer ik nadenk, hoe meer ik me bedenk.

Mijn vroegere pony (@eenitram, jij kent d'r) leerde ik ooit buigen op commando. Dan kreeg ze iets lekkers. Ze stond bij m'n ouders in een weiland omringd door pruimenbomen. Ze wist dat als ik daar aan schudde, er vaak van die lekkere pruimen op de grond vielen. Haar tactiek: enthousiast uit zichzelf met veel bombarie een buiging maken vlakbij zo'n boom, dan mij aankijken, dan de boom aankijken - tot ik aan de boom schudde en haar beloning voor haar neus viel.

Mijn inmiddels overleden paard gaf ik vanaf de eerste keer dat hij een bit in zijn mond kreeg een snoepje. Als ik die dan eens vergat hielp hij me wel herinneren door met z'n lippen aan m'n hand te friemelen en met grote verwachtingsvolle ogen naar me te kijken.

Vroeger hadden we een hond die op de kalender kon kijken. Op maandagavond kwam een vriend van mijn vader langs waar de hond helemaal gek op was. Op elke andere weekdag lag hij na de koffie van acht uur 's avonds te slapen, maar op maandag stuiterde hij het huis door tot deze man aankwam.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:37

Mijn verzorgpaard staat ook voor de wagen. 'Ho' is bij haar ook echt een ho. Erg leuk als je in galop zit en je voelt haar iets versnellen en zegt uit gewoontje zachtjes 'ho' om af te remmen. De handrem gaat er op _O-

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:40

Haha herkenbaar.

Ik was laatst bezig met mijn Welsh A Bailey het gapen aan te leren. Nou kent mijn Shet x appie dit al op commando. Ik stond met Bailey 15 meter van Nadja af en ik kijk richting de stal waar Nadja staat en zie haar gapen _O- _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:54

De kat krijgt als snack soms een garnaal, die ik kort ontdooi met water uit de waterkoker.

Als ik thee wil staat mevrouw dus ook verwachtingsvol klaar

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:55

Super grappig allemaal!

Onze kat loopt al netjes naar zijn mandje in de bijkeuken als savonds het licht uit gaat.

De paarden schooien als ik de deur van de zadelkamer op slot draai voordat ik wegga. Als ze dan een keer niks krijgen, staan ze me heus beledigd aan te staren.

En toen ik mijn huidige paard net had, ging ze acuut op de handrem zodra ik ‘braaf’ zei ;( En wel zo dat je er bijna voorover af ging

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:01

Annemarievzr schreef:
Met mijn eerste paard begeleidde ik vaak buitenritten. Hij had al heel snel door dat als ik mijn hand omhoog deed om de rest te waarschuwen dat we overgingen naar een langzamere gang, dat we dan dus langzamer gingen. Maar het was niet de bedoeling dat hij direct als ik mijn hand opstak van draf naar stap ging....dit heeft heel wat kop-staartbotsingen tot gevolg gehad :D

Dit had mijn nicht met haar pony, die ging ook voorop op buitenritten. Mijn nicht draaide altijd om om te vragen of het goed ging, en daarna gingen we meestal galopperen. Pony had dat dus door, dus zodra mijn nicht omdraaide en gaat het goed riep, ging die pony in galop :+

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:22

Zodra ik in een pannetje chocolademelk sta te roeren om deze op te warmen, dan weet ik gewoon dat mijn kat naast me komt zitten, omdat ze weet dat de slagroombus dan ook in de buurt is :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:46

Toen mafje er nog was en ik op haar ging rijden, steeg ik altijd op met behulp van een krukje. Dat stond ergens in de bak dus bij binnenkomst liepen wij daar samen heen om op te stijgen. Tijdens een proefje op stal, begon de proef met een rondje lopen. Mafje deed mee met een stalgenootje omdat het paard waarmee zij het proefje zou doen kreupel was en ik haar dus had aangeboden om dan het proefje met mafje te doen.

Het stalgenootje begint haar proefje met mafje aan de hand en loopt naar binnen om de aangegeven route te lopen. Mafje vertikt het om met haar mee te lopen en trekt haar een andere kant uit. Geen idee waarom ... Hoewel, daar staat het krukje :)*

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:43

De hond van mijn ouders herkent het geluid van mijn vader zijn horloge bandje. Mijn vader doet savonds zijn horloge af en gaat dan nog een rondje met de hond wandelen. Dus zodra hij dat klikje hoort staat ie al bij de deur te springen.

Mijn vorige paard heb ik verkeersmak gemaakt met suikerklontjes. Elke keer als er een vrachtwagen of tractor aankwam en ze was braaf dan kreeg ze een klontje. Na een paar keer wist ze dit en zodra ze er dan 1 zag aankomen duwde ze der neus al in mijn zak om een klontje te pakken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:57

Mijn paard kent de wekker van mijn telefoon :+

Ik zet met longeren altijd een timer, zodat ik beide kanten evenlang longeer zonder steeds op de klok te hoeven kijken :+

Zodra de timer gaat, komt meneer al braaf aangelopen zodat ik mijn longeerlijn kan aanpassen :))

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:39

Kookaburra schreef:
Mijn verzorgpaard staat ook voor de wagen. 'Ho' is bij haar ook echt een ho. Erg leuk als je in galop zit en je voelt haar iets versnellen en zegt uit gewoontje zachtjes 'ho' om af te remmen. De handrem gaat er op _O-

Daarom gebruik ik rustig als woord om te vertragen. Die van mij staan vanuit elke gang op 1 ho stil. En daarnaast vertragen ze als ik "goed zo" gebruik als beloning omdat het lijkt op ho. Dus ik roep nu maar braaf als ze iets goed doen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 02:07

Ooit mijn bijrijdpaard commando 'ho' aangeleerd en dit pakte hij echt op als een sliding stop :')
Alleen daarna waren alle woorden met een lange o erin een noodstop.

