Wat is dat nou een klik met je paard hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Re: Wat is dat nou een klik met je paard hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:06

Bij mij is de klik gegroeid met mijn huidige paard. Ik heb heel bewust hem gekocht op wat ik wilde (dressuur gefokt, leergierig, werkwillig) en ben erg op het oordeel van mijn instructrice afgegaan.

Die klik is er nu zeker, maar heb ik niet vanaf moment 1 gehad.

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:40

Ayasha schreef:
Ik heb het nog al ooit getypt, wat ik zie als een klik is het instant gevoel dat het dier in kwestie open staat om met mij te willen "communiceren".
Een klik hebben voelt voor mij als een soort "instant contact" hebben met een paard. :) Wederzijdse interesse. Samenwerken is uiteindelijk een communicatie bewerkstelligen die er van nature niet is. Als een paard meteen interesse toont om die communicatie in gang te zetten dan is dat veel makkelijker. :)
Een discussie gedurende dat proces is onvermijdelijk (miscommunicaties gebeuren nu eenmaal.) maar indien er van twee kanten de wil is om elkaar te begrijpen dan is dat veel makkelijker op te lossen. :) Dus wanneer een paard die interesse/wil toont dan voelt dat als een "klik". :)

Vlak voor ik mijn Shet kocht, heb ik dit inderdaad van jou gelezen, nog niet zo gek lang geleden. Dit omschrijft voor mij 'de klik' enorm goed.

Voor mij is een klik ook de energie die om een dier heen hangt. Past mijn energie daarbij? Wat gebeurt er met de energie van het paard als ik in zijn omgeving ben? Wat gebeurt er met mijn energie? Bij mijn oude verzorgpaard was het pure kalmte die over haar heen hing. Die vanaf dat moment altijd is geweest en altijd de herkenning was van 'ah, ik ben weer thuis/veilig'

Bij mijn Shet is het de energie van 'hee, ik zie jou, wat gaan we doen?' en alles wat Ayasha zegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:09

Ik heb hier een heel apart stel. De merrie is jong en ongedurig. Ze is van aard erg chaotisch en weinig verfijnd. Maar de dagen dat ik haar ga voeren en dat ik gewoon kl*te in mijn vel zit. Is het standaard die ongedurige lompe trut met een voer-obsessie waar je hoor’ndol van wordt, die haar eten laat staan en die bij me komt staan. En dan mag ik, uitzonderlijk, want normaal heeft ze daar geen geduld voor, mijn armen om haar hals slaan, en haar rustige ademhaling en haar warmte en haar gehele ‘zijn’ helpen mij dan om ook in het ‘nu’ te komen, élke keer opnieuw als ik niet uit mijn eigen hoofd geraak is het die tut die precies weet wat in nodig heb. Ze legt dan haar hoofd over mijn schouder en haar kin tegen mijn rug. En zo staan we, zolang als nodig. Zodra ze merkt dat ik weer oké ben (lichaamstaal gok ik) is ze weer haar brute zelf en moet ik op flikkeren. _O-
Ze kan vreselijk irritant zijn, echt zo’n merrie die van de geboorte een handleiding had maar die ze niet mee geleverd hebben. (En ik heb al meer dan eens aan de lucht gevraagd of er een ‘inruil-garantie op zit.) . Maar ze is zó loyaal wanneer het telt. Nummer twee is een hyper gevoelige ruin die meestal vindt dat ik geen goed personeel ben maar álles wat ik met hem wil doen, doet hij. Hij geeft me elke keer het gevoel dat hij door de hel en terug zou gaan voor me. Maar zolang de nood niet aan de man is kan hij ook heerlijk met mijn voeten spelen.

