Aardstralen, ervaring gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:07

Vinden jullie dit nou normaal om zo te reageren op TS ze wil het beste voor haar paard dus geef dan ook normaal antwoord op TS haar vragen of is dat teveel gevraagd voor jullie? Ons paard wordt ook druk en zenuwachtig als ze vooraan in de stal moet staan. Ik heb geen idee of dit te maken heeft met aardstralen, maar ze wil zelf niet in de voorste stal staan. Ze moet altijd in de hoek of in het midden staan. Ik hoop voor jou dat je paard snel zijn rust terug vindt op stal.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 08:03

Ik ben al heel lang op zoek naar een andere stal, maar zoals gezegd is het hier in de omgeving een uitzondering als paarden uberhaupt op de dag buiten komen, dus het is zoeken naar een speld in de hooiberg. Maar mijn best doe ik zeker.

Bedankt voor de serieuze berichten.

__elise__

Re: Aardstralen, ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:33

Ik heb zelf ervaring met aardstralen. In mijn slaapkamer van mijn ouderlijk huis zaten ze. Nou, dat is echt geen pretje. Dan slaap je echt niet lekker. Katten overigens wel, gek genoeg. Heb je een mogelijkheid om je paard een paar boxen op te schuiven voor een paar weken? Dan kun je kijken of het beter gaat na een poosje.

Ninx

Re: Aardstralen, ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:52

Aardstralen zijn er wel degelijk.... dus daar aandacht aan besteden kan zeker zinvol zijn. Dat mensen daar giechelig over doen is een gebrek aan kennis van hun kant, dus niet bijzonder interessant :-+

Maar ook ik denk dat, hoezeer ik ook denk dat aardstralen van invloed kan zijn, de manier van houden van je paard een veel grotere impact heeft. De 1 draagt zijn lot in alle rust (en lijkt gelukkig) en de ander blijft stuiteren (en lijkt een stuk minder gelukkig).
Maar geen enkel paard is ontworpen om zolang stil te staan in een box in zijn eentje; sociaal funest, maar wat denk je van longfunctie, het bewegingsapparaat (spieren/ pezen/ botten), maar ook opname van vit D door zonlicht, etc... Het is mentaal onprettig, maar fysiek vooral ongezond... mensen moeten dat echt niet bagatelliseren.
Dat Babootje aankomt met paarden die nog minder buiten komen en heel erg gelukkig zijn is vriendelijk, maar een beetje ridicuul....... 1,5 uur!!!!

In het hele kleigebied waar jij zit is het nu eenmaal lastig paarden houden. Men moet daar investeren in goed gedraineerde paddocks met bestrating en voervoorziening. Dat kan gewoon. Maar men vind het niet relevant genoeg, want ze willen liever meer paarden huisvesten om meer te verdienen. Meer dieren op een kleiner oppervlak. En eigenaren accepteren het.
Dus zoek een goede stal die hier wel in investeert, of stal het dier buiten je regio op plekken die beter geschikt zijn voor dieren. Succes!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:21

Ninx schreef:
Dat Babootje aankomt met paarden die nog minder buiten komen en heel erg gelukkig zijn is vriendelijk, maar een beetje ridicuul....... 1,5 uur!!!!

Even goed lezen; 1,5 - 2 uur uur naast het werk en verzorging. Totaal zo'n 4 uur per dag. Hebben ook sociaal contact. Dat jij dat niet voldoende vindt is jouw zaak, maar die discussie gaan we hier niet over doen. Die is elders voldoende gevoerd.
Het gaat erom dat onze paarden dat gedrag niet vertonen, terwijl het sensibele dieren zijn die hoog in het bloed staan. (Jazz/Ferro). Het paard van TS komt er nog meer uit; ik denk dus niet dat het probleem komt doordat het te weinig buiten komt.

