Veulen Bijt, Druk gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:48

Koosnaamloos schreef:
Handig iemand om hulp vragen. Trappen/bijten krijgen ze DIRECT een mep daarna DIRECT klaar. Nog een x? Weer direct reageren en direct daarna weer klaar. Ik zou veulen snel van de moeder afhalen en lekker het land op.

Wow, hopelijk heb jij geen paarden en al helemaal geen veulens?? Dit is zooooo slecht. Echt waardeloos!! Hierdoor zijn er zoveel verknipte paarden :(

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:54

superpony schreef:
Koosnaamloos schreef:
Handig iemand om hulp vragen. Trappen/bijten krijgen ze DIRECT een mep daarna DIRECT klaar. Nog een x? Weer direct reageren en direct daarna weer klaar. Ik zou veulen snel van de moeder afhalen en lekker het land op.

Wow, hopelijk heb jij geen paarden en al helemaal geen veulens?? Dit is zooooo slecht. Echt waardeloos!! Hierdoor zijn er zoveel verknipte paarden :(

Sorry maar als een veulen trapt/bijt krijgt ie gwn een lel. Ik vind ook dat je een veulen niet moet gaan trainen zoals een paard, maar als een veulen trapt ga ik dat niet toestaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:39

Koosnaamloos schreef:
Sorry maar als een veulen trapt/bijt krijgt ie gwn een lel. Ik vind ook dat je een veulen niet moet gaan trainen zoals een paard, maar als een veulen trapt ga ik dat niet toestaan.

Dan heb je het gewoon echt niet begrepen. Zo verknal je paarden al veel te jong. Ga je eens verdiepen in paarden en hoe en waarom. Een veulen en elk paard heeft altijd een reden waarom hij dat doet. Als een veulen zo lelijk doet, is dat echt een heeeeeeel slecht teken!! Dan moeten je alarmbellen gaan rinkelen en je de situatie goed gaan bekijken. Beestje weet niet eens waarom hij het doet en doet het zeker niet bewust, maar wil je dat positief ombuigen, moet zo een veulen vaak naar een andere omgeving. Dan is er echt al zo ontzettend veel mis gegaan door de mens.

Blussem

Re: Veulen Bijt, Druk gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:01

Bijten en trappen is hier ook een nogo.