Dat is IMO een klik. Niet het perfecte plaatje of een dier dat altijd perfect is. Maar op een of andere manier een verstandhouding die maakt dat er echt een ‘geven en nemen’ communicatie komt. Ik knijp regelmatig een oogje dicht als ze iets doen dat niet hoort maar dat ook geen kwaad kan. Of ik zucht eens en rol met mijn ogen, de keren dat ik hardop in het lachen uit barst of glimlach ondanks een slechte bui per week kan ik niet op mijn tien vingers tellen. En ik weet dat ik op ze kan rekenen. Altijd. Ik heb me nog geen seconde onveilig gevoeld op hun ruggen, niet omdat ze mak als lammetjes zijn, beide paarden hebben temperament en er zit een eigen willetje in. Ze zijn zelfs vrij gecompliceerd en vragen veel van mij als ruiter. En ik zou het niet anders willen want dat maakt dat ik, als ik train, 100% bij hen ben.) maar omdat ik gewoon zo zeker ben dat ze me niet moedwillig zullen kwaad doen. Dat vertrouwen zit zo diep... de merrie heb ik zelf beleerd en haar rug voelde meteen veilig. :)
En we discussiëren en we maken soms zelfs ruzie dus het loopt heus wel eens mis. Maar ik twijfel nooit aan het feit dat ze bij mij horen.

Idd zoals hierboven: een soort ‘ik zie jou en ik accepteer jou’ van twee kanten. Met de goede en de minder goede eigenschappen. :)

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:08

Dat. En weer neem je de woorden uit mijn mond, Ayasha!

't Is net de persoon waar je getrouwd mee zou moeten zijn, alleen dan op vier benen, heerlijke paardenlucht en over het algemeen een staart.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:59

Qimm schreef:
Een klik vind ik juist het minst met uiterlijke kenmerken te maken hebben :=

Mee eens, je kan een bruin paard saai vinden of een bont paard een koe maar als je open staat voor een paard waar je qua uiterlijk niet als eerste op zal vallen dan kun je toch echt heel hard vallen en die klik krijgen.

Ik vind dat vergelijkbaar met vallen voor een mens, je kan helemaal hoteldebotel worden van de man of vrouw met uiterlijke kenmerken waar je van gaat zwijmelen maar of jullie karakters matchen en er een klik is is dan nog maar de vraag. Uiteindelijk moet je het van het karakter hebben om samen leuk oud te worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:16

Enige voorkeuren die ik had was dat het een ruin moest zijn en goed met kinderen, en als eerste ging ik kijken bij een merrie. :') Ze werd het niet. Toch een ruin geworden, bij nog een keer gaan kijken de volgende dag met oudste zoon en de mooie interactie gezien te hebben tussen de 2 is het hem geworden. Zo'n vriendelijk dier is het. <3

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:51

Tja, wat is een klik, goede vraag.

Ik voelde het heel duidelijk toen ik voor het eerst bij mijn paard ging kijken. Ik keek in haar ogen en in mijn hart wist ik dat zij het moest zijn en dat er geen enkel ander paard beter bij mij zou passen.
Dus na 1x proefrijden en kijken al besloten dat ik haar ging kopen. :D

Mijn moeder gaf ook aan dat ze het meteen aan me zag toen ik haar stal in liep. (Ook al was ze er niet zo blij mee want groen + groen = bont & blauw)

Het valt me wel op dat mensen om mij heen ook heel duidelijk merken dat mijn paard en ik bij elkaar horen. Krijg regelmatig opmerkingen dat we de perfecte combinatie zijn en dat mensen echt het vertrouwen tussen ons kunnen zien.

Heb tot de dag van vandaag 0 spijt gehad dat ik haar heb gekocht, ook al was ze niet echt wat ik zocht.

Die klik, die voel je als je je paard aan kijkt. :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:59

Hutcherson schreef:
Qimm schreef:
Een klik vind ik juist het minst met uiterlijke kenmerken te maken hebben :=

Vind ik niet.
Met een volbloedpaard zal ik nooit een klik hebben. Net als met een tinker of shetlander.
Past niet bij me qua uiterlijk.

Ik zei altijd koop geen welsh. Nu ben ik al bijna 5 jaar in bezig van een prachtige welsh a. In begin wat strijd gehad wat niet haar schuld was maar door waar ik der kocht. En nu heb ik een schat van een pony waar ik een klik mee heb. Wel een andere klik dan met mijn andere pony.

