Ik begrijp best dat jij dit als een probleem ziet, maar het probleem zit niet bij het paard maar bij jou zelf, jij hebt dit paard zover gekregen dat dit nu ook echt zo gebeurt, dit klinkt bijna overdreven zul jij wel zeggen , maar nee dit is echt wat er aan de hand is.
Te weinig kennis en kunde, te weinig training, te weinig leiderschap, en nog een paar andere details....
.
Ijslander12 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een probleem.
De laatste tijd heeft mijn IJsco iets nieuws bedacht, als we op het strand rijden en we gaan draven of galopperen, gaat hij als een gek op de duinen af.
Dit doet hij niet altijd, soms hebben we gewoon heerlijke ritjes.
Normaal stopt hij voor de duinen, corrigeer ik hem en rijden we terug naar het water, een enkele keer kan ik hem opvangen voor hij de draai weet te maken.
Echter vandaag was het anders, hij ging er als een gek van tussen, recht op de duinen af en ging ook echt de duinen op.
Dit zijn geen rechte duinen, maar hobbelige bergen mul zand met enorme kuilen, gaten etc. Levensgevaarlijk.
Tot drie keer toe deed hij dit, en twee van de drie keer ben ik er afgesprongen zodra hij vaart minderde, heb hem uit reflex flink op zijn donder gegeven en ben teruggelopen naar het water om daar weer op te stappen.
De derde keer ben ik afgestapt en terug naar stal gelopen.
Hij zet echt zijn hals op slot, ik kan niet draaien of remmen, ik heb vanalles geprobeerd.
Ik ben hier echt heel erg van geschrokken, ik ben een onzekere ruiter en meneer heeft het voor elkaar: ik durf er niet meer op naar buiten.
Nu is het op het strand, maar wat als hij een weg op rent?
Hij is er verder overigens nog nooit vandoor gegaan, echt alleen op het strand doet hij dit.
Wie o wie kent iemand of weet iets wat mij kan helpen het vertrouwen in elkaar terug te krijgen en dit probleem op te lossen?
Een one rein stop is niet het antwoord op mijn probleem, ik kan zijn hals/hoofd immers niet draaien.