Met de deur in huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:11

sorry ik had je update niet gezien, wat super dat je ziet dat grondwerk zoveel verbetering kan geven! Dat hij naar je toe komt is een heel goed teken.. doet hij dat niet dan ga je in feite over zijn grenzen heen door bv dan toch hem te vangen en te gaan rijden. Dus je hebt al een stap terug gedaan, zie het niet als terug, maar als iets moois. Jullie genieten nu ook samen en dat rijden komt vanzelf wel weer :D

FFDP

Re: Met de deur in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:07

Dat is heel fijn om te horen TS! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:23

Wat fijn dat er zo'n positieve draai aan gegeven is!

Goed ook dat je op zoek gaat naar een ander zadel, want ik ben bang dat je behoorlijk afgezet bent met dit Barefoot zadel; dit ziet er namelijk uit als een ontzettend oud type wat nu echt niet meer zo gemaakt wordt omdat deze oudjes de stevigheid hadden van een pannenkoek en dus erg slecht waren bij gevoelige paarden, onhandige ruiters en een wat hoekiger bouw. Als daar ook nog eens de oorspronkelijke (en dus geplette) inlages onder zitten dan krijg je bij een paard dat geen verzonken ruggengraat heeft dus geheid pijn en drukplekken op de plek van de beugel- en singelaanhechting. Het zou dus zomaar kunnen dat deze schrikreacties vanuit het niets helemaal geen schrikreacties waren, maar pijnreacties. Ik ken verschillende Lusitano's en Andalusiers die het erg goed doen met boomloze zadels, maar dat zijn dan wel nieuwe, stevige en vaak door een boomloze zadelpasser aangepaste zadels. Alleen dan weet je zeker dat het goed zit en je geen foute drukverdeling hebt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:21

Ik heb je een pb gestuurd over Fiergo

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:30

Ik ben wel benieuwd, hoe gaat het nu met jullie?

Korendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 13:49

Fiergo is na een jaar alsnog terug naar zijn vorige eigenaar. Ongeveer twee weken geleden dit besluit genomen. Verdrietig natuurlijk maar voor iedereen het beste. Hij doet het daar ontzettend goed want voor mij de bevestiging is dat dit de juiste keuze was.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:43

Hij bleef dit gedrag dus houden?

Verstandig dan hoor

Korendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 14:48

Hij deed het eigenlijk steeds beter. Begin van het jaar zijn we verhuisd, ook daar deed hij het goed. Helaas een maand geleden inderdaad weer gedrag van toen laten zien. We zijn gewoon qua rijden geen match.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:09

Ik heb t eigenlijk niet gelezen maar weet je zeker dat Fiergo een ruin is?

Korendijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 15:27

Ja weten we zeker. Maar niet meer van toepassing dus.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:32

Verstandig.Soms klikt het gewoon niet,en het moet wel leuk en veilig blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:44

Korendijk schreef:
Ja weten we zeker. Maar niet meer van toepassing dus.

Je zal de eerste niet zijn die zonder het te weten een klophengst heeft. Ik vond het wel toevallig, zo met het invallende voorjaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:00

Korendijk verstandig. Succes met het kopen van een paard dat goed bij je past. Je hebt in ieder geval heel erg veel van hem geleerd en dat neem je weer mee naar je volgende paard. De moed dus niet laten zakken hé!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:10

Geen onverstandige keuze hoor. Ik vind het moedig dat je het nog zo lang geprobeerd hebt en ook nog vooruitgang geboekt hebt. Maar indien het niet fijn rijden is, om welke reden ook, dan houdt het toch op, dan schiet het zijn doel voorbij.
Voor jou vind ik het wel ontzettend erg dat jouw droom zo heeft moeten aflopen maar geloof me, een paard vinden waar het mee klikt en waar je je goed en veilig op voelt, is niet zo evident hoor. Het lijkt wel alsof het bij anderen erg makkelijk gaat maar dat is het ook niet.
Geef niet op, en neem rustig de tijd om uit te kijken naar een nieuw maatje. :(:)