Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemarievzr schreef:Met mijn eerste paard begeleidde ik vaak buitenritten. Hij had al heel snel door dat als ik mijn hand omhoog deed om de rest te waarschuwen dat we overgingen naar een langzamere gang, dat we dan dus langzamer gingen. Maar het was niet de bedoeling dat hij direct als ik mijn hand opstak van draf naar stap ging....dit heeft heel wat kop-staartbotsingen tot gevolg gehad
Kookaburra schreef:Mijn verzorgpaard staat ook voor de wagen. 'Ho' is bij haar ook echt een ho. Erg leuk als je in galop zit en je voelt haar iets versnellen en zegt uit gewoontje zachtjes 'ho' om af te remmen. De handrem gaat er op
Qimm schreef:Haha zo mooi al die onbedoeld getrainde dieren.
Zo heeft mijn merrie elk excuus voor galop uit haar hoofd geleerd.
Bijvoorbeeld het woord galop (leuk tijdens een proef).
Ik heb kennelijk een tijdje mezelf aangewend m'n keel te schrapen voor ik aansprong, kwam ik achter toen ik een keer verkouden was.
Als ik heb gegaloppeerd en ik verander daarna van hand dan vindt ze dat ze daar ook meteen in galop mag, want 'dat moet nog' (ik doe het bijna nooit, maar blijkbaar heeft ze toch een patroon gevonden.
We hebben een tijdje 4tal gereden en een van de oefeningen in de les was allemaal op de volte in draf, achterste paard op de binnenhoefslag naar voren in galop en vooraan aansluiten in draf. Na 3x kon ik niet meer achteraan op de volte rijden want dat betekende dat ze lekker in galop mocht
En af en toe, als ze niet in galop mag terwijl ze vindt dat dat 'moet' wordt ze boos en nukkig en gaat ze soms echt stampvoetend draven en als ik dan (eindelijk) aangeef dat ze in galop mag krijg ik een boze piep met bok![]()
Het is soms vrij vermoeiend om met mijn merrie te rijden