Wat jij hier allemaal neerschrijft en hoe je effectief met het paard omgaat zijn twee totaal verschillende werelden, naar mijn idee begrijp je niks van het paard. Het paard is in jouw ogen een probleempaard, is lastig op allerlei verschillende manieren, laat zich soms moeilijk leiden (longeren) , eet niet goed, is onrustig bij andere paarden, is zelfs niet eens verkeersmak, ......
Dit paard is wat jij er van gemaakt hebt, naar mijn gevoel kan dit best allemaal deels omgebogen worden zeer zeker weten.
Het paard is niet het probleem, maar .......
Ik train al vele jaren paarden, en weet dat ieder paard anders is, maar er zijn hier tal van dingen opgenoemd die echt ieder paard braaf kan leren , dus ook jouw paard kan dat.
Pelryo schreef:Hoi allemaal, fijn dat jullie nog steeds reageren. Ik ga proberen jullie vragen te beantwoorden.
Mn pony doet het al beter. Pijnklachten trekken weg, maar we struikelen van het ene kleine kwaaltje in het andere op het moment.
Hij is redelijk humeurig naar zijn omgeving toe. Naar mij wel vriendelijk hoor.ik heb hem al 2x gelongeerd en dat pakt hij redelijk op.
Tolk heb ik er al meerdere malen bij gehad in de hoop er iets uit te kunnen halen maar ze zeggen allemaal wat anders. Dus daar ben ik mijn vertrouwen in verloren.
Ik zou hem graag in een kudde hebben. Maar zijn zomereczeem en zijn gedrag maken dat lastig. Ik hen wel via pb begrepen dat paarden over de draad lastiger naar elkaar kunnen zijn dan wanneer ze daadwerkelijk bij elkaar staan. Dus dat geeft hoop.
De trailer vind hij geen probleem. Dus als we verhuizen gaat hij daarmee aangezien hij niet verkeersmak is.
Ik heb idd de vragen door mijn hoofd spoken of hij ooit zich ergens anders veilig gaat voelen, maar aan de andere kant wil ik mij daarin niet verliezen. Dat kan ik simpelweg niet invullen. Ene keer denk ik ja en de andere keer weer nee.
Ik wil zijn bloed nog wel een keer laten testen. Paar jaar terug gedaan en daar kwam niks uit. Maar heb momenteel de middelen niet om dat te bekostigen omdat hij net weer ziek is geweest.
Ik kan mij goed in de post van waves vinden. Ik twijfel veel over de volgende stappen. Doe ik er goed aan om hem in training te zetten of moet ik gewoon accepteren hoe het is. Moet ik er nog tig therapeuten bijhalen en verandert er dan wel iets? Maar als ik het niet doe geef ik mezelf het idee dat ik hem iets onthoud. En geen kans geef.
Merk gewoon dat ik het zelf even "beu" ben. Steeds de zorgen, steeds iets anders, steeds 1 stap vooruit en 2 achteruit. Ik doe steeds mn uiterste best voor hem en krijg voor mn gevoel steeds minder terug. En daardoor wordt het moeilijker een keuze te maken. Wat ik met hem moet doen.
Mijn omgeving erkent dat hij moeilijk is en dat er iets mis met hem is. Meerdere zeggen dat ze hem al lang weg zouden hebben gedaan, maar inslapen zou "zielig" zijn.
Wat ik ervoor over zou hebben om gewoon een keer mn pony te pakken en een bosritje te maken waarbij we allebei gewoon genieten.
( er zijn geen andere "veilige" paarden in de buurt te vinden,en lessen gaat af van het budget om hem te helpen.)
Maar dan denk ik ook dat ik mn ego aan de kant moet schuiven en gewoon lezelf moet laten genieten van die gekke lieve pony die zn best doet voor mij maar weinig kan.
Mijn hoofd tolt nog even verder..