Bewijs dat het zeker wel kan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 08:40

DreamGuide schreef:
Die klik, die voel je als je je paard aan kijkt. :)

Grappig want dat heb ik niet, nog nooit gehad ook. Bij mij groeit die klik. Je kan het vergelijken met verliefdheid op het eerste gezicht versus houden van. Houden van moet groeien, verliefdheid/ liefde op het eerste gezicht is meteen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:51

Ik heb DE klik met mijn huidige paard ervaren.
Voor hem meerdere verzorgd of van thuis uit paarden en mijn eerste eigen paard.
Allemaal dieren waar ik ontzettend gek op was. Ik denk 1 waar ik geen klik mee had ondanks dat ze ontzettend lief en mooi was <3

Wat ik graag wilde was duidelijk: een jonge zo groen mogelijke merrie.
In mijn prijsklasse was niet veel beschikbaar wat me aansprak dus toch maar op die ene verkoopfoto van een Few spot ruin geklikt. Qua foto totaal niet wat ik zocht maar hij had iets.

Daar even rijden in de wei. Ik ben van de voorwaartse paarden.. een uitdaging.. en deze. Niet vooruit te branden. Moest zelfs een zweep vragen om m überhaupt in draf te krijgen.
En toen was daar ineens IETS dat vroeg om even een stukje met m naar buiten te mogen. En ik hoor mijzelf ineens zeggen dit is m.
Een ruin/geen jonkie/ eigenlijk alleen het ras wat me aansprak.

Vanaf dat moment zijn we een 2 eenheid.
Hij is precies wat ik zocht (op merrie na dan). Een apekop. Voorwaarts. Een spiegel. De enige die vol tegen me in kan gaan en het toch laat werken. Hij gaat voor me door het vuur.
Joker is mijn once in a lifetime paard.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:20

Ik ben wel bewust op zoek gegaan naar een paard dat niks kon. Die heb ik gevonden in mn huidige paard. De klik was er vanaf het begin voor mij: ik stond ernaast in de bak na het vrij laten lopen, en had het gevoel dat ik erop kon gaan zitten (hij was onbeleerd dus uiteraard niet gedaan) en nog steeds elke dag blij met hem. Hij heeft enigszins een gebruiksaanwijzing, maar is lief, eerlijk en een beetje stout, voor de doelen die ik met hem heb geschikt en bovenal mn XXL hond.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:38

Het paard kan ook een klik met jóu hebben. Vroeger reed ik vaak jonge paarden samen met andere stagaires en dan merkte je gewoon dat een bepaald paard meer voor jou wilde werken dan voor de anderen en natuurlijk ook andersom. Een 4-jarige die duidelijk voor mij meer haar best deed (ondanks dat ik rijtechnisch nog veel te leren had) is uiteindelijk mijn paard geworden.
Naar mijn idee moet het dus wederzijds zijn.

lizzy9299

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:56

Naast dat ik geloof dat een klik heel persoonlijk is, denk ik ook dat er verschillende soorten klikken zijn. een uiterlijke klik, en een klik kan ook groeien. maar voor meteen een innerlijke klik geloof ik dat het echt uit je gevoel komt.

Irelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:43

Caira schreef:
[ [url=m/5UP7zb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1PW5Y0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9byKbZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets met een foto zegt meer dan 1000 woorden <3

Wat een leuke foto's zeg!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:02

Bij mij was de match er meteen en ik heb het paard niet eens zelf uitgezocht.
En het bleef tot op de laatste dag.

Zelfs op de stal (pensioen) waar hij het laatste half jaar stond werd er gezegd dat wij zo'n aparte band samen hadden . Want ondanks dat ik nog maar 1 of 2x per week kwam was het altijd hinniken.
Ik hoefde niet eens te roepen, soms had hij mij alleen maar gehoord of gezien.

