KimD schreef:tengeltje11 schreef:ik snap ook nooit waarom mensen een hengst hengst laten als ze niet geschikt en uitermate goed zijn voor de fok.
hoe braaf ze ook zijn,het is voorjaar,die beesten liggen met zichzelf overhoop door gierende hormonen,daar maak je geen enkel dier gelukkig mee(als ze niet mogen dekken).
dus neen,ik kan zoiets niet begrijpen.
ze vermoorden elkaar bijna,dan vraag je raad en zeg je dat ze niet gecastreerd zullen worden....?
waarop open je dan een topic?
en het probleem die vanuit de shet komt?
hoe zielig of onzelfzeker een paard ook is,een gezond paard die niet met zichzelf in de knoop ligt,gaat ook geen ander paard bijna vermoorden.
dus neen,dit ligt niet bij de shetlander.
dit probleem ligt puur bij gierende hengstenhormonen en dieren die met zichzelf geen blijf weten hierdoor.
Dikke dikke dikke stierenstront!
Ik heb ook drie hengsten, al sinds een jaar of vijf in dezelfde combinatie. Geen enkel probleem, niet met mensen, niet met andere dieren, niet met merries en zeker niet onder elkaar.
Ook hengsten die niet meedraaien in de dekhengst kunnen een gewoon paarden bestaan hebben.
Wel eens bedacht dat jou hengsten wellicht verschillen van die van TS daardat die van haar dekt en die van jou niet?
Dat dat wellicht een groot verschil kan zijn?