Ontmoeten vorige eigenaar, effect op paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Re: Ontmoeten vorige eigenaar, effect op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:43

Ik zou er niet zo’n probleem mee hebben, mits het bij langskomen/kijken/aaien blijft.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:57

quera schreef:
CharleyT schreef:
Moet zeggen dat mijn strategie was en is: verkocht is verkocht. Dus geen bezoekjes, videootje sturen en meer van dat soort. Nu mijn paard en het was jouw paard.
Moet zeggen, bevalt prima, geen getut van oude eigenaar of zelfs dramatisch gedoe over wel of niet goed voeren etc. Dan had je het dier niet moeten verkopen.
En wil je het dier niet verkopen als je niet meer welkom bent bij je expaard, ok best. Hou je 'm toch en zoek ik verder.

En wat is de moeite om misschien 1 keer een foto te sturen ?

Geen, maar doe het gewoon niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:13

Lang geleden een dier verkocht, kwam hem nog wel eens op wedstrijden tegen en dat was niet leuk. Mensen hadden meegekregen hoe ze het beste met hem om konden gaan mbt tot inrijden voor proeven enz. Dier liep bij ons bijna standaard 1,2,3 plekken, altijd. En daar werden ze later boos om want bij hun lukte dat dus niet, tja, het was geen machine. En dier zag er doodongelukkig uit, wat had ik er de balen van. Toen is hij weer verkocht, daar een keer op uitnodiging geweest en kende hem niet terug, agressief, zenuwachtig , oei wat een treurig dier. Toen is hij wederom verkocht, ik ben daar, wederom op uitnodiging na wat mailcontact over de problemen waar ze tegen aanliepen, na een jaar geweest. Hij was godzijdank weer de oude, vriendelijk en op een signaal van mij kwam hij direct aanlopen. De nieuwe eigenaar was verbijsterd en had tranen in zijn ogen .Toen pas had ik er vrede mee, zes jaar na de verkoop was hij eindelijk op de juiste plek. En daar blijft hij en zo niet komt hij hier van zijn pensioen genieten.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:47

Vorige eigenares is bij mij langs geweest zonder mij er bij, ze was toevallig in de buurt en woont op 2u rijden. Geen problemen mee ervaren toen hoor. Een paard weet het verschil wel tussen mensen en hoe ze met hen omgaan maar ik merkte geen verandering ofzo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:33

Ik geloof niet dat een bezoek (dus niet rijden of wat dan ook) al zo'n impact zou hebben op een paard dat jij daar op een later moment last van gaat hebben.
Zo fragiel is 'een band opbouwen' met een normaal emotioneel stabiel dier echt niet.
Ik zie een band opbouwen maar als"elkaar leren kennen en op waarde schatten. Daar doet een normaal bezoekje niets aan af. Dat heeft gewoon tijd en de juiste aanpak nodig.

Die leven in het hier en nu. Die gaan niet staan kniezen en vergelijken tussen oude en nieuwe eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:44

Zou ik niet te snel roepen. Ik heb in september mijn tinkermerrie terug gehaald die ik 2 jaar ervoor had verkocht en niet meer had gezien. Ze had ondertussen al 2 eigenaren gehad die beiden hun eigen problemen met haar hadden. Ze zag mij, kwam direct aan gelopen, deed haar neus in het halster en liep zo de trailer op, terwijl ze dat bij de andere niet wou doen. De eerste week stond ze constant aan de draad te wachten en roepen op mij. Heeft toch een tijdje geduurd voor ze besefte dat ze niet opnieuw weg moest.