25 jaar samen geweest en ondanks dat ik er nog eentje heb (ookal weer bijna 21 jaar) is het met dat paard toch anders.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:50

Ik heb met slechts één paard echt de klik gehad, dat is met mijn huidige paard.
Ik weet nog wel dat ik hem in de stal zag staan en toen dacht ik: dit is hem. Toen ik voor de eerste keer op hem zat voelde het als 'thuis komen'. Nu 10 jaar later is dit onveranderd. Ik hoor regelmatig dat wanneer ik op stal ben dat mijn paard een andere uitstraling krijgt, dat hij een soort van daadwerkelijk blij is dat ik er ben. Ik kan met hem lezen en schrijven, en ik denk dat er ook wel een wederzijds vertrouwen is (ik vertrouw hem in ieder geval!).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:04

Vooropgesteld, ik wilde nooit een bruine merrie. Toen een stalgenootje mij tagde in de advertentie dacht ik ook... "waarom tag je mij?!" En ik klikte weg.

Maar in het wegklikken wers ik gegrepen door haar blik
Afbeelding
Zo'n guitig koppie <3

Ze was te duur. Maar we zijn toch gaan kijken. Een boef was het. Ze sleurde de fokster mee de hoek om tijdens het voordraven. Maar zo lief <3 . Mooi recht op de benen. Bloedlijnen die totaal onbekend waren voor me, maae wel precies wat ik wilde (cutting en all round).

Lang verhaal kort, toen we het erf afreden daar wist ik, ze wordt van mij. Drie dagen later had ik de opfok geregeld en belde ik de fokster met de vraag of ze van mij mocht worden.

En de klik... Ja wat is een klik. Ze is alles wat ik zoek in een paard, dus de klik was er snel. En we hebben (door alles wat we hebben meegemaakt) een mega sterke band. Inmiddels zijn we aan het beleren onder het zadel en ze bewijst nog steeds dat ze kijn droompaard is. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:11

Tango1979 schreef:
Grappig want dat heb ik niet, nog nooit gehad ook. Bij mij groeit die klik. Je kan het vergelijken met verliefdheid op het eerste gezicht versus houden van. Houden van moet groeien, verliefdheid/ liefde op het eerste gezicht is meteen.

Ik vind "dé" klik meer is dan houden van.
Ook hoef je zeker niet verliefd te zijn/worden om direct iemand als soulmate te zien.

Ik heb nu 3 paardjes waar ik supergoed mee overweg kan en ook een goede band heb, alle 3 hebben totaal een ander karakter.
Maar ik heb tot nu toe maar 1 paardje gehad waar ik echt "dé" klik mee heb gehad; zij was echt mijn "once in a lifetime" paard.

lavidaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:23

Zag dat het al een ouder topic was maar was toch erg eager om te reageren! Hopelijk is dit niet een al te groot probleem! Anders hoor ik het wel. :o

Mijn eerste paard, Silver, kreeg ik als 14-jarige (nu ben ik er 26). Zijzelf was onbeleerd, 4 jaar en draaide haar kont naar me toe zodra ik haar stal binnen wandelde om haar te borstelen.
Ik vond het héérlijk en heb zo een band met haar opgebouwd zodanig dat ze op den duur begon te hinniken als ik de stal binnen kwam wandelen.
Ik vond haar natuurlijk prachtig, een mooie Paint Horse merrie, leuke grootte etc. Maar haar karakter, haar koppige koppie, haar "trut"-zijn en mij dan uiteindelijk toelaten in haar gigantische persoonlijke bubbel: dat was voor mij de klik.
Na 13 jaar omschrijf ik haar nu als mijn vrouwtje, mijn madam. Net als in een getrouwd koppel. We hebben vaak gediscusieerd en dat doen we nog maar op het eind van de dag weet ze wat ze aan mij heeft en ik aan haar. Ze is nooit de grootste knuffelkont ter wereld geweest (integendeel: ik mag héél af en toe haar poep knuffelen maar ook niet te lang) en dat wrong soms met ik die net niet anders wil dan knuffelen met mijn dieren. We hebben in ieder geval vele watertjes doorzwommen. Zadelmak maken, eerste keren naar buiten dat niet zonder de nodige stress verliep en na enkele jaren begonnen al haar medische problemen de kop uit te steken. Nu staat mijn meisje op pensioen. 24/7 buiten, met altijd hooi ter beschikking in een kleine en rustige kudde. Daar houdt ze het meeste van.