En hond begint keihard te blaffen bij het woord 'poes'.. Zelfs als ik 'hoi poes' zeg tegen de kat van mn moeder via facetime. Terwijl ik boven zit en hond beneden ligt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 02:13

Mijn cavia's weten dat ze savonds voordat ze voer krijgen ze een vitamine c tablet krijgen en groenvoer. Geef ik dat niet dan breken ze de tent af :') ook reageren ze op de stofzuiger als die uit is 9 van de 10 keer krijgen ze dan ook wat.

Mijn paard koppelt mijn auto met voer. Als je haar los zou laten en 10 auto's neer zou zetten zou ze regelrecht naar mijn auto lopen en bij de kofferbak gaan staan. Uh baas pak die knalroze bak even aub

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 02:16

Op buitenrit zei ik altijd tegen m'n merrie 'zullen we terug?' als ik om ging draaien, dus al gauw had ze door wat ik bedoelde met 'terug' en draaide ze zelf om als ik het zei.

Op zich wel aardig, maar we deden ook wel eens een buitenrit samen met een stalgenoot die mende met haar welsh. Die welsh liep dan altijd met z'n neus in de staart van mijn merrie en volgde precies, tot op de voetstap bijna, het spoor van mijn paardje, alleen zat er bij die pony dus nog een kar achter.
(Zie je al waar dit naartoe gaat?)

Dus een keer waren we op buitenrit, maar toen begon het te regenen. Ik draaide me om in het zadel en vroeg aan de stalgenoot, 'zullen we maar terug?'. Waarop mijn merrie (die sowieso niet van regen houdt) direct omdraaide, de berm in, en zo terug zou. Met die andere pony er zo achteraan. Met kar en al :+

Het ging nog goed gelukkig, maar handig was het niet!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 02:38

Jaa heel herkenbaar! Als ik ga roken zeg ik altijd tegen mij hond Bruno roken? Dan gaat hij altijd mee naar de achtertuin waar ik zijn speeltje dan constant weg moet gooien terwijl ik aan het roken ben. Laatst zei ik een keer het woord ‘besproken’ en je raadt het al... Bruno heeft 10 min bin de achterdeur gestaan omdat hij toch echt zeker wist dat ik ging roken :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:57

Haha zo mooi al die onbedoeld getrainde dieren.

Zo heeft mijn merrie elk excuus voor galop uit haar hoofd geleerd.
Bijvoorbeeld het woord galop (leuk tijdens een proef).
Ik heb kennelijk een tijdje mezelf aangewend m'n keel te schrapen voor ik aansprong, kwam ik achter toen ik een keer verkouden was.
Als ik heb gegaloppeerd en ik verander daarna van hand dan vindt ze dat ze daar ook meteen in galop mag, want 'dat moet nog' (ik doe het bijna nooit, maar blijkbaar heeft ze toch een patroon gevonden.
We hebben een tijdje 4tal gereden en een van de oefeningen in de les was allemaal op de volte in draf, achterste paard op de binnenhoefslag naar voren in galop en vooraan aansluiten in draf. Na 3x kon ik niet meer achteraan op de volte rijden want dat betekende dat ze lekker in galop mocht *\%/*

En af en toe, als ze niet in galop mag terwijl ze vindt dat dat 'moet' wordt ze boos en nukkig en gaat ze soms echt stampvoetend draven en als ik dan (eindelijk) aangeef dat ze in galop mag krijg ik een boze piep met bok :')

Het is soms vrij vermoeiend om met mijn merrie te rijden :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:16

Onze honden reageren nogal fel op “hallo”, alsof ik boeven en inbrekers zo enthousiast zou begroeten. Is wel een dingetje geweest ook toen we thuis gingen werken en ik tegen mijn collega’s via video bellen hallo zei.
Als ik dus zeker wil weten dat ze niet gaan blaffen, dan zeg ik goedendag.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:22

Mijn paard staat stil als ik zeg "poedersuiker ik ben wat vergeten" Op mijn vorige stal moest ik even een sleutel meenemen als ik ging wandelen en die vergat ik nog wel eens en dan moest hij stilstaan als ik.hem.eventjes ging halen. _O-

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:48

Qimm schreef:
Haha zo mooi al die onbedoeld getrainde dieren.

Zo heeft mijn merrie elk excuus voor galop uit haar hoofd geleerd.
Bijvoorbeeld het woord galop (leuk tijdens een proef).
Ik heb kennelijk een tijdje mezelf aangewend m'n keel te schrapen voor ik aansprong, kwam ik achter toen ik een keer verkouden was.
Als ik heb gegaloppeerd en ik verander daarna van hand dan vindt ze dat ze daar ook meteen in galop mag, want 'dat moet nog' (ik doe het bijna nooit, maar blijkbaar heeft ze toch een patroon gevonden.
We hebben een tijdje 4tal gereden en een van de oefeningen in de les was allemaal op de volte in draf, achterste paard op de binnenhoefslag naar voren in galop en vooraan aansluiten in draf. Na 3x kon ik niet meer achteraan op de volte rijden want dat betekende dat ze lekker in galop mocht *\%/*

En af en toe, als ze niet in galop mag terwijl ze vindt dat dat 'moet' wordt ze boos en nukkig en gaat ze soms echt stampvoetend draven en als ik dan (eindelijk) aangeef dat ze in galop mag krijg ik een boze piep met bok :')

Het is soms vrij vermoeiend om met mijn merrie te rijden :=

Haha mooi!! Dit is echt precies mijn ruin, die wilt ook maar al te graag galloperen. En als hij niet mag dan gaat hij ook zo stampvoetend draven incl bok. :')