Paarden kunnen gevoelig reageren op straling. Ik heb ooit een paard even op een stal gehad. Die gesitueerd was vlakbij hoogspanningskabels. Het paard stond in een containerbox (niet geaard dus). Het dier wilde niet de stal in en stond luid te hinniken dat hij eruit wilde. Dat was me duidelijk genoeg; het paard had het daar niet naar zn zin. De enige manier TS om daar achter te komen is je paard tijdelijk te verplaatsen. Als je paard last heeft van straling dan ben je daar op die manier snel achter.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:27

Babootje schreef:
Ninx schreef:

Even goed lezen; 1,5 - 2 uur uur naast het werk en verzorging. Totaal zo'n 4 uur per dag. Hebben ook sociaal contact. Dat jij dat niet voldoende vindt is jouw zaak, maar die discussie gaan we hier niet over doen. Die is elders voldoende gevoerd.
Het gaat erom dat onze paarden dat gedrag niet vertonen, terwijl het sensibele dieren zijn die hoog in het bloed staan. (Jazz/Ferro). Het paard van TS komt er nog meer uit; ik denk dus niet dat het probleem komt doordat het te weinig buiten komt.

Paarden kunnen gevoelig reageren op straling. Ik heb ooit een paard even op een stal gehad. Die gesitueerd was vlakbij hoogspanningskabels. Het paard stond in een containerbox (niet geaard dus). Het dier wilde niet de stal in en stond luid te hinniken dat hij eruit wilde. Dat was me duidelijk genoeg; het paard had het daar niet naar zn zin. De enige manier TS om daar achter te komen is je paard tijdelijk te verplaatsen. Als je paard last heeft van straling dan ben je daar op die manier snel achter.

Werk en verzorging tellen niet mee.... die 1,5 a 2 uur zijn op geen enkele manier ooit genoeg. Jij accepteert het, maar het is niet acceptabel. Daar zijn genoeg topics over inderdaad.
Maar mensen blijven zich bezig houden met secundaire voorwaarden terwijl ze de primaire voorwaarden niet op orde hebben.
Het is lomp en ronduit onaardig om te zeggen, en ik ben in principe ook niet zo'n lompe henk die altijd maar loopt te roeptoeteren wat ie vindt.
Maar de wens van de mens om te bezitten is zo ver doorgeslagen en dat er massa's paarden hun leven binnen slijten, dat moet anders. Ik vind dat frustrerend.

Je kunt je dus afvragen of straling een primair of secundair probleem is. Wanneer mijn paarden straling zouden ervaren op een bepaalde plek, dan lopen ze gewoon ergens anders naartoe. Problem solved.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:29

Ik heb ook ervaring met aardstralen bij mijn ouders thuis, daar sloeg de bliksem steeds in..aardstralen zijn omgeleid en de bliksem is nooit meer ingeslagen. Ik weet ook iemand die je erbij kan helpen, dus PB me maar als je interesse hebt.

Voor de rest is het goed om alle andere zaken uit te sluiten, hij doet het vanaf de zomer schrijf je..is er toen iets veranderd?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:38

__Robijn__ schreef:
Weetje wat het is. Ik zou zeker hebben dat hij hele dag in een paddock met slowfeeders etc kan staan met vriendjes. Maar in de randstad is het niet te vinden...

Dit is dus pertinent niet waar:
http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/

Website vol met pensions door heel Nederland met 24/7 weidegang/buiten met slow feeders, sommigen met een paddock paradise.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 09:45

Molfre schreef:
__Robijn__ schreef:
Weetje wat het is. Ik zou zeker hebben dat hij hele dag in een paddock met slowfeeders etc kan staan met vriendjes. Maar in de randstad is het niet te vinden...

Dit is dus pertinent niet waar:
http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/

Website vol met pensions door heel Nederland met 24/7 weidegang/buiten met slow feeders, sommigen met een paddock paradise.

He top bedankt! Hier heb ik wat aan *\o/* _/-\o_