Dat gezegd zijnde wilde ik natuurlijk wel weer actief gaan rijden. Zo startte de zoektocht naar een tweede paard en kwam ik Donny tegen. Freiberger, 1,68m hoog, 6 jaartjes jong, een enorme kleuter en één van de meest extraverte ruinen die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen. Ik werd meteen stapelgek op hem. Hij houdt énorm van knuffelen, vindt nieuwe plaatsen allesbehalve eng en gaat in communicatie met mij als we samen werken. Een ware leermeester.

Hij is hélemaal het tegenovergestelde van mijn kleine, onzekere, introverte merrie. En toch heb ik met beiden een klik, hou ik evenveel van hen beide. Meer zelfs: ik kan Silver nu meer respecteren in haar persoonlijke bubbel. Dan knuffel ik er op los met mijn grote teddybeer en ga ik nadien Silver poetsen. Geniet ik van haar kleine subtiele aanrakingen dat voor haar al gigantische liefdesuitingen zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:57

@Lavidaloca, heel goed verteld! Zo zie je inderdaad dat elk paard of ander levend wezen anders is maar dat je toch van elk kunt houden op hun eigen manier. Dat is de ware klik, dat je elkaar ook respecteert in elkaars anders-zijn maar toch dol op elkaar bent.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:05

De 'klik' tussen mij en mijn merrie is gegroeid. In het begin hadden wij echt geen klik en ze moest niemand in haar buurt hebben. Het was een k*t veulen en sloeg letterlijk het licht uit je ogen als ze de kans kreeg. Ik zijdegek was de sjaak en moest haar stal uitmesten van haar & haar moeder. De eerste dagen kwam ze niet eens in mijn buurt en als ik bewoog dan schrok ze zich kapot. Het was dan ook best een uitdaging om die stal te mesten.

Op een begeven moment had ze wellicht door dat ik niets bijzonders kwam doen en ook geen toenadering zocht. Ik was 'veilig' en langzaam maar beetje kwam ze iedere dag een stukje dichterbij. Tot ze op een begeven moment stond te hinniken als ik aan kwam of langs liep. Ze direct bij me kwam koekeloeren en kroelen.

Terwijl ik op marktplaats zocht naar een leuke paint of een quarter met veel wit. Werd mijn hart ondertussen gestolen door een quarter met alleen een witte vlek op haar hoofd :')

Sindsdien ben ik overgegaan tot aanschaf en ondertussen is zij 9 en zijn we bijna 10 jaar verder. Nog steeds kunnen wij samen alles.

Afbeelding
Is een oude foto.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:09

Ayasha schreef:
Ik heb hier een heel apart stel. De merrie is jong en ongedurig. Ze is van aard erg chaotisch en weinig verfijnd. Maar de dagen dat ik haar ga voeren en dat ik gewoon kl*te in mijn vel zit. Is het standaard die ongedurige lompe trut met een voer-obsessie waar je hoor’ndol van wordt, die haar eten laat staan en die bij me komt staan. En dan mag ik, uitzonderlijk, want normaal heeft ze daar geen geduld voor, mijn armen om haar hals slaan, en haar rustige ademhaling en haar warmte en haar gehele ‘zijn’ helpen mij dan om ook in het ‘nu’ te komen, élke keer opnieuw als ik niet uit mijn eigen hoofd geraak is het die tut die precies weet wat in nodig heb. Ze legt dan haar hoofd over mijn schouder en haar kin tegen mijn rug. En zo staan we, zolang als nodig. Zodra ze merkt dat ik weer oké ben (lichaamstaal gok ik) is ze weer haar brute zelf en moet ik op flikkeren. _O-
Ze kan vreselijk irritant zijn, echt zo’n merrie die van de geboorte een handleiding had maar die ze niet mee geleverd hebben. (En ik heb al meer dan eens aan de lucht gevraagd of er een ‘inruil-garantie op zit.) . Maar ze is zó loyaal wanneer het telt. Nummer twee is een hyper gevoelige ruin die meestal vindt dat ik geen goed personeel ben maar álles wat ik met hem wil doen, doet hij. Hij geeft me elke keer het gevoel dat hij door de hel en terug zou gaan voor me. Maar zolang de nood niet aan de man is kan hij ook heerlijk met mijn voeten spelen.

