Brainless schreef:Foxy123 schreef:Jawel, dat doe je wel.
Ik ga daar ook melding van maken.
Je kon om te helpen geadviseerd hebben om te De sensibiliseren. Op een gewond veulen gaan zitten is dierenbeulerij. Dit zeg je niet op een openbaar forum en ik kreeg daar pb ook al meldingen over.
Je gaat te ver.
Ben benieuwd bij wie je dat gemeld hebt.
Maar dan ook van iedereen die dat ook zou doen die hier gereageerd heeft, of ben ik de enige die in jouw irritatie-zone zit?
Ik heb niet gezegd dat je op een gewond veulen moest zitten.. je hebt ook niet gezegd dat je veulen gewond was (en het ligt er dan ook aan waar).
Vorig jaar hier de DA gehad en mijn mini moest intraveneus geprikt worden (koliek) en die hebben we ook platgelegd omdat hij zo gestrest was dat hij alleen in vechtmodes stond.
En dat was dan de DA... wil je zijn naam dat je hem ook kan melden?
Misschien is dat wel geen slecht idee.
Je zit mij hier uit te kafferen omdat mijn veulen niet stilstaat voor een intraveneuze prik, terwijl je zelf zo'n miserie hebt met je eigen dier.
Zou je dan als de bliksem niet eerst voor je eigen dier zorgen en handelbaar maken voor je zulke stommiteiten op internet gooit en een ander de les gaat lezen?
Dat is ECHT wel Brainless.
De meeste die hier op zulke negatieve wijze reageren nadat ik al lang aangegeven heb dat ik hulp ging zoeken en die gewoon blijven doordrammen, leer eerst zelf met paarden omgaan nadat je anderen raad geeft. Het is gewoon beschamend om te stellen dat je een jong veulen moet overmeesteren, op gaan zitten, forceren of het wordt onhandelbaar, zijn jullie eigenlijk nog goed bij jullie hoofd? Als ik aangeef dat ik hulp ga zoeken om dit op een kalme manier op te lossen, wordt er gewoon niet op gereageerd om maar te kunnen blijven doordrammen op dat forceren en overmeesteren. De veearts wou zelf niet verder, het was ook niets ernstigs dat ze had. Begin van een verkoudheid en we hadden samen afgesproken dat ik een paar dagen ga werken aan dit probleem. Daarom plaatste ik deze post. Zodat ze in het vervolg wel beter blijft stilstaan en niet al steigeren overal tegenbotst en valt met kans op een zwaarder letsel. Dàt is pas oerstom wat jullie adviseren.
Dat dit zomaar mag deze adviezen om een dier te mishandelen op een forum waar zoveel mensen te rade gaan om beter voor hun dier te zorgen vind ik ronduit beschamend, terwijl hier voor voor pietluttigheden wel ingegrepen wordt.
Dat bokt niet ingrijpt en optreedt wil zeggen dat ze hier geen probleem in zien. Intriest en zielig.
Het was een doodnormale reactie van Brainless.
), maar met veel oefenen en gewoon doen (lekker buiten gaan wandelen enz) is hij nu braaf, verkeersmak en loopt zo de trailer op.
.. als ts zo met haar paard blijft doorgaan istie al verkocht voor die drie wordt onder het mom van de “klik” is er niet ....
De reden waarom "men" veulens wel eens neer legt is niet alleen uit veiligheid voor de mensen, maar ook uit veiligheid voor het veulen zelf. 
).