Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morganlefay schreef:Wat is je motivatie geweest om voor deze merrie te gaan. Is dat op grond van papieren, afstamming, vermogen of heb je je verdiept in het karakter??
Zo te lezen is ze een beetje veel paard. En een merrie die niet vergevingsgezind is daar moet er van beide kanten een klik zijn anders wordt het een drama.
silvershades schreef:Ik heb het gevoel dat ze als ze aan het werk gezet wordt, snel beledigd is en dus deze reactie geeft. Als we namelijk een rustig aan doen, is er niks aan de hand en is ze poeslief. Zodra je iets van haar vraagt wordt ze boos en probeert ze je er af te krijgen.
silvershades schreef:Flipper11 schreef:10 jaar rij ervaring is niet zo heel veel, daarnaast heb je met 10 jaar rij ervaring vaak een beeld bij professionals die niet geheel klopt, met je rij ervaring kun je eigenlijk niet goed inschatten wat jouw professional kan.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar meer om je tot inzien te laten komen. Zoek iemand die echt professional is en het liefst in de sport wat gepresteerd heeft ( niet dat dat gelijk waarde heeft, maar er lopen teveel "professionals rond die amper een L proefje kunnen rijden)
In welke regio zit je?
Met professionals bedoel ik wel echt internationale ruiters (ik krijg zelf les van een internationaal springruiter bij hem op stal). Ik woon zelf in regio twente, en zoals vast wel bekend is komen vele goede springruiters vandaan. Het is ook niet dat ik eerst jaren op de manege heb gereden, ik ben al vroeg begonnen in de sport.
IHN schreef:GUSTIxBILL schreef:Een jong overvraagd paard met een tiener die denkt het te weten omdat ze “al” 10jaar rijd.
Op concrete vragen wil je niet antwoorden, het ligt niet aan jou kunde, het ligt niet medisch, het ligt aan het paard, internationale ruiters zeggen haar weg te doen zo gevaarlijk is ze.
Maar alle advies die gegeven worden of vragen die naar de oorzaak kunnen leiden wuif je weg.
Een paard is niet gemeen om gemeen te zijn. Een paard is gemeen omdat het iets wilt duidelijk maken.
De 1ste stap: Eens bij jezelf kijken wat JIJ verkeerd doet. En wat minder luisteren naar alle profesionele
2de stap: Gooi dat paard een half jaar op de wei om te ontstressen en ga bij jezelf eens na wat JIJ anders kan doen naar haar. Leer luisteren naar haar, lol met je knol...
3de stap: VOLLEDIG door de medische molen halen
4de stap: begin na dat half jaar (als ze medisch volledig in orde is) dan maar eens opnieuw met grondwerk en dressuur op een rustig tempo, op haar tempo.
En dat voor je gaat springen.
Waarom springen als paard niet kan wandelen (bij wijze van spreken)?
5de stap en belangrijkste:
Luister naar wat jou paard je bied ipv wat andere je bieden. Laat de druk om te presteren maar achterwege.
Kan/wil je niet naar haar leren luisteren/is springen en je gelijk halen en “winnen”? kan je haar idd beter weg doen. Voor haar goed want dan kent het verhaal alleen maar verliezers
Doe even normaal, zeg....ts geeft tot in den treure antwoord op de vragen, namelijk dat alles is nagekeken.Althans...dat lees ik...rontgenologisch, klinisch, jeetje zeg....de meeste 16 jarigen hadden het paard allang weer weggedaan, nu is er eens iemand die haar verantwoordelijkheid neemt en zegt: ik wil haar niet weg doen, ik wil weten wat er met haar is, en met haar verder...is het weer niet goed....ik lees trouwens ook niet iemand die eigenwijs is...ze heeft aan alle kanten hulp, het lukt alleen niet en ze vraagt hier hulp...als haar gevraagd wordt past het zadel, wat moet ze dan zeggen? Ja, dat is gecheckt, maar ik zal het nog een keer checken zodat jullie niet denken dat ik de vragen afwimpel??