Dat is IMO een klik. Niet het perfecte plaatje of een dier dat altijd perfect is. Maar op een of andere manier een verstandhouding die maakt dat er echt een ‘geven en nemen’ communicatie komt. Ik knijp regelmatig een oogje dicht als ze iets doen dat niet hoort maar dat ook geen kwaad kan. Of ik zucht eens en rol met mijn ogen, de keren dat ik hardop in het lachen uit barst of glimlach ondanks een slechte bui per week kan ik niet op mijn tien vingers tellen. En ik weet dat ik op ze kan rekenen. Altijd. Ik heb me nog geen seconde onveilig gevoeld op hun ruggen, niet omdat ze mak als lammetjes zijn, beide paarden hebben temperament en er zit een eigen willetje in. Ze zijn zelfs vrij gecompliceerd en vragen veel van mij als ruiter. En ik zou het niet anders willen want dat maakt dat ik, als ik train, 100% bij hen ben.) maar omdat ik gewoon zo zeker ben dat ze me niet moedwillig zullen kwaad doen. Dat vertrouwen zit zo diep... de merrie heb ik zelf beleerd en haar rug voelde meteen veilig. :)
En we discussiëren en we maken soms zelfs ruzie dus het loopt heus wel eens mis. Maar ik twijfel nooit aan het feit dat ze bij mij horen.

Idd zoals hierboven: een soort ‘ik zie jou en ik accepteer jou’ van twee kanten. Met de goede en de minder goede eigenschappen. :)

Tja meer kan ik er niet op zeggen dit is het, Hier ook zo 2..........

lavidaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:18

anjali schreef:
@Lavidaloca, heel goed verteld! Zo zie je inderdaad dat elk paard of ander levend wezen anders is maar dat je toch van elk kunt houden op hun eigen manier. Dat is de ware klik, dat je elkaar ook respecteert in elkaars anders-zijn maar toch dol op elkaar bent.

Zo is dat. Een goede vriendin van me heeft dan weer een gigantische afkeer van mijn merrie en vindt Donny helemaal haar ding niet. Grappige is dat ik dan weer hetzelfde ervaar met haar merrie. Ze heeft een ruin op het oog, ik heb hem nog niet gezien maar ik vermoed dat hij me ook niet warm noch koud zal laten. Heel grappig hoe dat werkt, die befaamde klik. En hoe erg dat dat van twee kanten uit moet komen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:57

Afbeelding

Met Mando had ik wel zoiets van... dit is hem.
Liefde op het eerste gezicht.
Eerste 2 jaar heb ik wel eens gedacht.. Waar ben ik aan begonnen.
Hoe vaak ik hem niet heb vervloekt.

Tot ik zijn humor zag.
Hij is echt mijn vriendje geworden die ik nog steeds wel eens achter het behang wil plakken maar nu met een grote glimlach op mijn gezicht.
Hij zorgt ervoor dat iedere dag de zon schijnt

Afbeelding

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:38

17 jaar geleden ging ik bij een handelaar kijken naar een haflinger, want daar had ik mijn zinnen op gezet, ruim aanbod, veel haflingers bij elkaar in een wei. Een liep met de staart op de rug langs de omheining, kijkend naar mij terwijl de verkoper van alles stond te vertellen. Ik was helemaal om, wat een koppie, zo vriendelijk en mooi. Als liefhebber van Arabieren deed ze me er aan denken door die kromme staart waarschijnlijk, gelijk gekocht! We hebben veel meegemaakt, veel meningsverschillen gehad maar ze is nog steeds een toppaard! Dat was de klik en die is er nog steeds